• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • chiqita

Milljor: nej själva provet blir efter 10+ veckor, i morrn ska vi fastställa hur långt gången jag är och då blir det UL Ser mest fram mot morgondagen men lite nervöst ändå, tänk om den lill* är mindre än förväntat.. Men nu ska jag försöka att bara tänka positiva tankar

• Lazyass
    Tiiinaa skrev 2011-08-30 15:01:30 följande:
    Hej hej. Hoppar bara in och säger grattis till alla er gravidos! Förra året vid precis den här tiden gick jag med i en likadan grupp "aprilbebis 2011" och mådde så ILLA så ILLA men var så glad. Illamåendet gick över och jag blev tjockare, hehe, och nu äntligen har jag min lilla son Julian som som föddes den 26 april och är alltså 4 månader nu. Han ligger här bredvid mig och sover just nu...underbart. Det känns som igår jag gick med i min aprilgrupp.

Lycka till alla! Ni har en härlig resa framför er även om det är mycket som är jobbigt också med graviditet...men det är det ju värt alla gånger!
    Grattis till Julian!! Visst är det ganska häftigt att se tillbaka på det man gjorde alldeles nyss! Hoppas allt går strålande för er i framtiden!
  • hannisfashionista

Tittade precis på Beyonces framträdande där hon berättar att hon är gravid! Fräsch ontop becoming mama kan man minst sagt säga... :)

• No ordinary love
    Tiiinaa skrev 2011-08-30 15:01:30 följande:
    Hej hej. Hoppar bara in och säger grattis till alla er gravidos! Förra året vid precis den här tiden gick jag med i en likadan grupp "aprilbebis 2011" och mådde så ILLA så ILLA men var så glad. Illamåendet gick över och jag blev tjockare, hehe, och nu äntligen har jag min lilla son Julian som som föddes den 26 april och är alltså 4 månader nu. Han ligger här bredvid mig och sover just nu...underbart. Det känns som igår jag gick med i min aprilgrupp.

Lycka till alla! Ni har en härlig resa framför er även om det är mycket som är jobbigt också med graviditet...men det är det ju värt alla gånger!
    Min brors tjej har en son som heter Julian och han är också född den 26 april, men för fem år sedan :)
  • NINACRT

Vilken halsbränna och halsont jag har. Och inte får jag suga på mina favorit halstabletter heller ..

• Tokstolla

Som jag har klagat på mitt illamående på sistone och nu, ja nu är det nästintill puts väck vilket gör mig väldigt orolig då jag är i v 6+5 alltså runt den tiden hjärtat borde börjat slå.  

• AnnC

Tokstolla: jag har inte skrivit här förut men läser i tråden då jag också har Bf i april. Det var precis samma för mig, i lördags på 6+5 försvann alla mina symptom! Blev så klart jätteorolig och fick komma till gynakuten i måndags, allt såg fint ut och hjärtat slog. Är fortfarande orolig då det känns konstigt att allt bara försvann. Ring mvc/gyn och be att få kolla om du är orolig! Det ser säkert bra ut för dig också

• Milljor
    chiqita skrev 2011-08-30 16:42:43 följande:
    Milljor: nej själva provet blir efter 10+ veckor, i morrn ska vi fastställa hur långt gången jag är och då blir det UL Ser mest fram mot morgondagen men lite nervöst ändå, tänk om den lill* är mindre än förväntat.. Men nu ska jag försöka att bara tänka positiva tankar
    Jaha ok då är jag med. Så spännande idag då LYCKA TILL och återkom när du varit där!!!! Det kommer säkerligen gå superbra. Skickar en massa postiv kraft :)
  • Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-31 07:37:23 följande:
    Som jag har klagat på mitt illamående på sistone och nu, ja nu är det nästintill puts väck vilket gör mig väldigt orolig då jag är i v 6+5 alltså runt den tiden hjärtat borde börjat slå.  
    Förstår din oro men symtom kommer och går....så var inte orolig!!!!!  men jag vet lättare sagt än gjort...
  • klemma

Vill bara berätta att igår var det äntligen dags för VUL nr 2. Skitnervös hela dagen! Jag hann knappt komma upp i stolen förrän vi fick se vår villa räka :) Tickande hjärta och allt :) Läkaren tyckte det var lite konstigt att dom inte kunde se något förra veckan. Han flyttade tillbaka mig i stort sätt till ursprungsdatumet. Nu är vi i v 7+2, beräknad BF 16/4 :) Många smilys, men jag är så lycklig just nu!! Nu ska jag bara njuta av graviditeten och inte oroa mig mer!! (ska försöka i alla fall)

Ha det bra så länge och lycka till!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012