• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    Lazyass skrev 2011-08-29 13:09:42 följande:
    Äh skit i om han tror att du ljög. huvudsaken är ju att DU vet att du inte gjorde det. Sen om han tror dig eller inte ligger ju helt hos honom och nåt som du inte kan styra. Du ska ha ett alldeles särskilt grattis med tanke på omständigheterna!
    Ja du har rätt! hoppas bara att jag får behålla jobbet....om inte så är det völ inget arbetsplats man vill vara på iaf!!!! men surt att bli arbetslös när man är gravid...nä så ska jag inte tänka VAR POSITIV NU!!!!! :)
  • Maximumtaste

Simpan: och jag har lagt på mig 2 kg!!! Wtf? Haha.. Tycker jag ätit rätt dåligt men det lilla som kommer ner verkar kroppen ta upp rätt bra..

• Milljor
    Simpan skrev 2011-08-29 13:41:30 följande:
    Det är - 5 kg nu.
    ojoj 5 kg.....hoppas verkligen det stannar upp nu!!!!!
  • chiqita

Miljor: jo då här har jag fått en del finnar sedan ÄL.. De går inte att klämma och sätter sig på de mest synliga ställen, som på överläppen, i mungipan, på hakan.. Inte direkt attraktivt...

Sahara: ja brösten ömmar mer och mer för varje dag.. Vårtgårdarna är inte så mycket större men mörkare och mer knottriga

Simpan: skönt att det blir bättre men tråkigt att bli inlagd.. Själv vet jag inte om jag ska ta kontakt med "legevakten" här i Norge, som är som att åka till akuten eller liknande i Sverige.. Får inte i mig speciellt mycket att dricka utom te, springer inte ofta på toa och det svartnar för ögonen om jag reser mig fort.. Alternativt försöker jag få en läkartid i morrn, inte i form idag och började kasta upp i går kväll.. Samtidigt ska jag på tidigt UL på onsdag så då måste jag vara någorlunda OK.. Gahh, vet inte vad jag ska göra...

• Lazyass
    Milljor skrev 2011-08-29 13:32:23 följande:
    Ja du har rätt! hoppas bara att jag får behålla jobbet....om inte så är det völ inget arbetsplats man vill vara på iaf!!!! men surt att bli arbetslös när man är gravid...nä så ska jag inte tänka VAR POSITIV NU!!!!! :)
    Kör på det du tänkte, berätta först när du fått reda på om du får behålla jobbet eller ej. 
  • chiqita

Miljor: fast eg har de ju inte rätt att låta bli ge dig fast för att du är gravid.. Och tycker de att du är rätt person så borde det inte göra något, du kommer ju tillbaks... Vet att här i Norge är de extremt stränga på att gravida inte diskrimineras, osäker på hur hårda de är i Sverige... Kram!

• chiqita

Simpan: oj, minus 5 kg, själv har jag "bara" minskat med 2,5 kg.. Då kanske jag klarar att stå ut i någon dag till

• Lazyass
    chiqita skrev 2011-08-29 14:37:12 följande:
    Miljor: fast eg har de ju inte rätt att låta bli ge dig fast för att du är gravid.. Och tycker de att du är rätt person så borde det inte göra något, du kommer ju tillbaks... Vet att här i Norge är de extremt stränga på att gravida inte diskrimineras, osäker på hur hårda de är i Sverige... Kram!
    Det är ju skitbra att dom gör så i Norge! Verkar som att dom inte är lika hårda här i Sverige. Det är många som är rädda att inte få fast jobb för att dom är gravida, och som väntar med att berätta. Jag skulle också väntat om jag rodde det var större chans att jag fick jobbet då.
  • Tokstolla
    Simpan skrev 2011-08-29 13:41:30 följande:
    Det är - 5 kg nu.
    Det är inte jättefarligt i sig att tappa själva vikten så länge du inte är jättesmal från början.
    Däremot är jag bekymrad över om du får i dig tillräckligt mkt med vätska? 

Jag får också fragmin och tänker på att propprisken ökar när man är uttorkad- trots fragmin.
    Du har väl stödstrumpor på dig dagligen nu!?

Svar på tråden Aprilbebis 2012