• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars
    TusenTankar skrev 2011-11-15 11:06:18 följande:
    Måste fråga, är det bara i dessa galna trakterna av sverige som alla får för sig att de ska se och känna på ens mage... Och då UNDER tröjan och lillet?!? Vet inte om det bara är jag, men jag tycker inte alls som tanken på att stå å visa bara magen för folk... Kulan kan man se även om jag har tröjan nerdragen! Och så får jag "känna mig dum" som nekar dom. Haha... Sicka problem!
    Jag har varit med om några gånger att de klappar utanpå tröjan. Inte heller det tycker jag om. Det är min mage!!!  Min kropp!!! Fy, tycker det känns så obehagligt. Tyvärr har jag inte haft modet att såga ifrån till dessa intgeritetskränkande personer.
  • Aaglars
    godistroll skrev 2011-11-15 10:55:41 följande:
    Jo det stod så här, så antingen mån eller tis.. Går på mån tills ul nästa ons så får se om man blir tillbaka flyttad eller hur det ser ut!
    Även enligt FB byter man på tisdagar.

Men som sagt; våra UL får avgöra
  • Liteniapril

Jag har inget problem med att de som står mig nära klappar lite på magen (och de flesta frågar ju innan), men skulle tycka det var jättejobbigt om andra gjorde det...och under tröja osv...inte en chans (om inte jag tagit initiativet till det vill säga)...Men kan förstå att det är svårt att säga ifrån med!

• godistroll

När jag väntade dottern så kom tom okända fram och klappade på magen! Och det gjorde mig arg och irriterad, aldrig at någon kommit o klappat mig på magen om jag inte var gravid så varför då. Jag är ingen som vem som helst kan komma och känna och klämma på som man känner för! Tyckte det var grymt förnedrande. Skrikandes

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • chiqita
    Tusen tankar: Jo jo det där minns jag från när jag var gravid med Agnes, fast det var väl aldrig någon som kände UNDER tröjan :-O Det är otroligt konstigt att en gravid mage plötsligt ses som en allmänhetens ägodel. Har aldrig förstått det. Däremot har jag väl aaaaningens mer förståelse om det är en gammal tant som känner på magen, men jag skulle ju aldrig gå med på att stå med magen bar...
    Någon som står mig nära får dock känna på magen om de vill, men även där skulle jag vara skeptisk till att dra upp tröjan. Drömmer 
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Liteniapril

Jag tror att man får "dra sin egen gräns", för man är nog olika med vad man tycker är ok vad gäller klappandet. Jag tycker som sagt inte om ifall ngn okänd skulle komma fram o kladda på mig, för då skulle jag känna mig extremt obekväm. Men så har jag en rätt stor personlig sfär runt mig med :)

• emeilee

Men menar ni på allvar att folk går fram och klappar på magen? I vilken del av Sverige bor Ni? Tror aldrig i världen att någon skulle få för sig det i Varberg/Kungsbacka. Inget jag hört talas om iaf.

• Liteniapril

Jag bor i småland, men vet inte om det spelar in :)
    Jag har inte upplevt att okända gör så, utan mina spekulationer var rent hypotetiska...

• godistroll

Jag bodde i Sundsvall då..! Hoppas dock att det är bättre här vi bor nu, har flyttat hem till hemstaden, dessutom är jag knappt ute nu pga mina fogar! 

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
Svar på tråden Aprilbebis 2012