• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee
    Hemlighet skrev 2011-12-09 12:37:32 följande:
    Hur aktiv är era bebisar som är i vecka 21+?
    Min pojke rör sig lite, känner lite flimmer och några små sparkar då och då. Min dotter rörde sig mer.
    Alla graviditeter är ju olika men man blir ku ändå nojig:/
    Är i v 23 nu går in i v 24 på måndag. Min e riktigt livlig. Fram till denna veckan har rörelserna varit fokuserade till nedanför naveln men nu så har den även utforskat hela in högra sida och sparkat upp mot revbenen så nu är det full fart i magen.
    Känns så skönt när det rör på sig men var inte direkt orolig utan heller så Ni väntar på något gott Ni som inget känt ännu Skrattande
  • camelen

Här är en till med bf i April :0)
    Den 22:a enligt sista ul:et (blev tillbakaflyttad 5 dagar...)ska vi få våran tredje knodd!
    Vi har inte & tänker inte ta reda på könet denna gången heller,har en kille född 2005 och en tjej 2007 sen innan.
    Det här blir den siste så jag försöker njuuta av graviditeten,men det finns ju så mycket att oroa sig över ..Förvånad.
    Jag mår prima och har så gjort sen dag ett...börjar nu i v 21 få en liten mage...trodde jag skulle vara gigantiskt vid det här laget eftersom det är tredje,men icke...har dock gått upp ca 6-7 kilo redan som satt sig lite överallt förutom på magen...Oskyldig

Med killen gjorde vi planerat snitt då han satt upp & vägrade vända på sig trots vändn.försök men med tjejen så födda jag vaginalt och hoppas så på det denna gången oxå då jag upplevde det jobbigt tiden efter snittet...

• No ordinary love
    AnnkAn80 skrev 2011-12-09 14:20:40 följande:
    Bullmamma81:

Det låter tufft.
    Har du ingen förutom din sambo som kan hjälpa dig?

Vad gäller foglossningsbältet tycker inte jag att den hjälpte så mkt, den var mest i vägen.
    Min mamma kommer hem till mig en gång i veckan och storstädar lägenheten och hjälper mig med tvätten om det är på en vardag annars sköter min sambo det på helgen.

Jag har syskon, men alla arbetar eller går i skolan, men dem ställer gärna upp på att vara barnvakt om jag och sambon vill göra ngt kul tillsammans. Då kan ett gäng samlas hemma hos oss och passa sonen.

• AnnkAn80

Bullmamma81:

Men dåså, då har du ju rena lyxen. :p
    Det är få förunnat som har en mamma som storstädar åt en, en gång i veckan. :)

Ditt inlägg fick dig nämligen att låta som att du är väldigt ensam när du skrev att du går på stan hela dagarna i väntan på sambon och allt vad det var, därför jag undrade...

• Aaglars

Ann Ank
    Instämmer. Vilken lyx att få hem gratis städhjälp...

Här har vi inte ens haft barnvakt en sekund sen dottern föddes för tre år sen... Fullt upp dygnen runt m två småttingar och ett tredje på väg. Men vi har ju valt det själva och vet att vi inte kan få hjälp med någonting.
    Spelar ingen roll om vi har värk, ligger i kräksjuka...Det är liksom bara att klara det - på något sätt.

• AnnkAn80

Charlotta1:

Jag håller med dig, vi har valt det själva, men inte ens vi skulle tacka nej till barnvakt någon gång då och då. : )
    Det gör mycket om man vet att det alltid finns någon som kan ställa upp när man behöver det.

Har ni inga vänner som ni umgås med och kan avlasta varandra?

Sedan tror jag att parrelationen blir starkare ju mer prövningar man utsätts för, klarar man av dem ( utan hjälp från andra) vet man att man hör ihop! : )

• Aaglars

AnnAnka

Jaa du, nu när vi klarat de här tre åren med vakennätter och en hel del tjafs, så vet vi(?) att inget kommer att kunna skilja oss åt...

När barnen är lite större kommer vi säkert kunna ordna barnvakt någon gång. Tycker de har varit för små än så länge iom att vi inte har någn naturlig barnvakt såsom mor- och farföräldrar.

• AnnkAn80

Charlotta1:

Det finns inget värre när båda föräldrarna ligger halvdöda i kräksjuka och samtidigt behöver ta hand om en liten också, DET är verkligen tufft!
    Men man klarar sig igenom det också, gudskelov. : )

• AnnkAn80

Charlotta1:

Jag skriver med mobilen och kan därför inte välja tummen upp! ;)

Även om vi hade haft mor-och farföräldrar eller någon annan nära, hade jag inte lämnat över mitt barn/mina barn till dem längre än ett par timmar och det när de är över ett år. Under ett år skulle tanken aldrig falla mig in. Då hör de hemma hos sina föräldrar. Det är inte särskilt nyttigt för barn att separeras från sina föräldrar när de är så små, spelar ingen roll vem/vilka det är. De kan aldrig ta en förälders plats.
    Jag har lite svårt att förstå föräldrar som lämnar över sina små och låter de sova borta när de är så små!
    Men det är jag det. :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012