• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hemmakatten

Jag känner väldigt olika.. Har börjat skriva upp lite tider och ska kolla om jag ser något mönster. Har moderkakan i framvägg men tycker ändå att jag känns massor redan, de senaste två dagarna har det dock varit lugnare vilket man blir lite nojig över men försöker att inte tänka för mycket! jag känner ju hur den rör sig några gånger om dagen trots att jag inte får de där hårda kickarna..

• Evli

jag går in i v.24 i helgen...
    Jag har börjat känna lill killen varje dag flera gånger om dagen nu, mysigt! Men det är egentligen först denna veckan som det är tydligt flera gånger om dagen!
    Har med moderkakan i framkant, så det tog ett tag innan jag kände något över huvudtaget, så tror inte ni ska vara så oroliga!

Ang. mina "vattniga problem" idag så sa barnmorskan att det inte var någon fara, bebisen börjar bli större och trycka mer på urinblåsan så hon trodde att det kanske kunde vara urinläckage? blev det värre skulle jag höra av mig igen... så det var ju skönt i allafall! Bara att gå på toa oftare och lägga lite mer krut på kniiiiiiiip övningarna som jag är SÅÅÅÅÅÅÅ dålig på! Svårt att få till det...

Nej nu ska jag bege mig ut i blåsten för en fika på stan, ha en skön fredag allihopa! 

• Thelma08

Jag är i v 19+3 och har moderkakan i framvägg ganska lågt sittande, jag känner lite bök och några futtiga sparkar en till ett par gånger per dag.
    När jag väntade sonen så kände jag ingenting för än i v 23-24, även då moderkakan i framvägg.
    Det är inte för än i v 26 man Ska känna bebisen varje dag. Så innan dess får vi försöka att inte oroa oss

• Karisma

Har just insett att mitt snitt kommer bli på skärtorsdag eller långfredag. :O Blir spännande att se hur de lägger planerade snitt över påsken. För det lär inte kunna vänta tills efter påsk för då har jag gått för långt istället och det blir för många risker. Vet inte hur långt före bf som de gör snitt? Kan det vara längre än 10dagar före bf?

/K

• godistroll
    Karisma skrev 2011-12-09 13:18:31 följande:
    Har just insett att mitt snitt kommer bli på skärtorsdag eller långfredag. :O Blir spännande att se hur de lägger planerade snitt över påsken. För det lär inte kunna vänta tills efter påsk för då har jag gått för långt istället och det blir för många risker. Vet inte hur långt före bf som de gör snitt? Kan det vara längre än 10dagar före bf?

/K
    Det är nog olika men här vet jag att de gjorde 14 dagar innan bf tidigare! Men nu har de ändrat sig för att de har insett att bebisarna mår bäst av att komma så nära bf det bara är möjligt! Men som sagt det är säkert olika från landsting till landsting och sjukhus till sjukhus,.?
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Aaglars
    sandraa01 skrev 2011-12-09 12:48:57 följande:
    Hej! Är det ok om en till hoppar in i tråden! ska få en flicka 26 april

VÄLKOMMEN!!!

Och grattis till flickan i magen.

Jag har en flicka född -08 och en pojke född -10. Nu väntar jag en pojke med BF 6maj.   
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-12-09 13:30:20 följande:
    Det är nog olika men här vet jag att de gjorde 14 dagar innan bf tidigare! Men nu har de ändrat sig för att de har insett att bebisarna mår bäst av att komma så nära bf det bara är möjligt! Men som sagt det är säkert olika från landsting till landsting och sjukhus till sjukhus,.?
    Senast jag gjorde snitt ville jag flytta fram datumet 7 dagar men läkaren vägrade. Var alldeles för nära bf, då jag inte har något val ang att snittas. Får väl datum där i mars någon gång, men vore trevligt att slippa ligga inne på påsken. Vill det ska finnas mga läkare tillhanda så jag kan bli utskriven snabbt. :) vill inte va på bb längre än nödvändigt, trots att jag fått enkelsal och tvåsal tidigare så är det inte kul. Kan ju bero på vilka jag hamnat i salen med åxå iof.

/K 
  • rastlös

I Dalarna är det 1 vecka innan BF som man får snitt tid. Men det är nog som sagt olika.

• AnnkAn80

Bullmamma81:

Det låter tufft.
    Har du ingen förutom din sambo som kan hjälpa dig?

Vad gäller foglossningsbältet tycker inte jag att den hjälpte så mkt, den var mest i vägen.

• sandraa01
    Aaglars skrev 2011-12-09 13:33:41 följande:
    VÄLKOMMEN!!!

Och grattis till flickan i magen.

Jag har en flicka född -08 och en pojke född -10. Nu väntar jag en pojke med BF 6maj.   

Tack!!

Ja, jätteroligt med en liten flicka, då har vi en av varje!

Jag har en pojke född -10, han var också beräknad till den 6 maj, föddes den 8 maj
Svar på tråden Aprilbebis 2012