• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor

Hej tjejer!

Ni som funderar/oroar er över uteblivna eller försvunna symtom....jag är precis likadan har inte känt något på flera veckor :( men var på ul igår och allt såg toppen ut. Enligt BM är det jätteolika hur man mår och känner sig. Givetvis blir man orolig men det behöver inte betyda att något är fel. Men jag känne rlikadant hade liksom sett fram emot att må lite illa känna i kroppen hur det växer ocg drar men nä det var tydligen inför mig :) Det enda jag märker är att magen växer hahaha men iom att jag inget känner så kanske jag bara blivit tjock :) 10+2 idag.

• jensan1

Skönt att höra Milijor!

Jag tycker att illamåendet har avtagit något men så äter jag också postafen så jag får påminna mig om att det är meningen att jag ska känna mindre illamående annars behöver jag liksom inte ta tabletterna :)

Brösten ömmar nästan inte alls längre och växtvärken kommer alltmer sällan.

Önskar jag kunde komma ihåg hur det var de andra gångerna jag var gravid istället för att bara gå runt och jämföra med förra gången då det blev MA....   

• Milljor

Jensan78: Förstår man går ju och jämför med tidigare MA/MF.....man ska inte men svårt att låta bli....det är bara att härda ut dag för dag och vecks för vecka och hoppas att det går vägen, det är ju ändå inget du kan göra för att påverka ett ev MF.

• JohannaB

Ja, väldigt skönt att höra Milljor! Både skönt att allt såg bra ut på ditt UL och att du fick besked om att det kan kännas på olika sätt.

Jag har på något sätt alltid haft föreställningen att när man blir gravid så känns det från dag 1 och sedan växer magen jättefort och vips så har man en bebis - hoppsan! Härligt att ha varit så naiv i nästan 29 år Flört

• mamma2kids

jag mår ju sjukt illa och är jätte seg och trött,men växtvärken är nästan helt borta och magen känns degigare.brösten är inte heller superöm.vilket jag hade med mina 2 andra.hjärtljud har jag fått höra i v.12 hos BM med ettan och tvåan.och hon skulle göra ett försök nu när jag ska besöka henne i början av oktober.min livmoder är bakåtlutad tror jag och lite extra bukfett har man väll efter 2 barn.kan ju påverka en del?att man inte lyckas tidigare som jag läste att någon fått göra här på FM.lägtar till söndag,då går jag in i v.11.läste nånstans att denna vecka var värst vad som gäller missfall..även läst på en annan sida att v.9-11 var extra höjd risk.så någe verkar de ju vara som kan gå fel .måste sluta googla tror jag innan jag blir helt förstörd av oro.
    har ni gått upp i vikt nånting?jag ligger på +4kg sen plusset

• Milljor

En fråga till er.

Sambon och jag diskuterade igår om vul/ul kan vara skadligt. JAg har gjort 2 vul och 1 ul redan.....och för in del känns det helt ok medan sambon tycker att det är onödigt att utsätta sig för för många.....hur resonerar ni? Någon som frågat BM?

• Maximumtaste

I en av mina gravidappar står det att missfallsrisken minskar från varje dag från v10.. Hoppas det stämmer.. Tycker man hör fler som får mf runt v5-7 än efter v10.. Man hör ju mycke om MA som upptäcks v10-12 men då har ju oftast fostrets hjärta aldrig börjat slagit.. Man får hålla tummarna helt enkelt.. Känns skönt att ha fått sett hjärtat slå..

• JohannaB

mamma2kids, det står i allt för föräldrars gravidkalender. Oerhört dumt formulerat "men försök bara ta det lugnt". Jo tack, jag ska göra mitt bästa liksom.
    Jag har också hört på fler ställen att risken för mf blir mindre och minde och att om det händer så handlar det om MA som upptäcks då. Lika hemskt, såklart, men har man sett att det finns ett litet hjärta innan, så minskar risken mycket!

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-15 11:26:40 följande:
    I en av mina gravidappar står det att missfallsrisken minskar från varje dag från v10.. Hoppas det stämmer.. Tycker man hör fler som får mf runt v5-7 än efter v10.. Man hör ju mycke om MA som upptäcks v10-12 men då har ju oftast fostrets hjärta aldrig börjat slagit.. Man får hålla tummarna helt enkelt.. Känns skönt att ha fått sett hjärtat slå..
    Jag har hört/läst samma sak och resonerar precis som du. Hoppas innerligt att det stämmer!!!!!
Svar på tråden Aprilbebis 2012