• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars

Evli

Dick Sundevall har skrivit bra böcker för pappor både hur det är att vänta barn och att ha barn. Kolla upp hans böcker!

• Evli

tack det ska jag göra!

Sitter uppe pga. extrema magsmärtor, som började i går vid 20, när jag käkat ut med ett par kompisar, fick åka direkt hem.
    Sen har jag legat och vridit mig hela natten, men varken dåligt i magen eller kräkt, bara sååå jävla ont i magen, bebisen har rört sig hela natten så det verkar inte vara något fel med dem i allafall :(

Ska nog ringa sjukvårdsupplysningen, men sambo har gått till jobb o vi har ingen bil jag vill verkligen inte åka till sjukhuset själv :`( 

• Aaglars
    Evli skrev 2011-12-18 06:39:05 följande:
    tack det ska jag göra!

Sitter uppe pga. extrema magsmärtor, som började i går vid 20, när jag käkat ut med ett par kompisar, fick åka direkt hem.
    Sen har jag legat och vridit mig hela natten, men varken dåligt i magen eller kräkt, bara sååå jävla ont i magen, bebisen har rört sig hela natten så det verkar inte vara något fel med dem i allafall :(

Ska nog ringa sjukvårdsupplysningen, men sambo har gått till jobb o vi har ingen bil jag vill verkligen inte åka till sjukhuset själv :`( 

JAg är också uppe sedan ett tag. Har ju två småbarn...

Självklart ska du ringa sjukvårdsupplysningen!!! 
  • Thelma08

Evli ja du ska nog ringa och höra dig för i alla fall.
    Själv är man med uppe sedan kl 02 inatt då vår son vaknade och hade bajsat ber sig.
    Jag har sån fobi för dessa jävla
    Magsjuketider. Nu ligger jag och väntar på att det drar igång här... Men peppar peppar har det inte blivit mer.

• Evli

Ja fy inget kul, är min fobi med:( men än har jag bara smärta i magen, ringde förlossningen dem trodde det var tarmarna, blev det inte bättre skulle jag ringa igen o komma upp:/ än är det inte bättre!

• Aaglars
    Thelma08 skrev 2011-12-18 07:55:20 följande:
    Evli ja du ska nog ringa och höra dig för i alla fall.
    Själv är man med uppe sedan kl 02 inatt då vår son vaknade och hade bajsat ber sig.
    Jag har sån fobi för dessa jävla
    Magsjuketider. Nu ligger jag och väntar på att det drar igång här... Men peppar peppar har det inte blivit mer.

Min son har precis tillfrisknat från vinterkräksjukanRynkar på näsan. Peppar peppar har varken hans syster eller vi föräldrar blivit smittadeGlad
  • Aaglars
    Evli skrev 2011-12-18 08:29:57 följande:
    Ja fy inget kul, är min fobi med:( men än har jag bara smärta i magen, ringde förlossningen dem trodde det var tarmarna, blev det inte bättre skulle jag ringa igen o komma upp:/ än är det inte bättre!

För ett par veckor sedan hade jag såna magsmärtor att jag inte kunde stå upprätt. Misstänkte tarmarna/förstoppning.. Tog laxertabletter - efter att de verkat släppte smärtorna...
  • Kaosmamma

Hej tjejer.

Är inte så aktiv tyvärr, men kikar in då och då. Trött efter anfallet här och lillan är inte helt återställd, samt att jag blivit sjuk nu. Hoppas på en lugn jul dock ;)

Annars så var jag på ett andra ul då en läkare var osäker på om allt var bra med bebis. var på samma sjukhus som dottern låg på, så kunde bara knata ner... En läkare och en erfaren bm gjorde ul och det såg tillslut bra ut!!! Vilken lättnad mitt i allt. Nu har även pappa blivit sparkad på i tre dagar ;) mysigt!

Lägger upp en bild på bebis sen, som både läkare och bm tror är en liten fröken.. Men låg även denna gång lite dumt till med benen men båda röstar på tös :) spelar dock ingen roll! Jag trodde kille!

Kram på er!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/category/alskade-astmabarn/

• grästuva

Vad skönt att höra av dig amiegirl och att det såg bra ut med bebben på Ul. Tråkigt att lillan inte återhämtat sig från anfallet helt, hon är en kämpe och jag hoppas både du och dottern mår mycket bättre snart. Stor kram till er

Svar på tråden Aprilbebis 2012