TusenTankar skrev 2011-09-13 19:32:01 följande:
Känns som att alla har gjort UL redan... ? Är det bara här man väntar till v.16-17 innan ultraljud? Vi har inskrivning i v 12, men då ska dom bara ta lite blodprover och urinprov. Min sambo tycker det är jättejobbigt att behöva vänta tills v 17 innan man får "proof of life". Man vill ju så gärna höra hjärtljud, veta att allt är väl.
I storstäder verkar det vara mer vanligt att man betalar för vul i tidiga veckor. Pga. tidigare sexuellt trauma i mitt liv, gör jag allt för att undvika gynundersökningar så gott det går. Så vul är inget alternativ så länge vi inte tror något är fel.
Idag är det en riktig deppar dag här, skyller på vädret och hormonerna. Gråter till det mesta. Får panik i mina kläder, allt sitter åt (känns det som), behån är för liten och bröstvårtorna skaver och gör ont, är illamående, finnig i ansiktet och har en sambo som vill ha sex. Åååå va sugen jag är på sex. haha, suck. Som sagt, en riktig deppardag!
jag har valt att betala för mitt vul imorgon för jag hade ett ma i maj där jag gick i 13 veckor och trodde att allt var bra,sen visade det sig att grodan i magen lämnat oss i v 6,så det är därför. Annar hade inte jag heller gjort det!
jag skyller också allt på vädret!!riktigt jäkla depp väder!!
haha nja sex är ju inte direkt det första man tänker på