Kaosmamma skrev 2011-12-19 00:02:04 följande:
Liteniapril: tack!! Nu är det jag som tänker på er!! Hoppas allt blir bra!! Kram
Tack!
Ja, tyvärr får vi ju inte svar nu, eftersom vi valde att avstå från FVP tillsvidare pga missfallsrisken. De kan ju ändå "bara" svara på om det är dvärgväxt/kortvuxenhet med ngn allvarlig komplikation och det lär vi ju ändå märka längre fram, och som läkaren uttryckte det så är vi ju så långt gångna att valet att göra ngt ändå inte finns (är ju i v 25). Vi valde därför efter ett mkt långt och ingående samtal med läkaren (som var hur bra som helst) att tacka nej för stunden, för att avvakta och se vad som händer.
Vi kommer däremot gå på uppföljande UL för att se om avvikelsen blir större. Blir den det kanske vi väljer att göra ett FVP när vi är så pass långt gångna att det ändå skulle gå att rädda bebisen om förlossningen skulle sättas igång som följd av FVP.
Så nu är det bara att vänta och se egentligen...men som läkaren uttryckte ansåg han inte att det fanns ngn anledning till oro för de mest grava fallen av följdsjukdomar (där barnet inte överlever) eftersom alla vitala delar finns där och enligt vad man kunde se med UL såg bra ut. Det kan vara så att det blir en dvärg (inte så politiskt korrekt, men då vet ni vad jag menar) eller en person som "bara blir lite kortare", eller (om vi har tur) så blir det en "normallång" person med lite korta ben. Dock var han väl inte direkt övertygad om att h*n kommer bli lika långa som oss (jag är 175 cm och sambon 187 cm), men vad gör det om den blir liten till växten, bara tussen är frisk i övrigt!
Så nu lever vi lite i ovisshet fram till 13/1 (fredagen den 13:e - känns ju lysande) när vi ska göra nästa UL och vi håller alla våra tummar för att avvikelsen då inte ska vara större!!!