• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • jensan1

"skönt" att höra att fler har frossa och fryser. Jag trodde det var bara jag. Och att det var onormalt. Kan inte minnas att jag gjorde det de andra gångerna.

Har ju mina barn varannan vecka så jag har på så vis "tur" som kan ta en tupplur lite då och då de veckor som det inte är hos oss.

Däremot så beslöt vi oss för att berätta för barnen i fredags. De skulle ända märka om det gick åt helvete igen resonerade jag.
    De blev jätteglada, särskilt den stora :)

Den värsta hysterin har väl släppt lite sedan vul:et i fredags. Ringde idag till Gyn och fick det andra vul:et flyttat till tisdag nästa vecka istället för torsdag. Så jag håller tummarna nu för att det ska visa sig att det har växt som det ska och att det slår ett litet hjärta.        

• Längtan efter 3
    mamma2kids skrev 2011-08-29 15:51:32 följande:
    jo de gjorde jag i v.5.tänkte att går det åt pipan så kommer dom undra varför man är nerbäddad i en vecka kanske 2.vill inte ljuga till barnen.har försökt förklara om riskerna att det kan gå fel.
    Vi har också berättat =) Tänker lite som du där... hade först tänkt vänta men ah... som du säger, händer något så undrar dom såklart!!
  • JohannaB

Hallå tjejer!

Jag har en riktigt dålig dag idag. Mår väldigt illa och är för första gången riktigt  nedstämd. Jag sov väldigt dåligt inatt och hade ännu en missfallsdröm, så det är nog därför. Jag brukar inte drömma om sanna saker, så jag tror inte det är någon fara och egentligen mår jag jättebra, så jag hoppas att det bara är en svacka.

Min bästa kompis skickade ett "jag vet inte var jag har dig"-brev till mig i helgen, vilket gjorde mig riktigt ledsen och känner att jag måste verkligen ta tag i den relationen - fast jag känner inte att den är dålig, men om hon upplever det så, så har hon ju såklart också rätt.
    Sen även om jag har världens finaste man som behandlar mig som en prinsessa så har denna helgen verkligen visat för mig vilket dåligt alternativ jag är för honom. Det tycker ju inte han såklart (tur är väl det!!), men jag kan inte se hur han föll för mig om  man jämför med de andra tjejerna i vår umgängeskrets. Alla är skitsmala och fina, roliga. Jag är trött, svullen och grinig.
    OBS! detta är ju inte sant, jag fattar ju det med hjärnan, men det är väldigt svårt att fatta det med hjärtat också. Jag blir verkligen behandlad som en drottning hemma och han är väldigt kärleksfull, jag kan bara inte fatta att han säger att jag är finast i hela världen när jag ser hur våra gemensamma tjejkompisar ser ut... Blääääääääääääää

Är det någon annan som känner sig riktigt nere då och då? Inte bara grinig och humörsvängig, utan verkligen nere? 

• Thelma08

Hej tjejer här e en till som förhoppningsvis får en april bebis
    Fast det har vatt lite mysko har testat neg ända fram till BIM+6 men sen kom ett efterlängtat plus beräknad enligt sista mens till 20 april

• Floff

Hej hej, får man haka på här?
    Är gravid med nr två och BF 11-12 april, beroende på vart man tittar

• Wööörmi

jaha fryser som en.....jag vet inte vad...trodde faktiskt inte det hade med grav. att göra...minns inte att det var så förra gången :-\

• mamma2kids

förstår inte varför man inte skulle berätta till sina nära o kära.barnen är ju ändå dom närmaste.det kan ju även gå fel efter v.12.själv varit med om det.jag kan inte pussta ut förens jag känner babyns rörelser.och om man skulle må så illa att man kräks så hur ska man förklara det att man spyr varje dag i veckor månader va länge du är sjuk mamma haha.berättade för mamma igår.min syster i lördags.så några har fått veta.även 2 vänner.tiden går så himlans sakta!!bara v.7+1.känns som att man varit gravid i 7mån.tiden går fortare när man kan börja planera,och förebereda o så.

• Milljor
    JohannaB skrev 2011-08-29 16:07:45 följande:
    Hallå tjejer!

Jag har en riktigt dålig dag idag. Mår väldigt illa och är för första gången riktigt  nedstämd. Jag sov väldigt dåligt inatt och hade ännu en missfallsdröm, så det är nog därför. Jag brukar inte drömma om sanna saker, så jag tror inte det är någon fara och egentligen mår jag jättebra, så jag hoppas att det bara är en svacka.

Min bästa kompis skickade ett "jag vet inte var jag har dig"-brev till mig i helgen, vilket gjorde mig riktigt ledsen och känner att jag måste verkligen ta tag i den relationen - fast jag känner inte att den är dålig, men om hon upplever det så, så har hon ju såklart också rätt.
    Sen även om jag har världens finaste man som behandlar mig som en prinsessa så har denna helgen verkligen visat för mig vilket dåligt alternativ jag är för honom. Det tycker ju inte han såklart (tur är väl det!!), men jag kan inte se hur han föll för mig om  man jämför med de andra tjejerna i vår umgängeskrets. Alla är skitsmala och fina, roliga. Jag är trött, svullen och grinig.
    OBS! detta är ju inte sant, jag fattar ju det med hjärnan, men det är väldigt svårt att fatta det med hjärtat också. Jag blir verkligen behandlad som en drottning hemma och han är väldigt kärleksfull, jag kan bara inte fatta att han säger att jag är finast i hela världen när jag ser hur våra gemensamma tjejkompisar ser ut... Blääääääääääääää

Är det någon annan som känner sig riktigt nere då och då? Inte bara grinig och humörsvängig, utan verkligen nere? 
    Amen åh lilla vännen. Skickar massa kraft och styrka!!!!! Jag har sådana dagar även jag....man känner sig fet ochful och bara så tråkig.. Det kallas visst hormoner :) Men helt allvarligt.....inte ofta men ibland kommer de dagran då man verklgen funderar över livet....Missfallsdröm...jag tankar kring mf kommer nog förfölja oss alla en bra bit framåt....

Så tråkigt med din kompis men jag tycker du är klok i ditt resonemnag att du respekterar henns känsla för relationen. Det komme säkert ordna sig sätt er ner och prata om saken bara. Vet hon att du är gravid? Annars kan ju det vara en bra sak för att föra er närmre varann....

Stor Kram
Svar på tråden Aprilbebis 2012