• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

finns det bf lista, vet att vi pratat om det innan men minnet sviker
    den i trådstarten.. är den för denna tråd? 

• Thelma08

Jag blev med framflyttad till maj
    Från 19/4 till 2/5
    Men ska på ett ul till i v 30 för dom tyckte det va konstigt att jag blev flyttad så långt. Mer än 14 dagar kollas väl en gång till fallande jag det dom. Och vi blev flyttade 13.

• TusenTankar

Milou88- va kul! Var inne å kikade på din hemsida lite fort. Jag väntar också första barnet:)

• emeilee
    AnnkAn80 skrev 2011-12-10 08:00:44 följande:
    Charlotta1:

Jag skriver med mobilen och kan därför inte välja tummen upp! ;)

Även om vi hade haft mor-och farföräldrar eller någon annan nära, hade jag inte lämnat över mitt barn/mina barn till dem längre än ett par timmar och det när de är över ett år. Under ett år skulle tanken aldrig falla mig in. Då hör de hemma hos sina föräldrar. Det är inte särskilt nyttigt för barn att separeras från sina föräldrar när de är så små, spelar ingen roll vem/vilka det är. De kan aldrig ta en förälders plats.
    Jag har lite svårt att förstå föräldrar som lämnar över sina små och låter de sova borta när de är så små!
    Men det är jag det. :)
    Oj, här har vi nog alla olika åsikter skulle jag tro. Själv tillhör jag de som tycker att det är helt okej att lämna bort bebisar men min tanke är att de ska vara självgående med välling och övrig mat. Därför tycker jag att de bör inte vara aktuellt innan de är ca 6-8månader gamla.
    Har man en nära relation till sina föräldrar alt syskon eller vänner så träffar ju dessa bebisen ofta och känns igen vid den här tiden.

Men som du skriver, vi är alla olika och tycker även så Glad
  • Aaglars

Emeilee

Att lämna bort en ca 8-månaders är ngt som både bm och barnpsykologer säger att det INTE är bra för barnet. Det är vid den åldern som barnet alltmer förstår att mamma o barnet är två individer och det sker mkt i utv under denna period som gör att de mår bäst av att inte skiljas från sin/sina förälder/föräldrar.

• grästuva

pratar ni om att lämna bort ett par timmar eller över natten?

Theo hade jag barnvakt till ett par timmar första gången när han var åtta månader, sovit borta utan oss har han gjort en gång.. det blev lite abrupt och hastigt men funkade bra ändå. 

• emeilee
    Aaglars skrev 2011-12-12 09:52:23 följande:
    Emeilee

Att lämna bort en ca 8-månaders är ngt som både bm och barnpsykologer säger att det INTE är bra för barnet. Det är vid den åldern som barnet alltmer förstår att mamma o barnet är två individer och det sker mkt i utv under denna period som gör att de mår bäst av att inte skiljas från sin/sina förälder/föräldrar.
    Och så är det säkert men jag tror inte att det på något sätt skadar bebisen att lämnas några timmar till en nära anhörig. Tänker främst på mig själv som har ett stort hästintresse och det är något som tar mycket tid. Bebis och häst för mig skulle vara omöjligt om det inte fungerar för vår del vilket jag tror det kommer att göra.
    Fördelen för mig är att pappan absolut inte delar mitt intresse och därför kommer det bli lättare den första tiden för min del att få lediga timmar till att göra hästrelaterade saker då han som sagt är pappa och ska vara lika delaktig som jag som mamma. Glad
  • grästuva

hur ska ni bädda i vagnen? april kan ju antingen vara varm eller kall månad.

hur och var vill ni att bebis sover? vagga, spjälsäng eller samsova?  

Svar på tråden Aprilbebis 2012