• chiqita

Aprilbebis 2012

Godistroll: Här i Norge har hon inte ens tatt upp det, men om jag kommer ihåg ska jag fråga henne när jag är där nästa gång. 

Grattis och välkommen MammaCecilia! Kan även tipsa om att det finns en egen medlemstråd för oss som väntar barn 1-7 April.  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Liteniapril: Jag tillhör dem som räknas till Hyperemesisdrabbade, men min räddning har varit B6-vitamin. Köpte pyridoxin på apoteket (står inte i hyllan men är receptfritt), som innehåller 40mg, har tatt en tablett om dagen och nu tar jag bara varannan/var tredje dag. Kastar typ inte alls upp längre men har däremot svårt att få i mig vad som helst då jag fortfarande har ett konstant illamående och dålig/okomfortabel smak i munnen. Har dessutom börjat gå upp i vikt så det går helt klart åt rätt håll. 
    Kan klart rekommendera dig att testa med B6-vitamin. Ska försöka ta det lite mer frekvent och se om jag kan bli av med illamåendekänslan också. Oavsett skönt att inte längre kasta upp allt jag lyckats stoppa i mig.  
  • chiqita

Godistroll: får också en hel del SD, främst under stressiga stunder - när det händer mycket på en gång och om A mer eller mindre kräver att bli buren och klänger på mig hela tiden... Det enda som hjälper då är att försöka slappna av... Undrar om mycket SD och stress kan leda till för tidig FL, någon som vet?

• chiqita

Lovis: jo ska försöka stressa mindre i första hand och inte jaga upp mig när det händer mycket omkring mig. Har inte haft ont men magen känns hård när det sker och jag gissar att det kroppen försöker göra är att säga åt mig att lugna ner mig.
    Minns inte att det blev så här med dottern, men då hade jag inte heller en 2-åring som hängde i mina byxben heller

Har förresten hittat en app från Pampers (Iphone) där man kan se bebis fulla storlek vecka för vecka. Tror den heter "hello baby" eller ngt. Kul att få en hint om hur stor den lille är där inne

• chiqita

Charlotta: Nja den finns ju på min Ipad med och än så länge kan man i a fall se bebben i full storlek över hela skärmen

• chiqita
    Grästuva: det jag hört i andra trådar är att om man tog vaccin 2009 så ska man fortsatt vara skyddad från årets influensa.
  • chiqita
    Hannis: tycker helt klart att du ska ringa BM för det blodtrycket låter lite väl högt tycker jag... Vet du vad trycket brukar ligger på normalt, alltså innan du blev gravid?

Grästuva: det vet jag inte.. går svininfluensan i år också? Vilket vaccin är det de rekommenderar alla gravida att ta?  Har bara snappat upp att gällande den vaccination de rekommenderar gravida att ta så håller svininfluensavaccinet om man tog det 2009. Men hör med din BM för att vara säker. Här i Norge har de inte rekommenderat om något vaccin alls så jag är inte så insatt...
  • chiqita
    Tusen tankar: Jo jo det där minns jag från när jag var gravid med Agnes, fast det var väl aldrig någon som kände UNDER tröjan :-O Det är otroligt konstigt att en gravid mage plötsligt ses som en allmänhetens ägodel. Har aldrig förstått det. Däremot har jag väl aaaaningens mer förståelse om det är en gammal tant som känner på magen, men jag skulle ju aldrig gå med på att stå med magen bar...
    Någon som står mig nära får dock känna på magen om de vill, men även där skulle jag vara skeptisk till att dra upp tröjan. Drömmer 
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Emilee: Här i Oslo har det hänt, men inte så att de klätt av mig tröjan då
    Kungsbacka, därifrån kommer min man, Varla. Fast han är 32, har för mig att du var lite yngre..?  
  • chiqita

Så härligt att läsa om alla lyckade RUL som varit idag! Verkar som April är en riktig pojkmånad Grattis alla!

Bullmamma: Jo här funderas det en hel del på  namn. Vi är nästan på det klara med vad vi vill men nu när jag kommit fram till att mannens förslag är bra så är inte han säker på vad han vill hehe.. Så håller vi på, en framåt och en tillbaka..

• chiqita

Charlotta: vår första heter också Agnes och var självklar redan tidigt i graviditeten. Även nu är vi inne på ett A-namn. Jag har varit inne på Axel faktiskt men ett nära vännerpar har det namnet så det känns inte rätt

Ego: Yeee!! Kunde precis se hur magen rörde sig av knuffarna där inne! Ett nytt spännande kapitel av graviditeten har börjat! Vecka 19+5 idag

• chiqita

Emeliee: Jag hade också en förut men tog ut den förra gången jag var gravid. Har en väninna som däremot satte in någon böjbar plast/silikonstav istället.

• chiqita

Anime: Åh nej så jobbigt att gå ovetande och med oroliga tankar i 2 veckor. Håller tummarna stenhårt för att det ska bli ett positivt svar nästa gång. Kram!

Svar på tråden Aprilbebis 2012