• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Jätte gullig bm :) känner henne sedan innan men hade en annan för mina andra tre barn, men är jätte glad över att jg har Eva som hon heter :) sitter och jobbar med kräk upp i halsen... Kräks inte ännu men känns som det är nära... Deadline på projekt imorgon sen kan jag förhoppningsvis varva ner lite med jobbet! Knaprar mina lergigan snällt här, tror helt klart jag skulle kräkas utan dem...

Hoppas ni mår bra :) och mår mindre illa ;)

• meghan26

Jag hade oxå inskrivning idag. Det gick jättebra. Har nu bokat in datum för UL (24/11), tagit en massa blodprov, kollade mitt järnvärde,blodtryck och kissade på sticka för att kolla äggvitan. Allt var bra. Nästa kontroll blir om en ca rn månad när jag är i vecka 14. Jag kommer gå på täta kontroller då jag fick havandeskapsförgiftning med första barnet. I vanliga fall är andra kontrollen efter RUL vid vecka 20.

• Maximumtaste

Åååh lär få gnälla lite.. Är så trög i magen så jag tror jag spricker snart.. Ingenting hjälper., äter katrinplommon varje morgon och annan fiberrik mat.. Nån som har nått tips? Har för mig jag hört att det ska finnas nått pulver på Apoteket som man kan ha på tex yogurt som är mycket fibrer i..
    Känns som mina tarmar ska explodera:O

• Verra88

Fil har fått igång min mage iaf men är nog olika

• chiqita

Maximum: drick mycket! Och i värsta fall är väl lakrits lite laxerande..

Meghan: så gott med bra inskrivning

Anime: låter ju helt super att du fått en bra BM

Swallow: tror det står att riskerna minskar i 12e veckan och beräknas vara minimala i 13e veckan.. Kolla FLs veckobeskrivning

• vicki 83
    Milljor skrev 2011-09-15 12:16:34 följande:

Lit ekomikstr fter mitt inlägg om avsaknad av symtom har jag fått molvärk så det stor härliga till :) Kom strax efter jag skrev inlägget....kanske är så att den lill* där inne växer extremt mkt den här veckan :)

min molvärk försvann nästan helt i v 7, men idag  går jag in i v 9 och nu har det verkien kommit tillbaka igen!!!Vilken vecka är du i?
  • Thelma08

Jag har läst att äter man en kiwi varje morgon skulle man hålla mage och tarmar i trim
    Om det fingerar vet jag inte men det e värt och prova ju

• ÄlskadeT

Jag mår så gräsligt illa. Kräks Konstant, dag som natt.

Har inskrivning på tisdag. Ska prata med BM om illamåendet då.

• Längtan efter 3

Här är en till med trög mage =( Men mycket vatten hjälper nog till.
    Jag kan inte äta, är konstant hungrig. När maten väl står framme räcker det med en gaffel sen är jag proppmätt och får inte i mig mer. Konstigt det där =\
    Tycker dom flesta här har gjort VUL eller UL redan?! Nån mer än jag som inte har det?!
    Vissa dagar känns d som man inte alls är gravid och då blir man osäker och kanske skulle gått iväg. Men Nä, jag får ha is i magen =)

Svar på tråden Aprilbebis 2012