• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

Emeliee beklagar beskedet din bekanta fick vid Rul. Litenapril håller tummarna för er och tussen

• Tokstolla
    emeilee skrev 2011-12-19 22:05:13 följande:
    Hörrni, har alla gjort sina RUL nu? En i min närhet gjorde sitt RUL i förra veckan och allt har varit bra fram tills då. Man tillkallade läkare osv och tillslut konstaterade man att deras lilla bebis inte utvecklat någon hjärna utan bara hade ett litet hjärta som slog.
    Bebis kan alltså inte leva utanför kroppen, inte ens med hjälp. Är tydligen väldigt ovanligt, jag har aldrig hört talas om det tidgare. Hoppas inte ni tycker det är stötande...
    Åh vad sorgligt. Har inte heller hört talas om det men allt finns ju tyvärr. Man kan väl bara vara glad över att man gör RUL så att man slipper slita på sin kropp mer än nödvändigt och att man inte går och väntar i 9 mån för att sedan få samma besked. =( Själv tycker jag det är lättare att gå vidare ju snarare man vet. 

Verkligen sorgligt. 
  • emeilee

Ja det är inget roligt. Men de är samtidigt tacksamma att det upptäcktes så man inte går i tron att allt är bra så när bebis kommer ut att den bara inte kan leva.

Nu är det dags för massage på jobbet, ska bli gott :)

• hemmakatten
    emeilee skrev 2011-12-19 22:05:13 följande:
    Hörrni, har alla gjort sina RUL nu? En i min närhet gjorde sitt RUL i förra veckan och allt har varit bra fram tills då. Man tillkallade läkare osv och tillslut konstaterade man att deras lilla bebis inte utvecklat någon hjärna utan bara hade ett litet hjärta som slog.
    Bebis kan alltså inte leva utanför kroppen, inte ens med hjälp. Är tydligen väldigt ovanligt, jag har aldrig hört talas om det tidgare. Hoppas inte ni tycker det är stötande...
    En bekant till mig fick samma besked. Det heter Anencefali.. Riktigt tungt.
  • Evli

är hemma från Spec. bb nu, dem konstaterade att jag varit för hårt belastad och detta har lett till en inre stess som ger  mig mina magsmärtor, dem är alltså inte borta, men jag har fått åka hem nu...

Skönt, den miljön gör inte att man mår bättre,vilka historier man har fått höra!
    Låg i samma rum som en tjej som öppnat sig i v.18, där dem gått in och satt ett"snöre" kring livmodertappen, men att det ändå kommit en blåsa, så hon har varit säng liggande sedan dess, var i v.26 nu. Går bara från sängen för toalett och dusch. O så kommer det vara till bebisen är född :O

Samma för den andra tjejen som drabbat avblödningar och förtidiga värkar, som dem lyckades stoppa, v.27.

Men den värsta historien kom nog från tjejen som fått vattenavgång och mist sin ena tvilling i v.24-25 kanske? dem hade fått stoppa förlossningen flera gånger och nu kunde hon inte mer än vänta på att någon tvilling ville komma ut så kom dem andra på köpet.... FY FÖR så påfrestande, kunde inte ens ta in hennes histora, kan den ens vara sann... Galet!

Det gjorde inte saken bättre, med en stressad mage, men jag har också "bara" en stressad mage och sammandragningar och än så länge en glad bebis! 

• Karisma
    Evli skrev 2011-12-20 09:41:20 följande:
    är hemma från Spec. bb nu, dem konstaterade att jag varit för hårt belastad och detta har lett till en inre stess som ger  mig mina magsmärtor, dem är alltså inte borta, men jag har fått åka hem nu...

Skönt, den miljön gör inte att man mår bättre,vilka historier man har fått höra!
    Låg i samma rum som en tjej som öppnat sig i v.18, där dem gått in och satt ett"snöre" kring livmodertappen, men att det ändå kommit en blåsa, så hon har varit säng liggande sedan dess, var i v.26 nu. Går bara från sängen för toalett och dusch. O så kommer det vara till bebisen är född :O

Samma för den andra tjejen som drabbat avblödningar och förtidiga värkar, som dem lyckades stoppa, v.27.

Men den värsta historien kom nog från tjejen som fått vattenavgång och mist sin ena tvilling i v.24-25 kanske? dem hade fått stoppa förlossningen flera gånger och nu kunde hon inte mer än vänta på att någon tvilling ville komma ut så kom dem andra på köpet.... FY FÖR så påfrestande, kunde inte ens ta in hennes histora, kan den ens vara sann... Galet!

Det gjorde inte saken bättre, med en stressad mage, men jag har också "bara" en stressad mage och sammandragningar och än så länge en glad bebis! 
    Kan inte vara roligt att ligga inne för stressmage och sen få höra sånna där historier. Stressen minskar ju knappast då. Tur du fått komma hem nu iaf. Man får vara glad att rul visade ett friskt barn med all kroppsdelar intakt.

/K
  • Karisma

Någon av er som vet varför fk vill veta om man får mer än 10% av företaget under sin sjukskrivning? Kryssade i nej i rutan då jag ringde chefen och hon sa att jag inte hade 10%extra på min sjukskrivning. MEN kom just på att jag troligen har det genom AGS och If-metall. Som sagt varför bryr sig fk om sånna extra försäkringar?

/K

• Liteniapril

Tack för att ni tänker på oss!!!

Och vad hemskt att höra om de som fick veta att barnet inte klarar av att leva efter födsel, det var/är ju vår största oro, att det ska vara ett så pass stort "fel" på vår bebis med. Nu ser det ju relativt ljust ut just vad gäller den biten för oss, men usch vilka stackare att få reda på det efter att nästan halva grav passerat!!

Kram till oss alla!!

• grästuva

Jag var hos BM igår, blodvärdet hade sjunkit från 114 till 104 sen förra besöket så nu blir det två nifirex om dagen istället för en. Har det inte stigit vid nästa kontroll om två veckor så pratade BM om järninjektioner. 

Blodtrycket låg på 105/50  och jag hade ökat 1 kg på två veckor. Har sammanlagt gått upp 5 kg än så länge sedan v.11.

Hjärtljuden låg på mellan 150/160

Mätte tappen också då jag varit orolig att den skulle blivit påverkad men den låg på 42mm så det var ingen fara. 

Är i v.22+4 idag.

Svar på tråden Aprilbebis 2012