• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • chiqita

Simpan: läste nu att du kanske får åka hem i morrn, det är ju fantastiskt bra om du får det!
    Undrar en sak - Vad fokuserar de mest på, att du ska få i dig vätska eller mat? Jag får ju oftast i mig lite mat till middag och eventuellt lite youghurt på dagen men ytterst lite att dricka..
    Kan det vara skadligt för fostret om ketonerna är höga? Har dragit mig för att gå till läkaren eftersom jag ändå får i mig lite mat men kanske borde jag ändå kolla upp mina värden.. Kram!

• silvana10

Hej hej alla. Har hållt mig lite utanför tråden ett tag för det har hänt så mycket på jobbet. Man är helt slut när man kommer hem. Igår lyckades min pappa gissa sig till mitt tillstånd - och jag är värdelös på att ljuga så jag bekräftade det men sa att det var superhemligt för att ingen annan visste.
    Idag berättade han för sin sambo och jag håller på och får krupp!!!Det är jättelöjligt men jag blir lack för att hans sambo får reda på graviditeten innan min mamma eller mannens föräldrar.
    Det går inte att göra nåt åt saken nu,vår plan var ju egentligen att berätta efter vecka 12 men nu kommer vi antagligen berätta för resten av familjen till helgen.
    Tjena vad arg jag är fortfarande,blir alldeles varm!Hoppas det är hormonerna som spökar för jag och pappa har en jättebra relation   annars.

• Smarkan

Hallå!!

Äntligen var denna arbetsdag slut. Mådde illa hela natten som var så jag sov inte så mycket. Ska egentligen inte klaga så mycket då vissa här verkar må riktigt illa.

Ser framemot  första besöket hos bm på måndag. Är då i vecka 11+0. Sedan veckan efter har jag inskrivning så då är jag i vecka 12+5. Verkar vara otroligt vad det skiljer sig på när man fått tid för inskrivning. Måste ju bero lite på var man bor, eller? 

• chiqita

Vickan: håller tummarna för att ni får se hjärtat slå

Silvana: förstår irritationen och den hade nog varit där oavsett hormoner. Hoppas det reder ut sig och att resten av familjen blir glad när de får veta

• Smarkan
    kendi skrev 2011-08-31 13:03:41 följande:
    Nej det va inte jag blodtycket var helt normalt men blodsockret låg på 9 men jag hade ätit och druckit juice precis innan så vi får se hur det ser ut nästa vecka
    Kan ju bero då på att du druckit och ätit. Särskilt om du druckit juice....
  • Smarkan
    Simpan skrev 2011-08-31 11:04:15 följande:
    Förresten blev det ingen hemgång idag. Kanske i morgon om jag har tur. Har fortfarande uttorkningsvärden i urinen.
    Hoppas du börjar må bättre snart och får åka hem.
  • Milljor
    Smarkan skrev 2011-08-31 16:34:46 följande:

Hallå!!

Äntligen var denna arbetsdag slut. Mådde illa hela natten som var så jag sov inte så mycket. Ska egentligen inte klaga så mycket då vissa här verkar må riktigt illa.

Ser framemot  första besöket hos bm på måndag. Är då i vecka 11+0. Sedan veckan efter har jag inskrivning så då är jag i vecka 12+5. Verkar vara otroligt vad det skiljer sig på när man fått tid för inskrivning. Måste ju bero lite på var man bor, eller? 

Ja visst skiljer det sig mycket...beror säkert på vart man bor. Åh vad hö
    ärligt att gå in i vecka 12.........lite avis är man allt :)
  • Angiiee
    Theresee86 skrev 2011-08-31 15:34:43 följande:
    jag är beräknad 25 april.. vad har ni för symptom hittills??
    Beräknad 24 April, alla mina symtom försvann för dryga 3-4 dar sen, nu njuter jag förfullt innan illamåendet kommer krypandes Glad
  • Smarkan
    Milljor skrev 2011-08-31 16:40:32 följande:
    Ja visst skiljer det sig mycket...beror säkert på vart man bor. Åh vad hö
    ärligt att gå in i vecka 12.........lite avis är man allt :)
    Jo men jag går inte vecka 12 än....Det är ju drygt en och en halv vecka kvar!!
    Men det ska bli skönt när vecka 12 är över så man kan andas ut lite...
    Det är ju fortfarande ingen (förutom sambon) som vet att jag är gravid.
    Kan nog  snart inte hålla mig längre=)
Svar på tråden Aprilbebis 2012