• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • chiqita

Anilo: ska också på RUL 4 nov

Maximum: jo känner något varje dag, ibland flera gånger om dagen och tror jag känt rörelser inne i magen med handen utanpå också

Vicki: har läst att de oftast börjar v14-18 men läst en del som upplevt det från v 10-11 också, så det varierar.

• Tokstolla

Mitt RUL sker i v18+6. För mig och mannen känns det bra med lite lite senare. Så vi får vänta fram tills den 24e.

• Karisma

Mitt UL blir i v19+0 vilket känns sent men har blivit puttad bak 4-7dagar tidigare. Därför bm tog så sent. Den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge. :P

Nga rörelser känner jag inte ännu. Har kännt runt v 16 med de andra så det blir spännande. Ngt slags bevis förutom gravtestet för xantal veckor sedan skulle jag vilja ha. :)

/K

• Vronki

Jag känner lite fladder i magen då och då..kännt lite sen vecka 11-12 nån ggn därimellan.. känns lite roligt!

• Thelma08

Jag har också känt lite fladder längtar så till det blir riktiga buffar.

• Ellamy78

Tror att jag också känt lite fladder, började för två veckor sen (är nu i vecka 16). Häftigt!
    Väntar och väntar på RUL som blir den 15 november. Då är jag i vecka 20 (19+3). Lååång väntan!

Annars har jag fått fruktansvärda kväljningskänslor på mornarna. Inte illamående, utan mer som att jag håller på att kvävas. Kan inte borsta tänderna och absolut inte ha nåt som sitter åt lite om halsen. Imorse fick jag ta av mig nyckelbandet som jag har runt halsen på jobbet, tyckte det satt åt så jag fick kväljningskänslor. Kan inte heller ha sjalar eller halsdukar... Knäppt! Blir alltid bättre framåt eftermiddagen.

• JohannaB

Blir lite nojig över att så många känner fosterrröelser. Jag känner ingenting, är i v 15. Det kommer ju säkert, men ja ni vet, man blir ju nojigt för allt!

• Anilo

JohannaB: Då är vi två! Jag känner ingenting hur mycket jag än koncentrerar mig :)
    Jag fyllde år förra veckan och försökte övertala skrutten att sparka lite hårdare så att jag fick känna lite iaf :) men inget. Det måste vara ett väldigt ouppfostrat foster som bor i mig!

• hemmakatten

Jag har gjort någon uträkning som säger att jag kan börja känna fosterrörelser först i början av december så jag har inte ens en tanke på att känna något än:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012