• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • TusenTankar

Angiiee - hoppas det blir bättre nu, och att du mår bra.
    ÄlskadeT- de gånger jag slarvat med maten och det tagit lite för lång tid (3 timmar max) blir jag jätteyr och illamåendet kommer krypande.
    Thelma08- jag var sängliggandes i över en vecka pga illamåendet, i fredags vände att göööör snabbt. Var Precis som om jag aldrig varit "sjuk". Mår bara dåligt när jag inte äter jätteofta. Så nu hoppas jag att det var det och att det inte kommer tillbaka! Så håll ut! Mariekex hjälpte mig lite:)

... Nu vet min familj och sambons familj om att jag är gravid. Sååå otroligt skönt det känns att slippa dölja för dom. Men är lite Depp på mig själv att jag inte vart "mera" glad när vi berättade. Ville bara ha det överstökat och ville hem å sova. Haha.

Fortsatt trevlig helg på er alla.

• LillBus2012

mamma2kids - jag fryser också nästan hela tiden, men så emellanåt byts det plötsligt mot att jag blir olidligt varm och svettig... känns nästan som någon slags frossa... konstigt är det i alla fall. 

BF 29 april 2012 - första barnet
  • LillBus2012
    mamma2kids skrev 2011-09-09 09:26:18 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60324373-7.html bildtråden:)
    mamma2kids: glömde tacka för länken till bildtråden! Jätteroligt - nu är jag också med! 
    Tycker att magen syns jättemycket, men min sambo håller inte med.... känns i och för sig som att brösten växt lika mycket som magen... och där håller han faktiskt med.... hahaha
  • Thelma08

Kommer era män/sambos följa med på inskrivningen? Vi väntar 2:à barnet och min sambo tycker inte det va så viktigt denna gången... Kändes lite tråkigt att han inte vill följa med.

• LillBus2012

Thelma - bra fråga, vi har faktiskt inte pratat om det än... men jag kommer nog vilja att min sambo följer med!
    Förstår verkligen att det känns tråkigt att han inte tycker att det känns så viktigt! om jag vore du, skulle jag nog säga något i stil med 'om du inte tycker att det känns så viktigt för din egen del så kan du väl följa med för min skull - för jag tycker att det känns jätteviktigt att du är med'... 

• Thelma08

Loppan79
    Tack för tipset. Ja för mig känns det konstigt att behöva gå själv.
    Vi får väl se hur det blir. Har inte inskrivning för än i v 14 e i v 9 nu så det tål och tänkas på. Tack!!

• LillBus2012

Det var så lite Thelma! Jag håller helt med - om man nu är två som skaffar barnet ihop, så känns det viktigt att man ockå är två som engagerar sig... 

• meghan26
    Thelma08 skrev 2011-09-10 22:40:36 följande:
    Kommer era män/sambos följa med på inskrivningen? Vi väntar 2:à barnet och min sambo tycker inte det va så viktigt denna gången... Kändes lite tråkigt att han inte vill följa med.

Vi väntar oxå andra barnet och jag har inskrivning på torsdag. Min man vill jättegärna följa med men han är tyvärr bortrest. Men han kommer nog följa med i fortsättningen precis som han gjorde med första barnet. Han är väldigt intresserad och delaktig..
  • storebrorM

Min sambo va inte med på inskrivningen men han ska med imorgon när vi ska in på kontroll och se om där är en bebis eller inte....

• chiqita

Thelma: min man är bortrest när jag ska träffa BM första gången, men planen var att han skulle ha varit med annars. Han kommer nog inte vara med varje gång den här gången då han bytt jobb nyligen och som VD har han inte riktigt samma möjlighet att ta sig fri.. Ska dock försöka se till att han är med på de flesta besöken

Svar på tråden Aprilbebis 2012