• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Thelma: beklagar :( förlorade min pappa i cancer när jag var 19 år. Jävla sjukdom! Klart du kan vara ledsen, det är så tidigt ännu så tror inte den uppfattar något alls av det. Jag mådde var ju svårt sjuk i min tredje grav hela grav, och det gjorde att jg grät varje dag och hade ångest. Då låg jag till och med inlagd för dropp i 10 v då jg mådde illa konstant och kräktes hela tiden... Men de sa absolut inget om min sorgsenhet. Klart man kan vara ledsen. Ta hand om dig nu. Kram!

• jensan1
    Thelma08 skrev 2011-09-15 08:27:03 följande:
    Har en liten fråga som oroar mig lite.
    min morfar e jätte sjuk i cancer och igår fick vi höra att han har kanske bara dagar, veckor eller någon månad kvar.
    Man blir så klart jätte ledsen över detta men alla nära säger till mig att du måste rycka upp dig du kan skada barnet i magen.!? Kan jag göra det!? Behöver jag ringa bm och fråga!? Jag måste väll kunna få va ledsen!?

Hoppas ni andra har det bra!

Det finns inget du kan göra för att framkalla ett missfall. Det är väl bara så att det är det är bättre om mamman mår bra, men det gäller ju även ogravida!
    Klart att du måste få möjlighet att sörja, tror inte alls att du behöver oroa dig!
    Kram på dig!  
  • jensan1

Var på inskrivning igår hos min BM som är TOPPEN!

Lämnade prover och fick möjlighet att sitta ner och prata i lugn och ro, det kändes jätteskönt.

Fick bokat en tid mellan KUB och RUL med så vi skulle få komma och lyssna på hjärtljuden :) Det är nästan häftigare än ul!

Hur som helst så räknade hon på snurran och enligt den ska jag visst gå in i v. 10 idag. Håller mig till hennes sätt at räkna tills vi varit på RUL, det är väl först då man får ett mer exakt datum.

• mamma2kids

känner mig också mindre gravid nu i v.10.oro är bara förnamnet skulle så gärna vela höra hjärtljuden redan nu.men de är väll omöjligt med en hemma doppler.

• jensan1
    mamma2kids skrev 2011-09-15 09:08:37 följande:
    känner mig också mindre gravid nu i v.10.oro är bara förnamnet skulle så gärna vela höra hjärtljuden redan nu.men de är väll omöjligt med en hemma doppler.

Tror det är ganska svårt ja, med tanke på att BM vill vänta till v. 14 ungefär.

Jag mår inte alls lika illa, även om det var jobbigt att borsta tänderna igår. Men det kommer kanske igen, måla inte fan på väggen än (lättare att säga till andra än att efterleva själv!)... 
  • Elsa1981
    jensan1 skrev 2011-09-15 09:27:00 följande:
    Tror det är ganska svårt ja, med tanke på att BM vill vänta till v. 14 ungefär.

Jag mår inte alls lika illa, även om det var jobbigt att borsta tänderna igår. Men det kommer kanske igen, måla inte fan på väggen än (lättare att säga till andra än att efterleva själv!)... 
    Jag skulle verkligen också vilja lyssna. Jag är i v. 11 nu och det är ju en hel evighet till rul. Jag trodde att de inte kunde höra hjärtat utifrån förrän typ v. 20. Min BM sa inget om det till mig så nu känner jag mig lite snuvad på konfekten. Sa din BM att det går att höra från v. 14? Var går du?
  • chiqita

Thelma: Så tråkigt med din morfar.. självklart får du vara ledsen. Tror inte du skulle må speciellt mycket bättre av att försöka hålla känslorna inne heller.. Kram!

Appropå mindre gravidkänsla så tror jag det kan börja avta en del redan från 9e veckan.. Har läst om flera som börjat känna mindre från 9 o 10e veckan.
    För mig molar det inte i magen som förut, däremot sliter jag ju fortfarande med illamående och trötthet...

• Lazyass

Det där med hjärtljuden. Jag tänker att det kanske är lite olika från person till person beroende på hur långt fram man bär.. Kanske lättare att lyssna tidigt på en kvinna som bär långt fram? När jag hade inskrivning förra gången bad jag lite snällt om jag kunde få lyssna. Då var jag runt v10. Hon sa då att hon inte kunde lova att det skulle höras nåt men det hördes direkt. Men jag är ju också en som bär långt fram.

• jensan1
    Elsa1981 skrev 2011-09-15 10:04:01 följande:
    Jag skulle verkligen också vilja lyssna. Jag är i v. 11 nu och det är ju en hel evighet till rul. Jag trodde att de inte kunde höra hjärtat utifrån förrän typ v. 20. Min BM sa inget om det till mig så nu känner jag mig lite snuvad på konfekten. Sa din BM att det går att höra från v. 14? Var går du?

Jag går på Capio Citykliniken i Lund. Även med mina tidigare graviditeter har jag fått hör innan v 20 men tror att det kan vara som Lazyass skriver, det beror på hur det ligger i magen.

Min BM sa v.12,13,14 ungefär så... Men det brukar ju inte vara så att man är på BM-besök mellan inskrivning och RUL, så kanske därför hon inte har sagt något??? Du får fråga henne tycker jag!  
  • JohannaB

Thelma: Klart man får vara ledsen. 9 månader är ju 9 månader av ens liv där både toppar och dalar finns. Du ska såklart vara rädd om dig, men hemska sjukdomar och sorg är ju en del av livet - precis som det fantastiska livet som växer under ditt hjärta är! Jag tror att det är viktigare att du får tid att vara ledsen när du känner att du är ledsen, än att du trycker undan känslor.
    Din bebis mår säkert bättre av att du får vara ledsen tillsammans med din familj nu, än att allt kommer i efterhand. Kram!

Svar på tråden Aprilbebis 2012