• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

Jag har cravings för tacosås och starka korvar, tycker inget annat smakar haha...jag har gått upp 6-7 kilo är i v 24, tycker vikten är urjobbig:(

Nån annan här som har fått lite flerbarnschockstankar, jag och äldsta dottern på 4,5 år har typ krig varje dag numer speciellt idag och bara tanken på ett tredje barn ger mig panik, jag har bara gråtit hela dagen...barnen är också extremt mammiga just nu och talar gärna om att de inte vill ha någon bebis, 3-åringen vill gärna sparka och slå på magen, hittills har de bara pratat gott om bebisen men har verkligen hamnat i en annan fas just nu... Detta är något nytt för mig som fick tätt mellan första och andra barnet, då kom svartsjukan först efteråt.....

Är alla andra blivande syskon bara glada för era bebisar?

• Aaglars
    godistroll skrev 2011-12-14 11:17:02 följande:
    Jag hade hyperemesis min förra graviditet och gick ner 12 kg och vecka 28 vände det och då gick jag upp dem och 48kg till. Och jag spydde tills hon komme ut! Men då mest troligt hade jag havandeskaps.. Hade alla symtom typ.. Så de kan vart det.. Och Myyyyycket vätska!
    Jag va ju också nöjd i eländet och tänkte det perfekt nu så slipper jag gå upp i vikt. Tji fick jag! Haha..
    Hoppas att du kan börja må lite bättre för det är inte alls kul för fem öre att alltid må illa och kräkas.

Gick du upp 12 + 48kg?????
  • Aaglars
    juskus skrev 2011-12-14 11:22:40 följande:
    Jag har cravings för tacosås och starka korvar, tycker inget annat smakar haha...jag har gått upp 6-7 kilo är i v 24, tycker vikten är urjobbig:(

Nån annan här som har fått lite flerbarnschockstankar, jag och äldsta dottern på 4,5 år har typ krig varje dag numer speciellt idag och bara tanken på ett tredje barn ger mig panik, jag har bara gråtit hela dagen...barnen är också extremt mammiga just nu och talar gärna om att de inte vill ha någon bebis, 3-åringen vill gärna sparka och slå på magen, hittills har de bara pratat gott om bebisen men har verkligen hamnat i en annan fas just nu... Detta är något nytt för mig som fick tätt mellan första och andra barnet, då kom svartsjukan först efteråt.....

Är alla andra blivande syskon bara glada för era bebisar?

Min 3-åriga dotter längtar jättemycket efter bebisen och pratar om allt hon vill hjälpa till med. Pratar om vad den ska heta mm och vad vi behöver köpa till den
    Sonen på 20 månadert förstår inte så mycket, men klappar ibland på magen och säger "BÄBBIS". 

Däremot kan jag var orolig för min egen del att jag ska känna att jag inte räcker till för alla tre... 
  • Liteniapril
    godistroll skrev 2011-12-14 11:17:02 följande:
    Jag hade hyperemesis min förra graviditet och gick ner 12 kg och vecka 28 vände det och då gick jag upp dem och 48kg till. Och jag spydde tills hon komme ut! Men då mest troligt hade jag havandeskaps.. Hade alla symtom typ.. Så de kan vart det.. Och Myyyyycket vätska!
    Jag va ju också nöjd i eländet och tänkte det perfekt nu så slipper jag gå upp i vikt. Tji fick jag! Haha..
    Hoppas att du kan börja må lite bättre för det är inte alls kul för fem öre att alltid må illa och kräkas.
    Ja, jag tycker det har lättat ngt ibland, men sen kommer det ordentliga bakslag hela tiden så jag vet inte. Men jag har iaf klarat mig från att åka in på sjukhus några veckor nu, så det är skönt :)

