• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Simpan

Nej. Jag kände mig bara allmänt orolig, min vän hade ett ma o det upptäcktes långt långt senare, o jag ville veta att allt stod rätt till bara, så jag kunde slappna av. Jag är i mitten/slutet av v 11

• vicki 83
    Maximumtaste skrev 2011-09-12 19:56:47 följande:
    Lillatjorven: en bit ovanför "musbenet" hehe.. Känns som att det är en vattenballong där inne:)
    hihi där känns min med jättetydligt
  • vicki 83

åh imorgon är det dax för vul!! kl 8 på morgonen är det dax!! åker direkt efter att mitt arbetspass är slut!
    Nu är 10 av 50 timmar avklarat denna vecka!!
    Illamåendet kommer verkligen och går,har dock inte behövts kräkas på en vecka,vilket är skönt!!
    Brösten ömmar som bara den,men inte vuxit något direkt! hur mår ni alla andra?

• TusenTankar

Känns som att alla har gjort UL redan... ? Är det bara här man väntar till v.16-17 innan ultraljud? Vi har inskrivning i v 12, men då ska dom bara ta lite blodprover och urinprov. Min sambo tycker det är jättejobbigt att behöva vänta tills v 17 innan man får "proof of life". Man vill ju så gärna höra hjärtljud, veta att allt är väl.
    I storstäder verkar det vara mer vanligt att man betalar för vul i tidiga veckor. Pga. tidigare sexuellt trauma i mitt liv, gör jag allt för att undvika gynundersökningar så gott det går. Så vul är inget alternativ så länge vi inte tror något är fel.

Idag är det en riktig deppar dag här, skyller på vädret och hormonerna. Gråter till det mesta. Får panik i mina kläder, allt sitter åt (känns det som), behån är för liten och bröstvårtorna skaver och gör ont, är illamående, finnig i ansiktet och har en sambo som vill ha sex. Åååå va sugen jag är på sex. haha, suck. Som sagt, en riktig deppardag!

• vicki 83
    TusenTankar skrev 2011-09-13 19:32:01 följande:
    Känns som att alla har gjort UL redan... ? Är det bara här man väntar till v.16-17 innan ultraljud? Vi har inskrivning i v 12, men då ska dom bara ta lite blodprover och urinprov. Min sambo tycker det är jättejobbigt att behöva vänta tills v 17 innan man får "proof of life". Man vill ju så gärna höra hjärtljud, veta att allt är väl.
    I storstäder verkar det vara mer vanligt att man betalar för vul i tidiga veckor. Pga. tidigare sexuellt trauma i mitt liv, gör jag allt för att undvika gynundersökningar så gott det går. Så vul är inget alternativ så länge vi inte tror något är fel.

Idag är det en riktig deppar dag här, skyller på vädret och hormonerna. Gråter till det mesta. Får panik i mina kläder, allt sitter åt (känns det som), behån är för liten och bröstvårtorna skaver och gör ont, är illamående, finnig i ansiktet och har en sambo som vill ha sex. Åååå va sugen jag är på sex. haha, suck. Som sagt, en riktig deppardag!
    jag har valt att betala för mitt vul imorgon för jag hade ett ma i maj där jag gick i 13 veckor och trodde att allt var bra,sen visade det sig att grodan i magen lämnat oss i v 6,så det är därför. Annar hade inte jag heller gjort det!
    jag skyller också allt på vädret!!riktigt jäkla depp väder!!
    haha nja sex är ju inte direkt det första man tänker på
  • TusenTankar

Vicki83:  Skönt å höra att man inte är ensam =)
    Oj, då förstår jag. Ska tänka på dig imorgon och håller tummarna för att allt ser bra ut.

• chiqita

Vicki: Håller mina tummar här också

Juskus: Inte direkt vrålhungrig men måste äta typ hela tiden för att hålla illamåendet i schack.. Knaprar äpplen som aldrig förr

Vicki: Mina bröst ömmar också som bara den, främst det vänstra och det har dessutom vuxit till den dubbla tyngden och storleken. Det högra är dock lika litet som alltid  

Haha, nu hittade jag också min livmoder tror jag, känns typ som en vattenfylld ballong alldeles vid kanten av blygdbenet  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
Svar på tråden Aprilbebis 2012