• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Milljor: man får försöka tänka positivt:)

Idag är jag hemma och vabbar.. Fast sonen börjar redan känna sig bättre så jag kan ligga i soffan och sega medans han sitter vid datorn:) e nån förkylning som går på skolan.. Ungarna får feber till och från.. Hoppas man klarar sig från magsjukan i vinter bara!:o..

Jag har börjat blivit sjukt hungrig hela tiden! Tror det är bara för att illamåendet har blivit bättre men jag kväljer jättemycket på mornarna men får behålla allt iaf:)

• juskus

Milljor- tror inte alls att det är skadligt, men fråga din bm om du är orolig, förra graviditeten gjorde jag minst 7 vul/ul Denna graviditet har inte varit som någon innan, jag började inte må illa fören slutet på v 9, och mår bara sämre och sämre, trodde det skulle vända hua...känns riktigt tungt Självklart ska man kunna sörja och vara ledsen trots man är gravid, man kan ju inte bara stänga av känslor för att man är gravid

• Milljor

Lit ekomikstr fter mitt inlägg om avsaknad av symtom har jag fått molvärk så det stor härliga till :) Kom strax efter jag skrev inlägget....kanske är så att den lill* där inne växer extremt mkt den här veckan :)

• chiqita

Det jag hört kan vara känsligt är när moderkakan tar över näringsförsörjningen och det händer väl under v 11 om jag inte minns fel.. Ska ju göra moderkaksprovet i början av 12e veckan och då måste ju moderkakan ha tagit över, annars kan man ju inte se bebis kromosomer i den...

• mamma2kids

ne nu tog jag en postafen för att prova palla illamåendet fy helsike.när kommer verkan då?eller ska man ta de regelbundet?som typ kur.tar ni en halv el.hel?

• Lazyass
    mamma2kids skrev 2011-09-15 12:25:36 följande:

ne nu tog jag en postafen för att prova palla illamåendet fy helsike.när kommer verkan då?eller ska man ta de regelbundet?som typ kur.tar ni en halv el.hel?

Apotekaren sa  till mig att jag skulle ta var 12:e timme. Alltså en på morgonen och en innan läggdags (så har man lite stöd på morgonen) Det tar nån timme för full effekt om jag inte minns fel. Kanske verkar snabbare på andra? Äter inte postafen denna gång då ja blev såååå sömnig av dem.
  • mamma2kids

problemet är inte på morgon utan de stegras sakta men säkert för att ligga på top vid 12 tiden och håller sedan i sig till de är läggdags.jo jag vet att trötthet är de jobbigaste med dessa.sett på sonen hur klubbad han blir.och precis vad man behöver,för man är ju extremt trött redan som de är.

• NINACRT

Thelma, beklagar!! Cancern är inte snäll =( man får vara ledsen och gråta. Barnet skadas inte av det.

• jensan1
    mamma2kids skrev 2011-09-15 12:25:36 följande:

Jag tar en var 12 timme. Inte alltid på kvällen dock, men varje morgon ungefär 1½ timme innan jag går upp och äter frukost.
    mamma2kids skrev 2011-09-15 11:20:17 följande:
    jensan vilken vecka är du i?

Jag är i v 10.
Svar på tråden Aprilbebis 2012