Jag tror dock inte jag kommer gå upp så väldigt mkt även om jag blir "frisk" eftersom jag dessutom är GBP-opad...men det återstår att se :)
  • godistroll
    Aaglars skrev 2011-12-14 11:23:33 följande:
    Gick du upp 12 + 48kg?????
    Japp det blev totalt 60kg från v 28-42.. Det var tungt kan jag lova, dubblade ju mig själv!
    Liteniapril skrev 2011-12-14 11:46:30 följande:
    Ja, jag tycker det har lättat ngt ibland, men sen kommer det ordentliga bakslag hela tiden så jag vet inte. Men jag har iaf klarat mig från att åka in på sjukhus några veckor nu, så det är skönt :)

Jag tror dock inte jag kommer gå upp så väldigt mkt även om jag blir "frisk" eftersom jag dessutom är GBP-opad...men det återstår att se :)
    Vad skönt att det lättat lite iallafall, men mitt råd är att ta det lugnt och vila. Kände förra gången att så fort man kände sig ok en dag så gjorde man något spelade ingen roll om det var något pyttelitet så var jag jätte dålig flera dagar efteråt!
    Du är stark! {#emotions_dlg.flower}
    28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Liteniapril
    godistroll skrev 2011-12-14 12:04:42 följande:
    Liteniapril skrev 2011-12-14 11:46:30 följande:

Vad skönt att det lättat lite iallafall, men mitt råd är att ta det lugnt och vila. Kände förra gången att så fort man kände sig ok en dag så gjorde man något spelade ingen roll om det var något pyttelitet så var jag jätte dålig flera dagar efteråt!
    Du är stark! {#emotions_dlg.flower}
    Tack för din uppmuntran!
    Ja, jag är ju sjukskriven till 5 jan, och har som läget är nu ingen direkt plan på att försöka jobba då, för jag orkar helt enkelt inte...Sedan har jag sökt grav.penning from typ 6 feb, så det blir inte så mkt mellan sjukskrivning och grav.penning ändå, om grav.penningen nu beviljas...

Ska kanske tillägga att jag jobbar som förskollärare på småbarnsavd.

Soffan och sängen är mina bästa vänner. Och min "one-piece" (ingen äkta dock) så jag går här hemma och ser ut som en rosa barbapappa. Men det är så skönt med "overallen" för den sitter ju inte åt över magen, och det är skönt att ha den när man mår illa :)
  • emeilee

Ingen som fått ett tråkigt humör? Tycker min make klagat lite väl mycket den senaste tiden...men jag vet inte. Kanske är hormonerna som spökar...blä..

• hemmakatten

Jag tycker själv att jag är trött, sur och tråkig och brukar be om ursäkt för det. Sambon säger emot att jag är sååå underbar att vara tillsammans med så jag vet inte, han kanske bara känner att han måste vara snäll;)

Har dåligt järnvärde fortfarande tror jag så jag känner på mig att det har med saken att göra. Har ätit Hemofer tills nu, tycker inte jag märkt någon skillnad så igår gick jag och fixade Niferex och hoppas att de ska ge mig lite energi tillbaka!

• Liteniapril

Jag brukar också be om ursäkt, för jag vet att min sambo ville/såg fram att hitta på saker bara han och jag innan bebis kommer, men pga min sjukdom så blir det vääääldigt lite hitta-på-saker, vilket jag nästan har lite dåligt samvete för, trots att det inte är mitt fel att jag mår som jag gör...

Men han är så söt - brukar säga att han är glad bara han får vara tillsammans med mig och att bebisen mår bra. Sedan hoppas vi såklart att jag lite magiskt sådär ska vakna en morgon och bara må bra :)

• hemmakatten

Jag förstår att det måste vara jobbigt att må så dåligt och inte kunna leva som vanligt.. Jag mår bra men känner att tröttheten och allt som händer påverkar mig, och det är jag inte van vid. Inget jag kan göra åt heller ju, det är bara så det är! Så jag kan knappt föreställa mig hur det är för er som har det riktigt jobbigt i era graviditeter.. Usch. Men det är ju egentligen att bara acceptera.. Vi är ganska maktlösa när det kommer till hur kroppen hanterar en graviditet. Det enda vi kan göra är vårt bästa för att vi och bebis ska må bra..

Svar på tråden Aprilbebis 2012