• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    Juttea skrev 2011-08-11 12:35:28 följande:
    Hej på er!

Sitter här och försöker skriva, men är mest skakis!
    Efter många försök och tårar så plussade vi äntligen i morse!
    Enligt uträknaren på FL så ska krabaten titta ut 5 april!Glad
    Åh så roligt för er, stort grattis!!!!! Hur länge har ni försökt?
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-11 14:15:55 följande:
    Jävlar vad sugen jag e på ättika!!:p.. Köpte en stor burk smörgåsgurka nyss:D

Vad är ni sugna på?:)

Jag märker att det växer mycke när jag vilar.. Det känns då iaf:) och lika på kvällarna innan man somnar.. Nån som har likadant?:)
    Pizzasallad....det syrliga där i mmmmmmm Skit i pizzan det är salladen jag vill åt :)
  • Smarkan
    Juttea skrev 2011-08-11 12:35:28 följande:
    Hej på er!

Sitter här och försöker skriva, men är mest skakis!
    Efter många försök och tårar så plussade vi äntligen i morse!
    Enligt uträknaren på FL så ska krabaten titta ut 5 april!Glad
    Grattis!
    Vet precis vad du menar. Vi har oxå försökt länge så man tro inte det är sant när det nu blivit ett plus=)
  • Smarkan

Hallå brudar!
    Hur mås det med er och era lilla små liv i magen=) Jag mår rätt bra faktiskt förutom rejält ömma bröst och molande värk nederst i magen. Hugger som till ibland.
    Försöker läsa på om hur man äter mest hälsosamt osv. Vad man bör undvika osv. Det är mycket att tänka på minsann.
     Vill inte gå upp allt för mycket  i vikt men har redan gått upp 2 kg.

• Maximumtaste

Phuuu, nyss kommit in från skogen.. Har plockat lite trattisar.. Blev sjukt slut fort av att gå i skogen.. Orkar typ ingenting:p.. Tur jag har semester fram till 22a :)..
    Mår illa mest hela tiden nu, med sonen vad jag också väldigt illamående hela tiden men det släppte vid v14..

• Ljushuvudet

Min man är så gullig när han klappar på magen och ska hälsa på bebisen, försöker förklara att det är så tidigt att det nästan inte finns ju..haha..Ikväll har jag haft väldigt ont i svanken och varit supertrött, brukar vara en nattuggla som kan sitta upp till 1-2 men nu gäspade jag redan vid 20-tiden.

• myessence

Jag får molvärk när jag suttit en stund, nu på kvällen efter jobbet har det molat ordentligt, samma sak igår när jag skulle lägga mig för att sova.

Blev sjukt illamående en vecka efter plusset förra graviditeten (ma v14) som höll i sig till ma:t konstaterades.. så jag vet ju vad jag troligtvis har att vänta. Var på apoteket igår och köpte på mig 2 askar postafen, hänns skönt att ha det hemma när det riktiga illamåendet kommer.

Det illamående jag har nu går över om jag bara äter.. vilket jag gör mkt då jag är konstant hungrig (är inte stor i maten i vanliga fall) 

• aprilmamma44

1000 kr kostar vul i Malmö dit jag ska!! Känner mig orolig ikväll... Vill så gärna att druvan stannar denna ggn och vet inte vad jag gör om jag får ett andra ma/mf

• Tokstolla
    myessence skrev 2011-08-11 21:55:50 följande:
    Föresten, vad kostar det att göra ett vul privat?
    ca 500-600 kr tar många ställen i stockholm & göteborg. 

Vet att det finns vanliga gyn som tar 200-300 och där frikort gäller men jag har inte letat klart vart  
Svar på tråden Aprilbebis 2012