• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Verra88

Jag ska ge er ett tips, gå aldrig upp tidigt och börja äta, för att sen lägga dig och sova, jag gjorde det och vakna illamåendes fatta inte varför :/  Men dricker lite väling så det kanske dämpar sig lite iaf

• Smarkan

Godmorgon! Idag  går man in i  vecka 10 . Äntligen en morgon jag inte mår illa (än så länge iaf )
    Jag har mått rikigt dåligt varenda morgon i flera veckor nu. Men har även till och från mått illa. Det är konstigt på jobbet går det rel. bra men jag hinner bara hem så sätter illamåendet igång. Måste vara psykologiskt?!

Läste att ni skrivit om tvillingar och ärftlighet osv. Jag själv är tvåäggstvilling och det är ärftligt men det behöver inte hoppa över en generation. Min syster fick tvåäggstvillingar för några år sedan. Det märks att vi har det i släkten på  då mina föräldrar fick tvillingar min kusin fick tvillingar och sen min syster. Tror dock inte chansen att jag skulle få tvillingar är så stor.

Hur är det med er andra, märker ni av brösten?
    Mina har varit jätteömma och tycker det har blivit mycket större! Märks mest på tyngden och vårtgården har blivit enorm.

• mamma2kids

brösten e öm,men kommer dagar då de ömmar mindre,då blir jag fett orolig.dom är tyngre helt klart.hur är eran"mensvärk"/"växtvärk" här värker de ganska mycket denna vecka.v8 .även i underlivet känns de.men läste at slemproppen bildas denna vecka samt att fostret växer till dubbel strl.kan de vara drför?

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-29 09:33:11 följande:
    Milljor: det är några st som vet om:) tänker inte berätta för dem andra som inte vet om.. Dem får väl se magen som bara blir större och större hehe.. Chefen vet faktisk men hon säger inte till nån:)
    Ja det ska bli så spännande att se hur det står till därinne:) va ju i början på v6 sist och då va det ju bara en liten prick typ:) lär ha vuxit mycke nu:) hoppas jag.. Nojjig som man e.. Men illamåendet hoppas jag e ett tecken på att det är liv därinne iaf.. Och dem spända brösten och växtvärken som kommer då och då:) shit va jag nojjar mig nu då! Hehe

Åh så skönt att chefen vet!!!! skönt med lite back up när man mår så illa.

JAg är lite nojjig..jag bytte jobb i maj..och har ff provanställnigen som går ut i november...då är jag ju typ i vecka 18 tror jag.... Vet int eom jag ska berätta elle rinte innan dess. risken är ju att jag inte får fast om de får reda på at jag är gravid.

Till saken hör att på intervjun så frågade han mig om jag hade tänkt å skaffa barn snart. Jag blev sur ch svara tvärt det ha rinte du med att göra! Kanske inte så smart men blev så sur. Sen så sa jag som det var att jag har en tumör i hjärna  och har svårt att bli gravid (vilket är sant, äter medicin 2 ggri veckan för det)) och att vi är gravida nu är ju ett jäkla under.

Risken finns ju att han tror att jag ljög för honom....,hmmm dilemma vad gör man?

• Lazyass
    Loppan79 skrev 2011-08-28 22:58:29 följande:
    Haha, jag som går och önskar att någon skulle se något! inte ens min sambo tycker att det syns
    Undrar därför varför det känns pinsamt?
    Det känns bara löjligt att det redan syns tycker jag. När jag väntade sonen var allt jag ville att det skulle börja synas, men nu när jag vet att det "ska" ta ett tag känns det mest besvärligt. Två till idag som undrade... Svårt att hålla det hemligt  till vecka 13. 
  • Lazyass
    Milljor skrev 2011-08-29 10:33:56 följande:

Åh så skönt att chefen vet!!!! skönt med lite back up när man mår så illa.

JAg är lite nojjig..jag bytte jobb i maj..och har ff provanställnigen som går ut i november...då är jag ju typ i vecka 18 tror jag.... Vet int eom jag ska berätta elle rinte innan dess. risken är ju att jag inte får fast om de får reda på at jag är gravid.

Till saken hör att på intervjun så frågade han mig om jag hade tänkt å skaffa barn snart. Jag blev sur ch svara tvärt det ha rinte du med att göra! Kanske inte så smart men blev så sur. Sen så sa jag som det var att jag har en tumör i hjärna  och har svårt att bli gravid (vilket är sant, äter medicin 2 ggri veckan för det)) och att vi är gravida nu är ju ett jäkla under.

Risken finns ju att han tror att jag ljög för honom....,hmmm dilemma vad gör man?

Äh skit i om han tror att du ljög. huvudsaken är ju att DU vet att du inte gjorde det. Sen om han tror dig eller inte ligger ju helt hos honom och nåt som du inte kan styra. Du ska ha ett alldeles särskilt grattis med tanke på omständigheterna!
  • Simpan

Miljor; bättre är det! Men jag ligger fortfarande inne. Har inte behållt nåt själv, utan det är dropp som gäller. Det är jättetröttsamt att ligga här, men vad gör man inte? Finns inte så mycket att välja på. Men idag har jag iaf varit uppe och rört mig. Tagit tre klunkar blåbärssoppa som jag fått behålla. Kanske vänder det nu? :)

• Lazyass
    Simpan skrev 2011-08-29 13:13:18 följande:
    Miljor; bättre är det! Men jag ligger fortfarande inne. Har inte behållt nåt själv, utan det är dropp som gäller. Det är jättetröttsamt att ligga här, men vad gör man inte? Finns inte så mycket att välja på. Men idag har jag iaf varit uppe och rört mig. Tagit tre klunkar blåbärssoppa som jag fått behålla. Kanske vänder det nu? :)
    Hoppas det vänder nu och du får åka hem. Vilken vecka är du i?
  • Simpan

Jag är i vecka 9! 8+4 kanske? Hoppas också att det vänder!! Blir galen på detta! Sjukt jobbigt att bara ligga här och ingenting händer

• Milljor
    Simpan skrev 2011-08-29 13:13:18 följande:
    Skönt att det är bättre!!!! Förstår att det är segt..men ölika bra att stanan så länge som det behövs för ditr och den lill* bästa!!!! Hoppas det vänder.....annars kommer det inte vara mkt kvar av dig om du inte får äta något :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012