• chiqita

Aprilbebis 2012

ÄlskadeT: nja.. Risken är väl typ desamma, endel menar att det är större risk på mkp men nya rön likställer dem riskmässigt.. Mkp kan du dock göra redan i v 10-11+, fvp kan du inte göra förrän några veckor senare.. Eftersom vi redan varit tvingade att göra en sen abort vill vi helst ha svaret så tidigt som möjligt, därför mkp..

• chiqita

Tokstolla: tack

Storebror: inte som en kniv men av och till har det huggit till en del. Känns om jag nyser och så... Men gör det så ont skulle jag nog ringt och rådfrågat vårdguiden eller bm...

Simpan: stor kram till dig!!!

I morrn har vi första förberedande besöket för mkp, med andra ord UL och jag är så spänd på hur det ser ut där inne och hur stor lilla ärtan är Håll gärna tummarna för mig då

• chiqita

Angiiee: haha sex är så inte tänkbart nu med tanke på hur jag mår så... Nope, inget gökande här inte

• chiqita

Emilee: hade sjukt mycket flytningar förra gången, inte denna gången däremot, men det kan ju ev bero på dåligt vätskeintag.. Men kommer ihåg att jag inte kände mig speciellt fräsch

• chiqita

Milljor: nej inget smeknamn på den lill* i magen.. Tror inte riktigt vi vågar hoppas det ska gå vägen förrän efter mkp-svaret.. Vi går nog båda lite som på spända trådar... Kanske blir det annorlunda efter morgondagen..

• chiqita

Milljor: nej själva provet blir efter 10+ veckor, i morrn ska vi fastställa hur långt gången jag är och då blir det UL Ser mest fram mot morgondagen men lite nervöst ändå, tänk om den lill* är mindre än förväntat.. Men nu ska jag försöka att bara tänka positiva tankar

• chiqita

ÄlskadeT: härligt!

StorebrorM: å så skönt att det stod bra till. Vi får hoppas att läkaren hade rätt om cystan och att den försvinner snart

Idag har vi också varit på UL och fick se en liten "nalle" med tickande hjärta. Fick höra hjärtat också och titta länge på den lill*. Kändes så gott att se att där faktiskt växer något inne i magen! De gissade 8+2 och enligt sista mens är jag 8+3 så detta känns super!
    Moderkaksprov 20e sept och därefter upp till 4 v väntande.. Men just nu är jag bara lycklig, illamående men lycklig

• chiqita

Simpan: läste nu att du kanske får åka hem i morrn, det är ju fantastiskt bra om du får det!
    Undrar en sak - Vad fokuserar de mest på, att du ska få i dig vätska eller mat? Jag får ju oftast i mig lite mat till middag och eventuellt lite youghurt på dagen men ytterst lite att dricka..
    Kan det vara skadligt för fostret om ketonerna är höga? Har dragit mig för att gå till läkaren eftersom jag ändå får i mig lite mat men kanske borde jag ändå kolla upp mina värden.. Kram!

Svar på tråden Aprilbebis 2012