• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars

Karisma. Det vanliga är att man, precis som i ditt fall, talar om blodvärdet typ 120. Men bm kollar även järndepåerna som ska fylla på blodvärdet. Är det lågt värde i depåerna kan det bli allvarligt. I viss fall hjälper inte ens järntabletter då utan man får injektioner. Mitt depåvärde är mkt lågt 10,8. Har precis börjat med 100mg (1niferex/dag). Hjälper inte de kan det bli tal om injektion.

• grästuva

Karisma Depåerna är vad kroppen har lagrat som förråd i kroppen att ta av, blodvärdet är värdet på det som cirkulerar i kroppen. Depåerna ska helst inte ligga under 20 och blodvärdet ska helst inte sjunka under 110 eller överstiga 150 som jag fått lära mig.

• grästuva

Min mamma har alltid haft lågt värde och depå och fått ta injektioner under alla sina tre graviditeter

• Karisma

Jasså, tror inte jag kollat det ens, men min minne just nu är inte att lita på heller. Men ska dit idag får hålla extra koll på vad hon säger och gör. Tungan ute

/K

• Aaglars
    Karisma skrev 2011-12-13 10:52:51 följande:
    Jasså, tror inte jag kollat det ens, men min minne just nu är inte att lita på heller. Men ska dit idag får hålla extra koll på vad hon säger och gör. Tungan ute

/K

Det kollar de samtidigt som de tar blodvärdet - lovar dig!
  • grästuva

Har du lämnat blodprov från armen så har även BM kollat dina depåer. Om du är osäker så fråga henne

Hoppas det går bra hos BM idag karisma {#emotions_dlg.flower} 

• Sannana

Var hos BM idag, 102 i järnvärde... Inte så bra med andra ord. Nu blir det tabletter varje dag. Hade gått upp 5 kilo nu i v 21, känns mycket? Vad ligger ni på i uppgång?

• Aaglars
    Sannana skrev 2011-12-13 11:33:00 följande:
    Var hos BM idag, 102 i järnvärde... Inte så bra med andra ord. Nu blir det tabletter varje dag. Hade gått upp 5 kilo nu i v 21, känns mycket? Vad ligger ni på i uppgång?

Det är inte särskilt mkt i viktuppgång. Jag vet inte hur mkt jag gått upp. Men kan tänka att det är 5-8kg. Helt normalt
  • LillaTjorven

Jag går in i v 24 i morgon o ligger på plus 8 kg sen grav test. Man ska inte hänga upp sig så mycke på de så länge allt annat är bra.

• Längtan efter 3
    Sannana skrev 2011-12-13 11:33:00 följande:
    Det låter normalt =) Hade gått upp samma med mina andra graviditeter...
    Denna gång väntar jag tvillingar å har gått upp mer än det dubbla =\
Svar på tråden Aprilbebis 2012