• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • JohannaB

Ja, den extrema tröttheten är kvar, på gott och ont! :)
    Har också växtvärk till och från, men så väldigt mycket mindre än för bara någon vecka sedan.
    Skönt att det verkar normalt. Jag googlade lite och det verkar som att det är helt normalt.

Pratade med mamma igår och hon skrattade när jag berättade om oron och sa att den oron börjar när man plussar och slutar när man dör. Hon är fortfarande orolig för mig och min bror, 28 och 33 år senare. Gulligt :)

Ska till bm på måndag för inskrivning. Ska bli skönt att få ta lite prover och få prata av sig lite!

Nu lite lunch!

• Milljor
    Angiiee skrev 2011-09-12 13:29:28 följande:
    Ja mina vänner, var på VUL och fostret dog redan i v.5.
    Känner mig .. misslyckad, 2dra missfallet, 3de gången gillt?

Nåväl, önskar er all lycka Aprilmammor, tack för all stöd ! Skål

Hoppar ur här nu.
    Jag beklagar verkligen!!!!! KRAM
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-14 11:25:46 följande:
    Idag känner jag mig inte ett dugg gravid.
    Blir så orolig av det! Jag ser ju pyttelilla magen och brösten ömmar lite, men inget känns så ordentligt som det gjort tidigare.
    Jag vet ju att symtomen kan avta precis nu runt v 10 (9+4), men jag blir sååååå nojig!!
    Jag har int ehaft symtom på tre veckor :( bara tröttheten men inget annat....men allt är helt normalt enligt BM. Men det är bra frustrerande att känan sig hur "ogravid" som helst :(

10+1 idag :)
  • Milljor

Hur har det gått för er tjejer? skriv gärna när ni är tillbaka från er vul. Håller tummarna att allt gått bra!

EGO: var på UL idag och fick se vår lilla krabat ligga och sparka med benen såååå underbart!!!!

• ÄlskadeT
    ÄlskadeT skrev 2011-09-14 07:44:34 följande:
    Blodblandade flytningar nu på morgonen. Har fått en tid på KK klockan 10.00.
    Har varit på KK nu och de hittade ingen förklaring till varför jag har blodblandade flytningar. Hjärtat tickade på och enligt mätningen ska jag vara i v.7+4.

Väldigt glad över detta såklart, men känner mig ändå så deppig. Kan inte riktigt sätta fingret på varför...
  • chiqita

ÄlskadeT: skönt att du fick höra hjärtat slå. Mindre kul att du ändå känner dig deppad, men blödningarna ligger ju där som ett ständigt orosmoln och stör. Förstår att du inte känner att du kan slappna av helt.. V 7+4 då är du ju nästan i tid där du skulle haft mens om jag inte tänker helt fel och det är ju inte ovanligt att man kan blöda lite då trots grav.. En del småblöder hela graviditeten utan att få förklaring på varför och i slutänden kommer en frisk bebis ut. Stor kram!

Emeilee: grattis här inne också

Miljor: så gott att se och höra hjärtat.

Själv har jag mindre än en vecka kvar till provet nu. På tisdag blir det av och som en extra bonus får vi ju se liten på UL då också. Är väl det jag ser fram emot, själva provet känner jag mig lite nervös för.. Men det ska gå bra, det måste det göra

• JohannaB

Så skönt, Älskade T!!
    Deppigheten kan säkert vara från anspänningen och oron. Jag kan känna mig riktigt nedstämd vissa stunder under dagen. På morgonen har jag riktig ångest ibland. Jag tror att det är helt normalt att inte bara humöret, utan även själens humör går upp och ner! Kram till dig!

Milljor, vad roligt med små sparkande ben! I mitt oroliga mammahjärta gör det gott att höra att fler inte känner sig så gravida!

• ÄlskadeT
    chiqita skrev 2011-09-14 13:48:06 följande:
    ÄlskadeT: skönt att du fick höra hjärtat slå. Mindre kul att du ändå känner dig deppad, men blödningarna ligger ju där som ett ständigt orosmoln och stör. Förstår att du inte känner att du kan slappna av helt.. V 7+4 då är du ju nästan i tid där du skulle haft mens om jag inte tänker helt fel och det är ju inte ovanligt att man kan blöda lite då trots grav.. En del småblöder hela graviditeten utan att få förklaring på varför och i slutänden kommer en frisk bebis ut. Stor kram!

Emeilee: grattis här inne också

Miljor: så gott att se och höra hjärtat.

Själv har jag mindre än en vecka kvar till provet nu. På tisdag blir det av och som en extra bonus får vi ju se liten på UL då också. Är väl det jag ser fram emot, själva provet känner jag mig lite nervös för.. Men det ska gå bra, det måste det göra
    Tack för kramen. Glad
  • Maximumtaste

ÄlskadeT: vad skönt att allt såg bra ut! Du kan ju ha en känslig livmodertapp.. Det har jag.. De säger ju att om man sett hjärtat slå så minskar ju missfallsrisken rätt mycke..

• JohannaB

Förresten, idag trotsade jag all klokhet och oro och skrev ut apoteksgruppens kvitto för att hämta ut gratisprylar och anmälde mig för att få gratispaketet hos allt för föräldrar. Kanske dumt, men jag kände att jag var värd lite gratispsylar!! Glad

Svar på tråden Aprilbebis 2012