• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Förra gången var Novalucol och Losec Mups min räddning men nu hittar jag inte Losec Mups på Apoteket längre Jag har magkatarr också så min halsbränna blir apjobbig ibland och Novalucolen går åt som smör i solsken här hemma...

• Thelma08

Usch stackare som har fått halsbränna redan. Peppar peppar har inte jag fått ännu. När jag väntade sonen höll jag på och dö av halsbränna.
    Va bra att där finns tuggtabletter när jag väntade sonen som är 3 år i jan så fanns där bara flytande som man fick ta som gravid och det smakade ju uppvispad tandkräm.

• Ninnenanne

Usch va det låter trist med halsbräna! 

Vill bara skrika ut till världen att jag just fick den första tydliga sparken mot min hand när jag höll på magen!! hihi.. sååå myysigt! Synd att inte min älskling var hemma, så han fick känna också. Hoppas bebis vill sparkas lite ikväll med och hälsa på pappsen med. :) Lyckorus Solig 

Live, love, laugh 
  • Tokstolla
    Floff skrev 2011-11-12 08:25:26 följande:
    Förra gången var Novalucol och Losec Mups min räddning men nu hittar jag inte Losec Mups på Apoteket längre Jag har magkatarr också så min halsbränna blir apjobbig ibland och Novalucolen går åt som smör i solsken här hemma...
    Men varför köper du inte vanliga losec som numera är receptfria och riskfria enligt fass

Det är trots allt samma verkande substans, Omeprazol. =) 
  • Floff

För att jag varit dum och inte frågat på Apoteket Eller inte haft tid rättare sagt... Men tack för tipset!!!

• grästuva

Ang omeprezol så avrådde både Bm och apoteket mig att äta dom som gravid, minns inte varför nu . Jag kör på gavescon istället

• Anilo

Jag har fått omeprazol utskrivet av läkare för min magkatarr i början av graviditeten. Han fick ringa och dubbelkolla att det var ok.

• Tokstolla
    grästuva skrev 2011-11-12 10:26:15 följande:
    Ang omeprezol så avrådde både Bm och apoteket mig att äta dom som gravid, minns inte varför nu . Jag kör på gavescon istället
    Himla knepigt för enligt fass så står det:

"

Graviditet  

Kategori A.

Resultat från tre prospektiva epidemiologiska studier (mer än 1000 exponerade) tyder inte på skadliga effekter av omeprazol på graviditeten eller på fostrets/det nyfödda barnets hälsa. Omeprazol kan användas under graviditet.

"

Min BM samarbetar med ett läkemedelsprogram (extra intern info om mediciner och biverkningar med gravida) och hon har sagt att omeprazol är helt OK... Hm?  
  • Floff

Hörrni, ont i ryggen när man står länge har vi ju diskuterat. Men är det nån annan som får ont i magen när ni står länge?

• Aaglars
    grästuva skrev 2011-11-12 10:26:15 följande:
    Anilo skrev 2011-11-12 10:28:52 följande:
    Jag har fått omeprazol utskrivet av läkare för min magkatarr i början av graviditeten. Han fick ringa och dubbelkolla att det var ok.
    Jag har fått utskrivet Omeprazol av läkare under alla mina graviditeter. SKa inte vara någon fara. Använder dessutom Gaviscon och Novaluzid.
Svar på tråden Aprilbebis 2012