• chiqita

Aprilbebis 2012

Cherstin: Å men nej så fruktansvärt. Saknar ord... Stor kram! 

Maximum: Jo jag trodde inte heller det kunde kännas så här så tidigt. Gick in i 12e veckan igår, känns på tok för tidigt men omöjligt är det visst inte. Har i o f sig fått höra att mina problem förra gången eg berodde på ryggproblem och inte fogarna, fast då kändes det inte så här.. Ja får se vad läkaren säger..  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Wow.. Idag har jag gjort MKP och det gick oväntat bra. Fick också se skrutten på UL och bilder på den lill*. Den sprattlade och boxade runt där inne och var 4,9 cm så de flyttade t o m fram mig 2 dagar, 11+4 idag och det innebär ju två dagar närmare fullgången v 12 . Känns bra att den växer som den ska där inne. 
    För den som vill se bilder ligger det i min blogg om andra plusset här inne. 

När det kommer till provet fick de ett riktigt bra prov och förhoppningsvis leder det till att vi inte behöver vänta alla 4 veckorna på svar. De säger ju att det kan ta 2-4 veckor men har ändå ställt in mig på minst 3. Känns bra att ha det gjort i a fall.  

• chiqita
    Maximum: Vilken härlig överraskning! Visst är det fantastiskt att något så litet kan ha både armar, ben, händer, fötter! Sände bilden till min syster och skrev "visst är den söt" - hennes svar: "nja, söt kan väl diskuteras"

Helgmamman: Så härligt! Grattis!  
  • chiqita
    Jensan: Hehe var så liten såg ut när jag var på UL sist, som en liten nalle.. Härligt att se att det ligger något där inne och växer. Du kommer att se stor skillnad på KUB om 3 veckor
  • chiqita

Jag åt ett tillskott från hälsokosten (flytande kisel) silicagel när jag var gravid förra gången. Sägs också kunna hjälpa mot bristningar och fick tipset av en näringsterapeut. Om det hjälper eller inte vet jag inte men själv fick jag inga bristningar så kanske.. I tillägg ska det hjälpa tröga magar så det är nog knappast negativt att ta det. 

Annars har jag också hört om att smörja magen. Tänkte börja med apotekets olivkräm som jag fått för mig ska vara naturlig och bra. Silicagel ska jag också ta, men just nu är jag för illamående för att få i mig tror jag, även om det är i princip smaklöst.

• chiqita

Thelma: oj vilken dag... Vad hade hänt med din son..? Skönt att ni mår bättre

• chiqita
    TusenTankar: Ett tips är att testa med pepparmyntste mot illamåendet. Hjälper mig i a fall för en liten stund så att jag får några minuter utan illamående så jag kan hitta ngt att äta och i bästa fall försvinner därefter illamåendet för en stund.. Känslan är som att klumpen i halsen bedövas eller liksom kyls ner för en stund.
  • chiqita

Nenniz: tack för ditt svar och skönt att bm säger att det är normalt. I mitt fall tror jag det har att göra med att jag typ konstant är lite täppt i näsan och att det därför "tar emot".. Andas jag genom munnen går det fint att djupandas men det känns ändå lite obehagligt att det inte "går" genom näsan...
    Vi får väl hålla tummar att det är något som går över...

• chiqita

Cherstin: Åh beklagar verkligen... Att gå igenom något sådant är nog bland det tyngsta man kan göra.. Stor varm kram.

Swallow: läs Cherstins inlägg bakåt så förstår du..  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Angiiee: gott att höra att ni mår bra trots allt. Här rullar det på med illamående-berg-och-dal-bana, svullen mage, tror jag redan känt av bebisbubbel och i tisdags gjorde vi vårt mkp. Provet gick bra och har vi riktig tur väntar vi max två veckor till på svar

Kram!

Svar på tråden Aprilbebis 2012