• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • godistroll

Losec mups är underbara vid halsbränna!! :)

• grästuva

Vad jag har läst mig till så finns det inte tillräckliga studier ang omoprezol och graviditet, kanske därför jag avråddes. Står på dom att man ska rådfråga med läkare och det har ni ju gjort

Delade bara med mig av vad jag blivit tillsagd. 

• godistroll

Detta ska vara samma som losec.. Och de fick jag utskrivet av läkare förra graviditeten. Men man kanske ska fråga i varje enskilt fall! :)

• hapinez
    200701tös skrev 2011-11-09 22:45:21 följande:
    Är det första barnet Ztarduzt?
    Själv har inte fått mage än och är i vecka 17+2. Däremot har känt sparkar redan 2-3veckor tillbakaSkrattande. Men det är våran andra barn faktiskt och det sägs att man känner rörelse tidigt med andra barnet.Med våran första kände jag ingenting förrän vecka 20.

Hejsan 200701tös :)
    Förlåt att mitt svar dröjt, har varit bortrest ett par dagar.

Japp det är mitt första barn. Woow grattis till att ha känt sparkar redan Glad . Jag har försökt att känna efter nåt fladder men känner absolut inget, längtar verkligen efter den dagen jag kan känna det. Nu när jag mår mycket bättre än i början och man inte känner sig lika gravid längre så blir jag ibland rädd och osäker på om jag verkligen är gravid, hahaha vet att det är helt knäppt att tänka så, har varit på VUL i v13+5 och sett det lilla hjärtat och allt men ändå. Ska bli fantastiskt på tors att få få på det stora UL och förhoppningsvis få veta att allt är bra.

Har du varit på UL än? Hur gammal är ditt första barn? Ha det gott Glad
  • emeilee

Usch jag börjar bli nojjig. Har ju RUL på torsdag och är orolig att något inte stämmer. Varför vet jag inte, men det är väl bara den vanliga oron som spökar. Mår inte dåligt utan faktiskt bra. Har lite värk i ryggen mot slutet av dagarna och är lite sliten men inget annat.

Är jag ensam??

• hemmakatten
    emeilee skrev 2011-11-14 11:28:08 följande:
    Usch jag börjar bli nojjig. Har ju RUL på torsdag och är orolig att något inte stämmer. Varför vet jag inte, men det är väl bara den vanliga oron som spökar. Mår inte dåligt utan faktiskt bra. Har lite värk i ryggen mot slutet av dagarna och är lite sliten men inget annat.

Är jag ensam??
    Jag har RUL nästa onsdag och jag slits mellan att längta, att barnet mår bra och att vi går därifrån och är superglada och att känna skräck för att gå dit, att barnet har dött och jag måste föda ut det. Jag kommer nog vara panikslagen och gråta när vi ska dit men hoppas innerligt att det byts ut mot glädjetårar efter att bilden på skärmen kommit upp.. Tänker som så att det gått bra på RUL för alla i mina trådar hittills!
  • hapinez
    emeilee skrev 2011-11-14 11:28:08 följande:

Är jag ensam??

Har oxå RUL på tors och är både apnervös och ser fram emot det.
    Jag mår mycket bättre nu än i början, så då känner jag mig inte lika gravid längre, känner heller inga sparkar elr nåt fladder. Är orolig för att få negativt besked!!!

Men försöker oxå ha inställningen att allt är bra tills motsatsen är bevisad.
    Vilken tid ska du ha RUL?  
  • Floff

Usch idag blev jag helt svimfärdig på jobbet.. Gick från att frysa som sjutton på vårt iskalla kontor till att svettas, bli yr, må illa och det flimrade framför ögonen.. Armarna typ domnade bort halvt om halvt och allt kändes bara läskigt. Nån som haft liknande?

Jag måste faktiskt säga att jag inte gillar att vara gravid så mycket.. Visst är det lite mysigt med sparkar och att något växer inom en, men det är inte roligt att gå och må dåligt på ett eller annat sätt i 9 månader..

• Nera85

Hoppar in här. Hej hej! Första barnet, äntligen!
    BF: 30/4       Alltså i vecka 17 nu.
    RUL: 5/12    Och är hur nervös som helst. Men har börjat känna rörelser så lite lugnare av det.

Svar på tråden Aprilbebis 2012