• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Ereeka
    ÄlskadeT skrev 2011-08-28 20:05:56 följande:
    Jag mår inte alls illa, gjorde jag inte förra graviditeten heller. Däremot väldigt gasig och uppblåst mage!
    Samma här! Fast det här är ifs första graviditeten för mig :)
  • JohannaB

Trött och gasig, jajamen! Har jobbat kväll, men hemifrån ikväll. Skönt att pösa i mysbrallor och ändå jobba :) maken ute och tar en öl o jag får vara lite för mig själv, skönt! Fick helt sjuka sträckningar för någon timme sedan som nu släppt. Kändes konstigt och jag blev jätteorolig, men nu har allt lugnat sig. Ändå en go kväll, jobb, soffa, pizza!

• Verra88

Blööö konstig i magen och halsbränna och uppstötningar blir att ta gaviscon tablett då man ska sova. Varför ska man va hungrig fast man ätit en macka och banan och varm choklad. Magen känns ju full. Snälla Gud låt mig slippa illamående och kräkningar

• Lazyass

Ja, trött, illamående, gasig och UPPSVÄLLD. Fick frågan idag om jag väntade ett till barn! Det kändes pinsamt tycker jag, haha! Jag går in i vecka 9 imorrn så jag tycker att än borde det inte synas men det gör det verkligen. Man skulle kunna tro att jag är i vecka 18.

• Tokstolla

Jag mår svinilla. (Inte alls som med sonen som jag mådde ok med). Så mina seaband åkte fram ur lådan men jag känner ingen nämnvärd effekt. 
    v 6+3 imorgon så jag fasar för illamåendet som skulle kunna komma att eskalera ju mer tiden går. 

Tröttheten ska vi inte tala om! Sovit middag två ggr idag. Totalt 4 timmar extra sömn =/

Imorgon ska jag dessutom skola in sonen på förskolan så jag e lite orolig för hur det ska gå.

• LillBus2012
    Kaosmamma skrev 2011-08-28 21:59:14 följande:
    Oj. Jag har inte behövt uppge nummer. Konstigt! Ja sträckningarna känns! Tack så mycket, hoppas vi alla får må någerlunda, men alla krämpor är värt det som kommer och det har jag verkligen fått uppleva själv, på gott och ont. Hihi ja tänk om ;) min mamma har ju en tvillingbror så kanske inte helt omöjligt. Spelade i ett tjejband för övrigt som hette big fat mama ;) blir passande då höhö
    nej, man behöver inte uppge sitt nummer, men när man accepterar 'användaravtalet' så står det även listat vilken 'behörighet' programmet får tillgång till och på några står det då även Telefonsamtal. 
    ("Tillåter att appen kommer åt enhetens telefonfunktioner. Appar med den här behörigheten kan identifiera telefonens telefonnummer och serienummer, om ett samtal pågår, numret som samtalet är kopplat till med mera." Ja, jag vet, jag kanske är onödigt nojig?)

aha, tvillingar i släkten - då finns ju absolut chans till det!! men man brukar väl ofta säga att det 'hoppar över en generation'? du ser, du kände på dig att du skulle bli en big mama redan då! som sagt, känns tryggt för oss andra att ha dig med i tråden
    BF 29 april 2012 - första barnet
  • LillBus2012
    Lazyass skrev 2011-08-28 22:40:24 följande:
    Ja, trött, illamående, gasig och UPPSVÄLLD. Fick frågan idag om jag väntade ett till barn! Det kändes pinsamt tycker jag, haha! Jag går in i vecka 9 imorrn så jag tycker att än borde det inte synas men det gör det verkligen. Man skulle kunna tro att jag är i vecka 18.
    Haha, jag som går och önskar att någon skulle se något! inte ens min sambo tycker att det syns
    Undrar därför varför det känns pinsamt?
    BF 29 april 2012 - första barnet
  • Kaosmamma

Loppan: vilken av apparna var det? Tror iofs att det är som det ska, bara att alla kanske inte är så tydliga med det? och är ju som datorn att olika sidor osv kan registrera ip adress osv. De jag tog ner var iaf väl nedladdade appar, och tror att det är lugnt. Men klart att jag började fundera lite nu!

Ja vad jag hört från bm är tvåäggstvillingar är ärftligt och enäggs slumpen, och som du säger att det hoppar över en generation vilket då är min mamma, så hihi kanske inte är helt omöjligt att jag känt på mig detta då ;) nä tror det är en där inne :) men det kan man iofs inte veta säkert. Tack för att du känner trygghet i denna big mama ;)

• klemma

Jaha, då börjar det närma sig... Imorgon är det dags för VUL igen för att se om där är något där inne!! Längtar och fasar på samma gång!! Sist kunde dom ju inte se någon liten knodd och "blåsan" var mindre än den borde vara för sin vecka. Blev tillbakaflyttad 11 dagar!! Känner på mig att allting är bra men jag är ändå skit nervös!!! Håll tummarna för mig i morgon så får vi se om jag kan fortsätta hänga här i denna tråden.

Ha en bra vecka allihopa!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012