• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • mamma2kids

Jag har gjort mitt RUL med bra resultat och jag väntar en tjej efter 2 pojkar♥ så lycklig över att allt såg bra ut!vilken lättnad!v.20

• emeilee

*Grattis!!

Liten fråga, någon här som har navelpiercing? Har ni tagit ut den eller ska ni ha den kvar?
    Min har börjat spänna något och det känns nästan obehagligt att ha den kvar, är i v21

• kendi

Emellie: jag hade navelpiercing men jag tog ut den efter rul nu har den växt igen typ bara på någon vecka.
    Man kan få fula bristningar vid hålet om man inte tar ut den i tid men jag har sett att det finns gravid piercing man kan ha om man inte vill ta ut den då e det en lång gummi stav.

• chiqita

Emeliee: Jag hade också en förut men tog ut den förra gången jag var gravid. Har en väninna som däremot satte in någon böjbar plast/silikonstav istället.

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 6/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Aaglars
    Tokstolla skrev 2011-11-22 21:54:06 följande:
    godistroll skrev 2011-11-22 13:44:59 följande:
    Varför får ni inte skriva innan barnet föds? Vi gjorde det med dottern och det var inga som helst problem! Men d kanske har ändrat det sen dess eller så kanske det gäller olika i olika städer?!?

TYVÄRR önskar sig inte alla människor allra helst ett friskt barn. 
    TYVÄRR önskar sig inte alla människor helst ETT BARN - utan det ska vara ett barn utan skavanker, funktionshinder och sjukdomar.
    Annars görs det aborter både till höger och vänster. Tragiskt!
  • emeilee

Tack för svaren, ska kolla på den där staven för gravid men jag tror att jag ska ta bort den. Fastnar så mycket i kläder och precis som Ni skriver så är snart min navel ett minne blott och det ser bara konstigt ut med piercingen i.

• Tokstolla
    Aaglars skrev 2011-11-23 11:36:31 följande:
    TYVÄRR önskar sig inte alla människor helst ETT BARN - utan det ska vara ett barn utan skavanker, funktionshinder och sjukdomar.
    Annars görs det aborter både till höger och vänster. Tragiskt!
    Ett sjukt barn kan förändra livet så till den grad att man kanske tar sitt eget... =(  (Har sett det hända). Mkt handlar om de framtida föräldrarnas förutsättningar och nu menar jag inte svensson som blir lite deppig på hösten för att sommaren varit lite regnig utan lite mindre allvarliga diagnoser som kan sättas ur spel och förvärras av mkt sjuka barn. Hade jag personligen haft det så hade jag valt att avbryta en graviditet med ett blivande sjukt barn. Men mkt handlar också om VAD barnen blir sjuka i. Och självklart kan saker hända ändå men med facit i hand hade jag nog gjort så iaf. 

Tycker dock det finns en stor skillnad på ett "friskt/sjukt" barn och könspreferens. V

Värre är det med alla tidiga aborter pga att man inte skyddat sig ordentligt =(. Samtidigt som jag tycker att man inte ska sätta barn till världen bara därför att man blivit gravid hipp som happ. 

Svårt det här... Men nu tycker jag vi koncentrerar oss på våra graviditeter och barnen som snart ska anlända i våra liv. Många av oss har kommit halvvägs, har ni börjat räkna neråt nu?  
Svar på tråden Aprilbebis 2012