• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Angiiee
    Mauritius skrev 2011-08-12 07:54:46 följande:
    Fick troligtvis MF igår.. Började blöda och blöder lie fortfarande. Inte så att det forsar men ändå.Jag ska göra et test lite senare för att se vad det visar.. Rynkar på näsan Lycka till alla ni andra som får behålla era små!
    Ingen idée att ta ett test, även om du fått missfall så visar de pluss i 4-5 veckers tid, om de inte va mer.
    Fick missfall i feb, fick vänta 2 veckor innan jag fick komma in o se om de va missfall. Så ring in, förklara symtomen.
  • MissMollis
    Mauritius skrev 2011-08-12 07:54:46 följande:
    Fick troligtvis MF igår.. Började blöda och blöder lie fortfarande. Inte så att det forsar men ändå.Jag ska göra et test lite senare för att se vad det visar.. Rynkar på näsan Lycka till alla ni andra som får behålla era små!
    Hoppas det går bra, det behöver ju inte vara ett mf. 

Efter mitt mf sa de att hormonet kan stanna kvar upp t 9 v efteråt så jag tror heller inte att test ger ngt bra svar tyvärr :/

Skickar lite kramar här iaf!!
  • Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-11 22:45:19 följande:
    ca 500-600 kr tar många ställen i stockholm & göteborg. 

Vet att det finns vanliga gyn som tar 200-300 och där frikort gäller men jag har inte letat klart vart  
    Privatkliniker där jag bor tar 300:- eller frikort. Tror det varierar...fri prissättning liksom :)
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-08-12 08:19:28 följande:
    Ingen idée att ta ett test, även om du fått missfall så visar de pluss i 4-5 veckers tid, om de inte va mer.
    Fick missfall i feb, fick vänta 2 veckor innan jag fick komma in o se om de va missfall. Så ring in, förklara symtomen.
    Det det tro jag är väldigt olika.

När jag fick MF fick jag komma upp samma dag. Redan då var mina HCG nivåer superlåga och visade "icke gravid". JAg fick Äl två v4ckor senare och är nu gravid!

men jag har även hört att hormonet kan vara kvar upp till 9 veckor....tror det varierar på när man fick sitt MF och hur snabbt allt "kom ut" och lite hur kroppen reagerar och återställer sig.
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-08-12 07:00:00 följande:

Där har ni stickerna iaf, sista är från idag(omärkt), får starkare på eftermiddagarna. Plussade väldigt tidigt eller är de spöksträck på alla ?
    Supergravid skulle jag säga :)
  • Milljor
    Tokstolla skrev 2011-08-12 07:10:20 följande:
    Tjejer kan ni hjälpa mig med en sak?
    Jag vet inte när jag ska räkna med att min mens började.
    Fredagen den 15e juli fick jag typ lite blodblandade flytningar som upphörde efter några timmar och det fanns inget blod i sikte förrän på lördagen. Då blödde jag mer normalt (kom igång sakta men ändå klarrött). 
    Så när var sista mensens första dag? Fredag eller lördag?

Jag skulle också räkna från fredag!
  • Angiiee
    Milljor skrev 2011-08-12 09:29:43 följande:
    Supergravid skulle jag säga :)
    :D:D:D , tycker bara de är så tidigt, hade ägglossning den 3/8 och plussar 6dar efter. Lite svårt att ta in :)
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-08-12 09:30:59 följande:
    :D:D:D , tycker bara de är så tidigt, hade ägglossning den 3/8 och plussar 6dar efter. Lite svårt att ta in :)
    Oj så tidigt du måste absolut vara en riktig hormonproducerare :) eller så är det kanske  2 där inne hihi
    Grattis!!!!
  • Angiiee
    Milljor skrev 2011-08-12 09:34:57 följande:
    Oj så tidigt du måste absolut vara en riktig hormonproducerare :) eller så är det kanske  2 där inne hihi
    Grattis!!!!
    2 ?!?!? my goodness 2 st, skulle dock inte förvåna mig, killens sida finns de tvillingar samt min morfar har en tvilling.....
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-08-12 09:36:44 följande:
    2 ?!?!? my goodness 2 st, skulle dock inte förvåna mig, killens sida finns de tvillingar samt min morfar har en tvilling.....
    Hahaha är det sånt? då har ni ju anlagen i släkten :) Jag tror men är inte helt säker att är man gravid med tvillingar så stegrar hcg snabbare.....så vem vet kanske är det två små frön där inne!?

Har du ringt BM ännu? Jag skulle nog ringa direkt och be om tidigt vul......:)
Svar på tråden Aprilbebis 2012