• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista

Håller med er tjejer, väldigt svårt att förstå att det är en liten bebis i magen, om man bortser från tröttheten, liiiiiiiite lite illamående när jag är hungrig och lite växtvärk till och från. :) ( extra hungrig också... ) är lite orolig för jag ska köra ensam med min 2,5 åring till Dalarna (ca 45 mil) och vi åker halv fem på eftermiddagen... Så jag kommer att köra under den jobbigaste tröttperioden... Inte heller kan man dricka obegränsat med kaffe... Har ni några bra tips? :)

• två2012

Jag är i vecka 7 (6+4) och har bara lite illamående. Då tycker jag att det är jobbigare att vara svullen å känna sig uppblåst hela tiden..känner mig allmänt gasig i magen..(nån annan som känner igen sig?) Sedan har jag vid två tillfällen haft ljusrosa flytningar på pappret efter toabesök.. Känns som om det skulle vara i samband med att man spänt sig å "tagit i" för att bli av med gaserna, men jag vet inte.. Jag har ett barn sedan tidigare, och har inget minne av att jag kände mig så här svullen förra gången! Å hade heller inga blödningar av några slag..Känns därför väldigt obehagligt! Någon som har någon idé på vad de kan bero på? //K

• chiqita

Catlover: Jag åt också en massa bananer förra gången men så fick jag veta att bananer är förstoppande och jag hade ju därtill extremt trög mage så.. Tänk på att de kan verka förstoppande.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita
    Tarzanbarzan: hehe.. jo gasig mage här också och det är inte alltid jag kan kontrollera gaserna

Wööörmi: Jag väntar också vårt andra barn och har en dotter som blev 2 i Juli  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • ÄlskadeT

Jag mår inte alls illa, gjorde jag inte förra graviditeten heller. Däremot väldigt gasig och uppblåst mage!

• Maximumtaste

Jag går in i v.8 imorgon och jag har mått illa konstant hela helgen, får småäta så håller det sig jämnt:) jättegasig i magen och den är väldigt uppsväld.. Ska jobba första dagen imorgon efter semester och sjukskrivning.. Kommer vara svårt att dölja magen.. Är väldigt platt i vanliga fall..
    Har som spänningar i livmodern.. Typ sticker till och drar i den ibland, lär väl va växtvärken.. Och extrem trötthet:)

• LillBus2012

Jag går in i vecka 6 i morgon, så jag har fortfarande många veckor framför mig med eventuella otrevliga symptom... än så länge känns det bara som en dubbelsidig sträckning av magmusklerna ungefär... och att sitta dubbelvikt i soffan har jag definitivt problem med... gissar att det är något som växer, men med tanke på att allt är så pyttelitet fortfarande har jag svårt att förstå att det kan kännas!! 

BF 29 april 2012 - första barnet
  • LillBus2012

animegirl, tack för tips om andra bra 'baby appar'! har kollat på några av dem, men är lite skeptisk till vissa av programmen som begär tillgång till de telefonnummer som man har i telefonen? hursomhelst, håller verkligen med om att filmen från 'babycenter' som visar hur den lilla bebisen utvecklas till flicka/pojke var riktigt intressant! (ett tips till alla!!)

hoppas att du kommer att må bättre den här gången, och hoppas verkligen att du inte ska behöva läggas in alls (och ingen av oss andra heller såklart!!!). men du, supermamman, tänk om det skulle bli tvillingar den här gången! då kan vi verkligen prata om 'big mama' :-P 

BF 29 april 2012 - första barnet
  • Kaosmamma

Oj. Jag har inte behövt uppge nummer. Konstigt! Ja sträckningarna känns! Tack så mycket, hoppas vi alla får må någerlunda, men alla krämpor är värt det som kommer och det har jag verkligen fått uppleva själv, på gott och ont. Hihi ja tänk om ;) min mamma har ju en tvillingbror så kanske inte helt omöjligt. Spelade i ett tjejband för övrigt som hette big fat mama ;) blir passande då höhö

Svar på tråden Aprilbebis 2012