• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Evli

Ja guuuud ja det där med Humörsvägningar, helt galet va irriterad jag kan vara i bland, ALLT Sambon gör retar mig.... Tur att det bara är någon dag då o då och att Han så istället för att bli arg kramar mig när det behövs, han är bäst helt enkelt :)

Dock har jag konstigt ont i nedre delen av magen, är rädd för att det är UVI, kissar inte mer än vanlligt, men det kommer bara små skvättar :/
    Min sambo till sjuksköterska tog med stickor hem i dag så jag tänkte gå på toa o se om det visar något nu!

Någon annan som har ett "tryck" ner mot urinblåsa typ? 

• Evli

Stickorna visade inget, men fortfarande ont i urinblåsetrakten och obekväm känsla innan och efter toalettbesök...

Någon som känner igen detta?
    Kanske ska gå till doktorn i allafall:/ ???? 

• Thelma08

Evli jag har med en konstig känsla när jag går o kissa känns precis som att man inte kan tömma allt.
    Känns tungt på nåt vis.

Vet inte om det e så du känner.

• Evli

Thelma08 jo exakt så, tungt o obehagligt! Har även svärta att hosta nysa det gör väldigt ont då:( är det magen som börjar bli tung?

• Thelma08

Ja jag vet inte riktigt vad det kan bero på, kan inte komma ihåg att jag hade så när jag vänta sonen.
    Men så länge det inte gör "ont" eller svider så e det nog ingen fara.
    Nu e det ju mest obehagligt ju.

• Milou88

Igår fick jag lyssna på bebisens hjärtljud.
    Och i helgen kände jag första "fladdret" ,så häftig! Nu längtar jag så tills det blir tydligare sparkar så pappa oxå kan känna :)
    Nästa tis har vi UL. Känns så roligt!!

• Ninnenanne

Milou88: ååå härligt att ni fick höra hjärtljud! Min sambo kände första sparken utanpå magen i helgen!! Mysig upplevelse. :) hi. Det gick på en vecka från första fladdret till spark!

Ska på ultraljudet i morgon! Är så nervös att jag dööör!! Hoppas allt ser bra ut nu..

Kram till er

• godistroll
    Aaglars skrev 2011-11-14 17:31:30 följande:

Din graviditet startade Tis 26 jul 2011.
    Din menscykel är ca 28 dagar
    Du blev gravid ungefär Tis 9 aug 2011 (ägglossningen).

Godistroll och Nera85!
    Ser det ut såhär för er på FL-graviditetskalender? Det gör det för mig och står att jag fortfarande är i v.16. Så det måste vara i morgon tisdag som vi går in i v.17.

Ska kolla hur det ser ut på fl, men jag har gått efter 1177 s uträkning av graviditeten! Och enligt den byter jag måndagar.. Ska kolla in nu på fl o se hur de ser ut!
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • godistroll

Jo det stod så här, så antingen mån eller tis.. Går på mån tills ul nästa ons så får se om man blir tillbaka flyttad eller hur det ser ut!

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • TusenTankar

Tusen tack för alla tips om halsbränna! Tur nog så verkar det bara vara när jag jobbar mina nattpass som halsbrännan dyker upp. Så nu håller jag tummisarna för att det stannar så:)

Idag ringde jag och bytte barnmorska...puh, vad skönt allt känns nu. Jag hade nog förväntat mig värsta förhöret och påhoppen, men så var det verkligen inte. Så TACK alla ni som delade med er av era erfarenheter om byte av bm, det hjälpte att ha det i bakhuvudet.

Måste fråga, är det bara i dessa galna trakterna av sverige som alla får för sig att de ska se och känna på ens mage... Och då UNDER tröjan och lillet?!? Vet inte om det bara är jag, men jag tycker inte alls som tanken på att stå å visa bara magen för folk... Kulan kan man se även om jag har tröjan nerdragen! Och så får jag "känna mig dum" som nekar dom. Haha... Sicka problem!

Svar på tråden Aprilbebis 2012