• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • sandraa01
    Evli skrev 2011-12-18 08:29:57 följande:
    Ja fy inget kul, är min fobi med:( men än har jag bara smärta i magen, ringde förlossningen dem trodde det var tarmarna, blev det inte bättre skulle jag ringa igen o komma upp:/ än är det inte bättre!

Så ont hade jag också för nån vecka sen, var på IKEA, och var tvungen att lägga mig på en säng men det släppte inte. Men kom på att det måste vara gaser, har varit förstoppad i 2 veckor, men kan varmt rekommendera pajalagröt äcklig som f*n men funkar! Googla det så finns receptet där :)
  • Aaglars
    grästuva skrev 2011-12-18 10:33:42 följande:
    Vad skönt att höra av dig amiegirl och att det såg bra ut med bebben på Ul. Tråkigt att lillan inte återhämtat sig från anfallet helt, hon är en kämpe och jag hoppas både du och dottern mår mycket bättre snart. Stor kram till er

Instämmer. Kram{#emotions_dlg.flower}
  • Kaosmamma
    grästuva skrev 2011-12-18 10:33:42 följande:
    Vad skönt att höra av dig amiegirl och att det såg bra ut med bebben på Ul. Tråkigt att lillan inte återhämtat sig från anfallet helt, hon är en kämpe och jag hoppas både du och dottern mår mycket bättre snart. Stor kram till er
    Aaglars skrev 2011-12-18 11:42:33 följande:
    Instämmer. Kram{#emotions_dlg.flower}
    Tack så mycket :) jo men är 100 kilo lättare nu och kan verkligen mysa med magen.. var lite rädd innan. Nu vill jag att Filippa får vila från sina anfall ett tag, och få läka ut detta ordentligt. Var vidrigt när de drog iväg med henne till intensiven :( men nu kommer det lysa en varningstriangel när hon kommer till akuten i deras system då hon fått så många allvarliga anfall på så kort tid nu... de försvinner inte. Så då har de en rutin speciellt för henne och jag hoppas att detta kan bryta den värsta udden av anfallen så allt bara blir lite lugnare och tryggare. Hoppas hoppas.

Kram!!!
  • sandraa01
    Kaosmamma skrev 2011-12-18 09:58:59 följande:
    Här vårt lilla knytte

Vilken liten gos, skönt att allt var bra därinne, har tänkt på dig
  • Liteniapril

Vad skönt att det såg bra ut för er, animegirl!!

Här far tankarna både hit och dit. Vi har ju varit på extra UL eftersom lårbenen legat lite "efter" i tillväxten (sett i förhållande till huvudet), men det har hela tiden sagts att vi inte behöver oroa oss osv, så när jag var på UL igen i fredags så var jag inte speciellt orolig, tyckte mest det var kul att se tussen...

...så döm av min förvåning när UL drar ut på tiden och han (läkaren) mäter och mäter och mäter...för att sedan sitta och titta på uppgifterna på datorn i en halv evighet. Sedan vänder han sig mot mig och säger:
    -Vi vill göra fostervattensprov!
    Jag blev jättechockad och han förklarade att växtavvikelsen nu är större, att det inte nödvändigtvis behöver betyda ngt, men att de vill utesluta dvärgväxt!!!

Jaha, ingen frågan om huruvida vi ville göra testet, utan tid bokas in direkt på måndag morgon. Så efter det försökte jag få tag på sambon som inte kunde vara med vid UL, och sedan började tankarna mala...

För min syster gjorde fostervattensprov under sin grav eftersom de hade "samma" avvikelse med sin son (som visade sig vara hur frisk som helst). Dessutom har vi på min sida (framförallt männen) väldigt korta ben, så innan har vi ju som sagt inte funderat så mkt på det. Nu är det ju även så att risken för att ett fostervattensprov ska leda till missfall är typ 1 på 100. Vi hade ju ett missfall i våras och det gör väl att vi nu känner att det känns rätt tufft att ett beslut...

Sedan känner jag väl att om det "bara" handlar om att det skulle bli ett kortväxt barn utan övriga komplikationer, så är inte det "hela världen" och då vill jag inte riskera ett missfall genom att göra ett FVP.

Läkaren påpekade också att de med UL inte ser något annat som är konstigt förrutom längden på benen då...så frågan vi nu har ställts inför är vilken risk vi tycker är störst. Vill vi riskera ett missfall för att ta reda på om det är ngt "fel" med tussen...

Mkt som snurrar!!!

• Evli

Hej igen Alla!

Har nu lyckats sov några timmar, och förstoppning är det inte, magen är igång som vanligt :/
    Smärtan har fortfarande inte släppt, känner fortfarande bebisen.
    MEN borde jag åka upp till förlossningen i allafall för att utesluta att det är något med honom?

Åh känns så jobbigt, och ONT!  

• godistroll

Jag hade också magen igång men gaser hade samlats och de kom inte ut så jag fick en tablett o sen släppte det! Men tycker du skall åka och kolla iaf.

• Evli

Ligger just nu på special bb på östra... Dem ville behålla mig över natten för att jag har sådan ihållande smärta! Men det såg bra ut med bebben som tur är... Dock nämnde hon att moderkakan låg långt ner!!! Vad betyder det? Den flyttar sig väl? Hur ska annars bebisen komma ut?
    Aja får väl försöka sova, svårt med alla små ynka bebis gråt om hörs, dem är ju sååå små här!

• Kaosmamma

Evli: Men vad bra att det ser bra ut ändå, får du smärtstillande? Har också åkt in och ut på sjukan när jag varit gravid och med trean låg jag inne 10 v i sträck.

Menar de att livmodern ligger för? Så hade jag med trean och då kollar de igen i v 32, på nästan alla så har den flyttats upp då. Men man kan få en blödning runt v 28 när man har på detta vis. Om den nu MIT förmodan inte flyttar på sig så blir det snitt. Så ut kommer bebis iaf! Hoppas smärtan klingar av snart! Kram

Svar på tråden Aprilbebis 2012