• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • fjälla

Emeliee och Ztarduzt: Är i v 17+6 Jag har oxå UL på torsdag, sjukt orolig sen drygt en vecka tillbaka. Försöker tänka att den borde kommit ut själv tidigare om det vore nåt fel. Har även känt en hel del rörelser, även sambon har känt nån gång, men iaf. Är livrädd att nån ska säga att jag har tagit fel och att den inte alls lever där inne. Har iaf lyckats låta bli att läsa på internet om hemskheter som upptäckts vid UL.

Floff: Åh vad skönt (fast ändå inte) att höra att det är fler som tycker livet som gravid är lite sådär. Jag är fortfarande illamående, aldrig helt fri från det mer än när jag just har ätit precis lagom mycket och av rätt sak. Och hur lätt är det? Less på att behöva tänka hela tiden på att -Okej nu äter jag lunch, om drygt en timme så kanske jag kan äta en macka, och om ytterligare nån timme en frukt... Och går det för långt kommer spykänslorna direkt.
    Annars brukar jag äta ordentligt 3 ggr per dag och nåt mellanmål/kaka/macka däremellen så jag tycker att det är ofta ändå!

Har du haft migrän nån gång? Just det där med domningar i armar och flimmer för ögonen påminner och något som kallas migränaura, även illamående. Jag fick det i v 13, trodde jag fick en stroke när ögat, handen och tungan inte fungerade... Googla!

Nån som har tips på rejäla mellanmål? 

• Floff

fjälla: Ska kolla upp det, tack för tipset. Vi har migrän i släkten, mormor har det ganska illa, mamma rätt lindrigt och jag har det typ en gång om året. Har inte känt likadant innan så blev lite ställd...

Ja det är så jäkla trist att aldrig få må bra. Inte en enda dag utan nått skit - ilamående, sprängande huvudvärk, yrsel, sammandragningar, you name it.. Graviditeten är verkligen bara en transportsträcka för mig, inget jag njuter av..

• Aaglars
    Nera85 skrev 2011-11-14 12:42:37 följande:
    Hoppar in här. Hej hej! Första barnet, äntligen!
    BF: 30/4       Alltså i vecka 17 nu.
    RUL: 5/12    Och är hur nervös som helst. Men har börjat känna rörelser så lite lugnare av det.
    Välkommen!!!

Jag har också BF 30april. UL 1/12. KUL!!! Mitt tredje barn.

Det är väl i morgon vi går in i v.17...?
  • godistroll
    Aaglars skrev 2011-11-14 13:27:17 följande:
    Välkommen!!!

Jag har också BF 30april. UL 1/12. KUL!!! Mitt tredje barn.

Det är väl i morgon vi går in i v.17...?
    Jag har också BF 30/11 & går in i v 17 idag! Så borde det inte vara samma för er?? 
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • fjälla

Floff: Ah, sammandragningar tror jag inte att jag har fått uppleva än... Däremot en liten dos foglossning för att påminna om att den krämpan nog kommer dyka upp mer frekvent framöver. Och nojig som jag är så tror jag ju att jag gör detta förgäves och att det är nåt fel på bebis i magen. Skönt med UL på tors iaf! Styrkekramar till alla andra surbyttor som längtar till sina vanliga pålitliga kroppar!

• hapinez

Fjälla: Grattis Glad till att känna rörelser , det måste ju lugna lite iaf!
    Jag har oxå försökt undvika läsa om tråkigheter som inträffat under UL, i början när jag var gravid så var jag så rädd för missfall pga att jag haft det förut och jag läste massa trådar om missfall...... Blev helt nojig sen och insåg att jag skulle hoppa över att läsa om all skit som kan hända.

Hoppas för oss alla att det kommer gå bra Hjärta

• emeilee
    hapinez skrev 2011-11-14 12:31:57 följande:
    Har oxå RUL på tors och är både apnervös och ser fram emot det.
    Jag mår mycket bättre nu än i början, så då känner jag mig inte lika gravid längre, känner heller inga sparkar elr nåt fladder. Är orolig för att få negativt besked!!!

Men försöker oxå ha inställningen att allt är bra tills motsatsen är bevisad.
    Vilken tid ska du ha RUL?  
    Jag känner precis likadant. :/ Självklart har jag inställningen att allt är bra men just nu känns det som om alla andra känner något. Har inte haft en tillstymmelse till känsla i magen att det kan vara bebisen som rör sig.
    Har tid kl 08,00, hua..

Fjälla; Håller med dig, jag har sagt hela tiden att om något är fel så borde den ju komma ut och jag borde må dåligt.

Jag varken orkar eller vill oroa mig men tanken finns där alldeles för ofta. Maken säger till mig på mornarna, kör nu lugnt, tänk på bebisen. Åh då känns det fruktansvärt om det inte skulle vara bra....

Hoppas det går fort till torsdag
  • Hemlighet

Jag går in i vecka 18 (17+0) i morgon och tänkte höra om det är några här som har haft sammandragningar så här tidigt?
    Vet inte om man bör oroa sig eller bara ta det lite lugnare. Har haft några om dagen i två dagar nu.

Blir också orolig över att jag inte känt bebis på över en vecka :(
    Inte så vanligt att man känner av den varje dag så här tidigt men har man väl känt den så borde man väll känna av den lite oftare?

Hatar att vara så här nojig, skulle gärna vilja åka in nu på en gång och kolla läget med ul och se så allt är bra. Men jag har rul den 22/11 så skall nog hålla ut tills dess:/

• godistroll

Man kan få sammandragningar om man har UVI.. 
    Sen så tränar sig livmodern och är de inte smärtsamma ska de inte vara ngn fara men är du orolig prata med bm, kanske vill ta ngn odling eller så..

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • rastlös

Jag får sammandragningar när jag gör förmycket. Dammsuger, tvättar, lagar mat, diskar och så utan att vila emellan. Tror det är ett sätt är kroppen att säga att man ska ta det lite lugnare. 
    Så länge sammandragningarna inte gör ont är det ingen fara.

Känner inte heller bebisen varje dag (17+5). Har moderkakan i framvägg så det har väl med saken att göra. Men är du så orolig så kan du väl ringa din BM. Bättre en gång förmycket än förlite!

Svar på tråden Aprilbebis 2012