• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    Kaosmamma skrev 2011-09-15 14:15:02 följande:
    Sitter på Mvc och mår illa, inskrivning idag :)
    Tjohooo vad kul!!!!! som jag längtar jag ska dit nästa torsdag...bara en vecka kvar nu!!!!! Nu jäklar hoppas vi att vår lilla tuss stannar och inte tänker hitta på ngt knas sista veckorna innan magiska v 12!!!!!
  • kendi

Min bm tyckte att jag skulle få göra cellprov livmodehalsen som man gör vid 23 år och eftersom jag blir 23 nästa månad fick jag en tid som var idag

Jag gick till BVC idag då för att ta provet hade ingen aning om hur det går till å sånt sen när jag kommer in till bm ser jag en vul aparat Gud vad glad jag blev hon tog provet sen gjorde hon vul min baby va så sööt såg ut som en nalle med armar och ben men den sov så fick inte se den röra på sig den va 3,8cm i vecka 11 (10+5 )nu har en vecka till missfallrisken miskar

Va roligt att ba gå till bm och göra vul liksom det hade jag inte väntat sen visste jag inte att de hade vul aparater på BVC

• jensan1

Vad härligt Kendi.

Nä det är inte alla barnmorskor som har det, du är lyckligt lottad :) 

• Maximumtaste

Milljor: jag har också inskrivning nästa torsdag:)
    Jag hoppas på att få göra ul igen då för när jag väntade sonen gjorde hon ul:) men då va jag inte säker på sista mensen eftersom han blev till med ppiller.. Men jag ska tjata lite på henne nästa vecka hehe.. Kommer vara på samma mvc men tror inte jag kommer ha samma bm..

• NINACRT
    kendi skrev 2011-09-15 14:44:23 följande:
    Min bm tyckte att jag skulle få göra cellprov livmodehalsen som man gör vid 23 år och eftersom jag blir 23 nästa månad fick jag en tid som var idag

Jag gick till BVC idag då för att ta provet hade ingen aning om hur det går till å sånt sen när jag kommer in till bm ser jag en vul aparat Gud vad glad jag blev hon tog provet sen gjorde hon vul min baby va så sööt såg ut som en nalle med armar och ben men den sov så fick inte se den röra på sig den va 3,8cm i vecka 11 (10+5 )nu har en vecka till missfallrisken miskar

Va roligt att ba gå till bm och göra vul liksom det hade jag inte väntat sen visste jag inte att de hade vul aparater på BVC
    tog de cellprov med vulapparat?
  • kendi

Nej först gjorde hon gynekologisk undersökning

sen tog hon cellprov med en liten borste typ som hon skrapade lite med på livmodershalsen och det som kom med på borsten använder de till provet.

när hon var klar satte hon på vul apparaten för att titta hur det såg ut där inne :))

• Milljor
    kendi skrev 2011-09-15 14:44:23 följande:

Vilken trevlig överraskning!!!
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-15 14:57:36 följande:
    Milljor: jag har också inskrivning nästa torsdag:)
    Jag hoppas på att få göra ul igen då för när jag väntade sonen gjorde hon ul:) men då va jag inte säker på sista mensen eftersom han blev till med ppiller.. Men jag ska tjata lite på henne nästa vecka hehe.. Kommer vara på samma mvc men tror inte jag kommer ha samma bm..
    Åh har du, vad kul!!!!! Där jag går får man inget UL vid inskrivning så jag får väl snällt väntar på KUB 7/10....men jag kanske tjatar lite hihihi
  • chiqita

Kendi: vilken härlig överraskning!

Anime: stackars dig som mår illa men kul med inskrivning. Hoppas du fick träffa en bra BM

• mamma2kids

postafenen hjälpte.har orkat städa o greja.men så trött så jag är helt yr alltså!vara gravid och 2 barnsmor är inte lätt kan jag säga hih.

Svar på tråden Aprilbebis 2012