• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

Evli håller tummarna för att det kommer se fortsatt bra ut. Om moderkakan ligger fortsatt i vägen för "öppningen" kommer du nog förlösas med planerat kejsarsnitt när det är dags, beroende på hur långt ner den ligger så kan den flytta sig uppåt så att den inte ligger för. Du kommer nog få extra Ul för att se om moderkakan flyttar sig uppåt. Har dom kollat så du inte fått problem med gallan? Det kan ge hemska magsmärtor har jag hört. Hoppas du mår bättre snart! stor kram

• Kaosmamma

Evli: hur mår du idag? Precis som grästuva skriver så kan det vara något med din egen mage så att säga, många glömmer bort det när de är gravida och tolkar allt till bebismage. Vilket iofs inte är så konstigt. Men tänkte också på det när allt ser bra ut osv. Min svägerska hade fruktansvärda problem med magkatarr sin tredje grav. Kram kram!

• Evli

Hej alla!
    Tack för er omtanke det värmer:)
    Jag ligger fortfarande kvar, dem vill inte släppa hem mig förrän smärtan blivit bättre pch jag har ätit i skött magen!
    Hoppas jag får sova i min egna säng i natt bara...
    Men tror precis som ni påpekat att det är i min "egna" mage och inte i bebisens hem... Magkatarr är högt upp på listan just nu!

• Thelma08

Va skönt Evli att dom har Ordentlig koll på dig.
    Hoppas det blir bättre så du får komma hem snart, men lika bra att stanna tills du mår riktigt bra!

• Hemlighet

Hur mycket hade ni gått upp i vecka 23?

Jag går in i vecka 23 imorgon och har gått upp hela 7,4kg redan =S
    Jag äter en del onyttigt, så svårt att låta bli =/

• Karisma

Ni som är deltids sjukskriven. Vad händer om jag tex en dag inte alls kommer upp ur sängen och måste heltidssjukskriva mig just den dagen? Måste jag fixa sjukinttyg direkt eller är det from dag 8 det gäller trots en 50% sjukskrivning för foglossning?

/K

• Längtan efter 3
    Karisma skrev 2011-12-19 13:54:25 följande:
    Ni som är deltids sjukskriven. Vad händer om jag tex en dag inte alls kommer upp ur sängen och måste heltidssjukskriva mig just den dagen? Måste jag fixa sjukinttyg direkt eller är det from dag 8 det gäller trots en 50% sjukskrivning för foglossning?

/K
    Ring försäkringskassan å hör me dom.
    Men jag TROR att du slipper karens om det gäller samma sjuka.
    Men du behöver inte fixa med sjukintyg...
  • Karisma
    Längtan efter 3 skrev 2011-12-19 14:00:48 följande:
    Ring försäkringskassan å hör me dom.
    Men jag TROR att du slipper karens om det gäller samma sjuka.
    Men du behöver inte fixa med sjukintyg...

För from nu betalar ju fk 50% och företaget resterande. TÄnkte då att under de första 14dagarna betalar även min arbetsgivare för sjukskrivning på de 50% jag inte har sjukinttyg på.

/K
  • emeilee
    Hemlighet skrev 2011-12-19 12:49:15 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp i vecka 23?

Jag går in i vecka 23 imorgon och har gått upp hela 7,4kg redan =S
    Jag äter en del onyttigt, så svårt att låta bli =/
    Jag e i v 25 nu och ligger runt 5-6kilo, varierar lite beroende på tidpunkt på dygnet. Har ingen aning om det är normalt eller ej..?
    Däremot äter jag inte särskilt onyttigt. Godis, chips och annat är jag aldrig sugen på längre. Själv tycker tycker jag det är lite tråkigt men ska väl vara tacksam antar jag :)
  • grästuva

Hade gått upp 4 kg från v. 11 tom v.20. Är i v.22+2 idag, ska till Bm imorgon så då får vi se vad jag väger nu

Svar på tråden Aprilbebis 2012