• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor

Just ja bokade ett priva vul idag......jag får ju inge vul på inskrivningen så nästa blir ju vid KUB 7 okt :( Sp jag bokade ett om två veckor, en vecka innan inskrivningen. Känns så skönt att ha ett delmål att räkna ner till. de tar 300:- lätt värt varenda krona!

• Kaosmamma
    Milljor skrev 2011-08-30 14:57:52 följande:
    Man har ju hela livet  at tha sex så ett par veckor mer eller mindre kan man ju hålla sig.....och förresten är jag inte så sugen heller...dock brukar jag hjälpa honom ibland så man får lite närhet och så..ja ni fattar!

animegirl: JApp lotion var en bra beskrivning :)
    kan säga att vi hade ingen sex med nr 3, jag låg ner hela grav och 10 veckor på sjukhus.. inget spännande där. Och med barn nr 2 kunde jag knappt röra benen från v 10.. kan lova att dte inte blev mycket där heller.. man vad spelar det för roll? Är så liten period på det stora hela :)

Haha ja, lotion ;)
  • hannisfashionista

Hej Tjejer! 

Jag har varit på inskrivning idag och enligt hennes dator är jag beräknad till 21 April. Glad Jag är alltså i v. 6+2. 

Det var ju massa hälsofrågor och något som var bra var att jag vägde mindre denna inskrivning än förra, diff -4 kilo. Alltid något. Skrattande 

Jag frågade om tandoperationen och hon tyckte att jag skulle gå på läkarnas rekommendationer - om de ansåg att jag kunde sätta implantat så var det så. Själv tvekar jag...

En negativ grej då.. Jag hade högt blodtryck.... Obestämd 135/80... Man får ej ha högre än 140/90... Obestämd
    Vid förra inskrivningen så hade jag 110/70 så det är ganska stor skillnad... Jag måste googla gällande dettao ch hur det påverkar bebisen... 

Hon menade på att jag inte får stressa, måste vila och inte vara ett kontrollfreak... Drömmer Det är ju inte så lätt när man jobbar 100%, ska försöka träna så mycket som möjligt, inte äta för mycket och ha hand om en 2,5 åring samtidigt... 

• Tiiinaa

Hej hej. Hoppar bara in och säger grattis till alla er gravidos! Förra året vid precis den här tiden gick jag med i en likadan grupp "aprilbebis 2011" och mådde så ILLA så ILLA men var så glad. Illamåendet gick över och jag blev tjockare, hehe, och nu äntligen har jag min lilla son Julian som som föddes den 26 april och är alltså 4 månader nu. Han ligger här bredvid mig och sover just nu...underbart. Det känns som igår jag gick med i min aprilgrupp.

Lycka till alla! Ni har en härlig resa framför er även om det är mycket som är jobbigt också med graviditet...men det är det ju värt alla gånger!

• Maximumtaste

Milljor: 300 kr va ju inte dyrt.. På kk där jag går kostar det 250 kr. I somras nu när jag hade xet va jag hos läkaren så många ggr att jag fick frikort..

• Kaosmamma
    Tiiinaa skrev 2011-08-30 15:01:30 följande:
    Hej hej. Hoppar bara in och säger grattis till alla er gravidos! Förra året vid precis den här tiden gick jag med i en likadan grupp "aprilbebis 2011" och mådde så ILLA så ILLA men var så glad. Illamåendet gick över och jag blev tjockare, hehe, och nu äntligen har jag min lilla son Julian som som föddes den 26 april och är alltså 4 månader nu. Han ligger här bredvid mig och sover just nu...underbart. Det känns som igår jag gick med i min aprilgrupp.

Lycka till alla! Ni har en härlig resa framför er även om det är mycket som är jobbigt också med graviditet...men det är det ju värt alla gånger!
    vad mysigt :) ja jag väntar nr 4 här och allt känns jätte spännande, hade en jätte jobbig grav med nr 3 och kunde knappt fullfölja den grav och låg läääänge på sjukhus, så hoppas denna går bättre! Grattis till Julian!! :) Tack, och visst är det värt det :)
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-30 15:02:15 följande:
    Milljor: 300 kr va ju inte dyrt.. På kk där jag går kostar det 250 kr. I somras nu när jag hade xet va jag hos läkaren så många ggr att jag fick frikort..
    Nä inte farligt alls tyckte jag. JAg har iofs frikort (har ju sprungit en del också) men jag tror inte det funkar när man går privat för ett extar vul..eller? jag betalar gärna 300 för att få se vår lilla tuss :)

Sambon messade mig förut och skrev: " Ikväll blir det mys och tuss span i ikeakatalogen puss"

Så himla underbart att att han är så glad och engagerad :) vi kallar vår lill* för tussen om ni undrar :( kallar ni era små för något speciellt?
  • chiqita

Milljor: nej inget smeknamn på den lill* i magen.. Tror inte riktigt vi vågar hoppas det ska gå vägen förrän efter mkp-svaret.. Vi går nog båda lite som på spända trådar... Kanske blir det annorlunda efter morgondagen..

• Milljor
    Tiiinaa skrev 2011-08-30 15:01:30 följande:

Åh vad härligt att höra... stort grattis tiller lille!
  • Milljor
    chiqita skrev 2011-08-30 16:04:41 följande:
    Milljor: nej inget smeknamn på den lill* i magen.. Tror inte riktigt vi vågar hoppas det ska gå vägen förrän efter mkp-svaret.. Vi går nog båda lite som på spända trådar... Kanske blir det annorlunda efter morgondagen..
    Känner igen den känslan. Var det imorn provet skulle göras? Håller alla tumar och tår för er!!!!

Allla blivande är väl mer eller mindre spända och oroliga vi som haft mf och andr aproblem tidigare ärväl extar nojjiga. Pratad emed min mamma idag och beklagade mig lite att jag var så orolig. Hon sa det att när hon var gravid med mig så fickhon inte göra ngt Ul äverhuvudtaget...de mätte bar magen...och mf eller att ngt skulle gå fel tänkte hon aldrig på. Nätet och all info man kan läsa här är både på gott och ont kan jag tycka.... skulle var härligt och gå i en bubbla och bara vara glad och nöjd och slippa oron :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012