• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Liteniapril
    sandraa01 skrev 2011-12-15 14:11:32 följande:
    Haha, jag också! Har såna jäkla humörsvängningar, stackars min sambo jag som brukar vara så snäll och mild.. Var inte sån med sonen i magen!

Har du köpt amnings BH? Det är så himla skönt redan nu Ett tips är att köpa sköna tunikor som du kan ha sen också, köpte inga gravidkläder sist, utan bara klänningar som ändå är vida i modellen Det, och strumpbyxor levde jag i de sista månaderna.
    Jag kör mkt tajts och strumpbyxor redan, fast i mamma-modell, men de är ju inte så dyra, utan det har jag "unnat" mig :)

Mest för att det är så jobbigt när det sitter åt om magen, så jag som inte har så mkt mage ännu har rätt bra rörelsevidd i tajtsen :)
  • sandraa01
    Liteniapril skrev 2011-12-15 14:26:42 följande:
    Jag kör mkt tajts och strumpbyxor redan, fast i mamma-modell, men de är ju inte så dyra, utan det har jag "unnat" mig :)

Mest för att det är så jobbigt när det sitter åt om magen, så jag som inte har så mkt mage ännu har rätt bra rörelsevidd i tajtsen :)

Jag köpte också i mamma modell för ett par veckor sen, och gud vad skönt det var att byta! Hade slimming innan, inte det bästa för en gravid kvinna då va...

Har knappt fått mage än heller, undrar när det ska börja synas denna gången, vill ju ha en mysig mage.
  • sandraa01
    TusenTankar skrev 2011-12-15 20:44:25 följande:
    Tack för tipsen :) ska hålla utkik efter amningsbh och tunikor. Leggings har jag:)

Twilfit har många fina BHar!
  • grästuva

Jag förstod först på riktigt i förrgår när jag var hos tandläkaren att graviditeten syns på mig, att bulan börjar bli stor. När jag kom in på tandläkare rummet sa jag snabbt att jag mest vill ha en överkoll då jag är gravid varpå sköterskan svarar "Ja det ser vi ju med din fina mage" blev helt paff och svarade "va syns det?"   

• sandraa01
    grästuva skrev 2011-12-16 11:40:52 följande:
    Jag förstod först på riktigt i förrgår när jag var hos tandläkaren att graviditeten syns på mig, att bulan börjar bli stor. När jag kom in på tandläkare rummet sa jag snabbt att jag mest vill ha en överkoll då jag är gravid varpå sköterskan svarar "Ja det ser vi ju med din fina mage" blev helt paff och svarade "va syns det?"   

Haha ja, man blir nog lätt lite "hemmablind"!
  • hemmakatten

En fråga till er.. Har ni känt av att livmodern blir helt spänd bara på ena sidan ibland? Känns inte som det borde vara en sammandragning då va? blir inte hela livmodern spänd då? tänkte om det är bebisen som trycker ut sig på ena sidan? vet ni?:)

• Sannana

Min mage kan vara väldigt ojämn, särskilt på morgonen, då kan högersidan vara en stor bulle och vänstersidan nästan platt. Det varierar vilken sida som bullar ut.

• Aaglars

Tessibell. Det är med största sannolikhet bebisen som ligger på olika sätt Den hårda stora bullen är ofta rumpan eller huvudet-:)

• Evli

Hejsan Tjejer!

tänkte hör om ni har lite tips på bra pappa böcker?
    Jag tänkte nämligen köpa en till min sambo i Julklapp, men vet inte vad för någon...
    Har ni något förslag?

Hoppas ni har en härlig lördag!

Svar på tråden Aprilbebis 2012