• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars

Hemlighet

Jag äter massor av onyttigt...Vet inte hur mkt jag gått upp. Blir väl en chock 25/1 vid nästa besök...

• sandraa01

Jag har gått upp 2 kg i v 22 men då äter jag ganska nyttigt

• Thelma08

Jag har inte gått upp något är i v 22 imorgon

• emeilee

Jag ska till BM nästa torsdag, första besöket sedan RUL, någon som vet vad som händer då? :)

• Anilo

Emeilee:
    Jag var där idag!
    Fick ta sf-mått, lyssna på Skrutts hjärta,
    Jag fick moderskapsintyg och beklaga mig lite.
    Sen fick jag kolla blodtryck, blodvärde, blodsocker, järndepåer samt göra blodgruppering.

• emeilee

Anilo:

Vad är sf-mått? Var allt bra med den lill*?

• grästuva

Emeliee måttet mellan blygben och livmoderns övre kant kallas sf, det mäts för att kolla hur livmodern växer

• Liteniapril
    Kaosmamma skrev 2011-12-19 00:02:04 följande:
    Liteniapril: tack!! Nu är det jag som tänker på er!! Hoppas allt blir bra!! Kram
    Tack!

Ja, tyvärr får vi ju inte svar nu, eftersom vi valde att avstå från FVP tillsvidare pga missfallsrisken. De kan ju ändå "bara" svara på om det är dvärgväxt/kortvuxenhet med ngn allvarlig komplikation och det lär vi ju ändå märka längre fram, och som läkaren uttryckte det så är vi ju så långt gångna att valet att göra ngt ändå inte finns (är ju i v 25). Vi valde därför efter ett mkt långt och ingående samtal med läkaren (som var hur bra som helst) att tacka nej för stunden, för att avvakta och se vad som händer.

Vi kommer däremot gå på uppföljande UL för att se om avvikelsen blir större. Blir den det kanske vi väljer att göra ett FVP när vi är så pass långt gångna att det ändå skulle gå att rädda bebisen om förlossningen skulle sättas igång som följd av FVP.

Så nu är det bara att vänta och se egentligen...men som läkaren uttryckte ansåg han inte att det fanns ngn anledning till oro för de mest grava fallen av följdsjukdomar (där barnet inte överlever) eftersom alla vitala delar finns där och enligt vad man kunde se med UL såg bra ut. Det kan vara så att det blir en dvärg (inte så politiskt korrekt, men då vet ni vad jag menar) eller en person som "bara blir lite kortare", eller (om vi har tur) så blir det en "normallång" person med lite korta ben. Dock var han väl inte direkt övertygad om att h*n kommer bli lika långa som oss (jag är 175 cm och sambon 187 cm), men vad gör det om den blir liten till växten, bara tussen är frisk i övrigt!

Så nu lever vi lite i ovisshet fram till 13/1 (fredagen den 13:e - känns ju lysande) när vi ska göra nästa UL och vi håller alla våra tummar för att avvikelsen då inte ska vara större!!!
  • emeilee

Hörrni, har alla gjort sina RUL nu? En i min närhet gjorde sitt RUL i förra veckan och allt har varit bra fram tills då. Man tillkallade läkare osv och tillslut konstaterade man att deras lilla bebis inte utvecklat någon hjärna utan bara hade ett litet hjärta som slog.
    Bebis kan alltså inte leva utanför kroppen, inte ens med hjälp. Är tydligen väldigt ovanligt, jag har aldrig hört talas om det tidgare. Hoppas inte ni tycker det är stötande...

• Anilo

Liteniapril:
    Jag håller både tummar och tår för att allt ska vara bra!

Emeilee:
    Han mådde som en prins :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012