Aaglars skrev 2011-11-23 11:36:31 följande:
TYVÄRR önskar sig inte alla människor helst ETT BARN - utan det ska vara ett barn utan skavanker, funktionshinder och sjukdomar.
Annars görs det aborter både till höger och vänster. Tragiskt!
Ett sjukt barn kan förändra livet så till den grad att man kanske tar sitt eget... =( (Har sett det hända). Mkt handlar om de framtida föräldrarnas förutsättningar och nu menar jag inte svensson som blir lite deppig på hösten för att sommaren varit lite regnig utan lite mindre allvarliga diagnoser som kan sättas ur spel och förvärras av mkt sjuka barn. Hade jag personligen haft det så hade jag valt att avbryta en graviditet med ett blivande sjukt barn. Men mkt handlar också om VAD barnen blir sjuka i. Och självklart kan saker hända ändå men med facit i hand hade jag nog gjort så iaf.
Tycker dock det finns en stor skillnad på ett "friskt/sjukt" barn och könspreferens. V
Värre är det med alla tidiga aborter pga att man inte skyddat sig ordentligt =(. Samtidigt som jag tycker att man inte ska sätta barn till världen bara därför att man blivit gravid hipp som happ.
Svårt det här... Men nu tycker jag vi koncentrerar oss på våra graviditeter och barnen som snart ska anlända i våra liv.

Många av oss har kommit halvvägs, har ni börjat räkna neråt nu?