Aprilbebis 2012
Catlover: Jag åt också en massa bananer förra gången men så fick jag veta att bananer är förstoppande och jag hade ju därtill extremt trög mage så.. Tänk på att de kan verka förstoppande.
Catlover: Jag åt också en massa bananer förra gången men så fick jag veta att bananer är förstoppande och jag hade ju därtill extremt trög mage så.. Tänk på att de kan verka förstoppande.
Miljor: jo då här har jag fått en del finnar sedan ÄL.. De går inte att klämma och sätter sig på de mest synliga ställen, som på överläppen, i mungipan, på hakan.. Inte direkt attraktivt...
Sahara: ja brösten ömmar mer och mer för varje dag.. Vårtgårdarna är inte så mycket större men mörkare och mer knottriga
Simpan: skönt att det blir bättre men tråkigt att bli inlagd.. Själv vet jag inte om jag ska ta kontakt med "legevakten" här i Norge, som är som att åka till akuten eller liknande i Sverige.. Får inte i mig speciellt mycket att dricka utom te, springer inte ofta på toa och det svartnar för ögonen om jag reser mig fort.. Alternativt försöker jag få en läkartid i morrn, inte i form idag och började kasta upp i går kväll.. Samtidigt ska jag på tidigt UL på onsdag så då måste jag vara någorlunda OK.. Gahh, vet inte vad jag ska göra...
Miljor: fast eg har de ju inte rätt att låta bli ge dig fast för att du är gravid.. Och tycker de att du är rätt person så borde det inte göra något, du kommer ju tillbaks... Vet att här i Norge är de extremt stränga på att gravida inte diskrimineras, osäker på hur hårda de är i Sverige... Kram!
Simpan: oj, minus 5 kg, själv har jag "bara" minskat med 2,5 kg.. Då kanske jag klarar att stå ut i någon dag till
Slänger in ett tips till oss som spyr - borsta inte tänderna direkt efteråt. Det sliter mer på emaljen än det skyddar. Skölj i stället i tand/fluorskölj för att få bort den frätande magsyran..
Tokstolla: jo fryser så jag hackar tänder när jag mår riktigt dåligt...
Grattis och välkomna Thelma och Floff!
Det där med att berätta eller inte. Vår dotter är ju strax över 2 och hon förstår inte varför mamma är så tråkig numer och alltid mår illa.. Hon är så söt och försöker krama och pussa så mamma ska bli glad igen..
I tillägg har hon blivit extra mammig och det gör ju inte saken lättare.. Om vi skulle berätta betvivlar jag att hon skulle förstå ändå, och eftersom vi vet att det finns en risk att mkp är dåligt och att det i så fall blir en sen abort, som jag absolut inte tror att hon skulle förstå, har vi bestämt att vänta.
ÄlskadeT: vi ska göra mkp (moderkaksprov) då vi har ökad risk för allvarligt kromosomfel. Är 34 år också så kanske ökar riskerna ytterligare med åldern också... Just den aspekten har jag faktiskt inte tänkt på... Hmm