• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Jag får också sammandragningar lite då och då, men faktiskt främst när jag vaknar på morgonen.. Vet inte varför det kommer då, kanske för att jag blir stressad över att gå till jobbet för jag gillar verkligen inte mitt jobb

• Aaglars
    godistroll skrev 2011-11-14 13:38:00 följande:
    Jag har också BF 30/11 & går in i v 17 idag! Så borde det inte vara samma för er?? 
    Du menar väl BF 30/4??? Flört

Ok, det är Facebooks graviditetskalender som automatiskt visar när jag går in i ny vecka. Och det gör den alltid på tisdagar. Men jag hoppar gärna fram en dag
  • juskus

floff- jag känner som du, jag mår inte alls bra när jag är gravid, (iochförsig bättre fysiskt än min andra grav) sjukligt orolig och deprimerad och sannslöst trött, hade bestämt mig för att njuta denna sista graviditeten, men jobbar på det fortfarande...jag vill bara ha minbebistjej hos mig

Mysigt med alla som har rul kvar=)

• godistroll
    Aaglars skrev 2011-11-14 15:33:25 följande:
    Du menar väl BF 30/4??? Flört

Ok, det är Facebooks graviditetskalender som automatiskt visar när jag går in i ny vecka. Och det gör den alltid på tisdagar. Men jag hoppar gärna fram en dag
    Åh självklart!! Aaaahh, blir tokig på gravidhjärnan.. Den ställer verkligen till de ibland.. :-P 

Har ni mycket humörsvängningar?? 

Själv märker jag hur tvärhet jag lätt blir med de går snabbt över också!  
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • juskus

godistroll- mina humörsvängningar är ganska kraftiga, det svänger som en bergodalbana, tråkigt för familjen som får smaka på de bara, haha

• godistroll

Ja värst tycker jag det känns när jag inte riktigt har tålamodet jag vill med dottern!  

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Liteniapril
    Floff skrev 2011-11-14 13:18:56 följande:
    fjälla: Ska kolla upp det, tack för tipset. Vi har migrän i släkten, mormor har det ganska illa, mamma rätt lindrigt och jag har det typ en gång om året. Har inte känt likadant innan så blev lite ställd...

Ja det är så jäkla trist att aldrig få må bra. Inte en enda dag utan nått skit - ilamående, sprängande huvudvärk, yrsel, sammandragningar, you name it.. Graviditeten är verkligen bara en transportsträcka för mig, inget jag njuter av..
    Jag kan känna igen mig i det du skriver. Jag har hyperemesis och mår såklart inte så bra pga detta. Och nu när man bara vill vara pigg och mysa med sambon o planera inför lill* tussen, men istället är det mkt tankar som upptas av hur jäkla risigt man mår...inte så kul!!!

Men jag försöker iaf njuta de få stunder som jag inte mår tokilla/kräks, även om det är svårt. Tycker också det är lite jobbigt att inte orka/kunna göra mer med min sambo, som verkligen vill umgås. Men men...biter ihop och hoppas att det vänder snart för oss alla!!!
  • Aaglars
    godistroll skrev 2011-11-14 16:00:02 följande:
    Ja värst tycker jag det känns när jag inte riktigt har tålamodet jag vill med dottern!  
    Mmm, samma här...

Och så gråter jag väldigt lätt. Jag som inte är en filmsnyftare gråter nu hur  lätt som helst när jag ser filmer.
  • Aaglars

Din graviditet startade Tis 26 jul 2011.
    Din menscykel är ca 28 dagar
    Du blev gravid ungefär Tis 9 aug 2011 (ägglossningen).

Godistroll och Nera85!
    Ser det ut såhär för er på FL-graviditetskalender? Det gör det för mig och står att jag fortfarande är i v.16. Så det måste vara i morgon tisdag som vi går in i v.17.

• Aaglars
    Du är i vecka 16.
    Du har gått 15 fulla veckor och 6 fulla dagar (v15+6).
    Du är i 4:e kalendermånaden.
    Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Mån 30 apr 2012
    Du har 168 dagar kvar till beräknad förlossning.
Svar på tråden Aprilbebis 2012