• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • godistroll

Jag har fått ett hemskt humör.. Blir såå tvärhet! Skrikandes

Ang crawings så är mitt för tillfället kiwi! Gott!

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • grästuva

Jag är fortfarande detsamma (lika snäll och go ) i humöret som innan jag blev gravid denna gången.  När jag väntade Theo var jag väldigt arg och lättretlig, räckte med att sambon sa något i fel tonläge så blev jag jättearg eller ledsen och la mig i sängen och tjurade med täcket över huvudet som ett litet barn.
    Tror det är ganska vanligt att gravidhormonerna busar med humöret

Nu inflikade min sambo att jag är balanserad och ingen större skillnad i mitt humör men att jag varit gravid så länge nu att han inte minns hur jag var innan Oskyldig 

Angående äldre barnens syn på en ny bebis så är Theo väldigt förväntansfull på att bli storebror igen, vill gärna klappa och pussa på magen och känna när den lille sparkar.
    Pratar mycket om allt han vill göra och visa bebisen.

Sen är även han lite extra mammig och i vissa stunder vill han leka att han är en bebis. Det innebär att han kryper på alla fyra och säger gaga gogo.  

• Karisma

Mina cravings är salladsbuffén på ICA! Förvånad Skulle gärna köpa den varje dag med vitlöksdressing åxå förståss. :P MEN blir ju svindyrt i längden. Köpte idag och kommer köpa imorgon men sen blir det inget förrän tidigast nästa vecka. :)

/K

• Aaglars

Liteniapril

Jag önskar mig en onepiece av maken i julklapp. Ska bli så skönt med tanke på magen!!!

Ang humör. Ja jag känner att jag blivit grinigare och tjatigare...Är ju så förbenat trött!!! Järndepåerna usla, 20månaders son som stökar på nätterna...Orkar inte vara på topp då.

• Evli

Usch stackars alla er som mår dåligt :(

Jag mår helt okej, får pulsrusningar i mellan åt, men antar att det kan beror på järn brist? började med att ta järntabletten två gånger dagligen i dag, får se om det blir bättre, ska träffa BM nästa vecka!

Sen har jag drabbats av sammandragningar så fort jag får upp min puls, och det är inte så lätt när man är danslärare :( Sitter just nu med min Gravidpennings  papper och hoppas på att få gå hem lite tidigare...
    Gud va mycket det är att fixa när man ska skicka in alla papper :/ Hoppas inte handläggningstiden är allt för lång, kommer nog få in dem precis innan jul... 

• Karisma
    Evli skrev 2011-12-14 19:01:14 följande:
    Usch stackars alla er som mår dåligt :(

Jag mår helt okej, får pulsrusningar i mellan åt, men antar att det kan beror på järn brist? började med att ta järntabletten två gånger dagligen i dag, får se om det blir bättre, ska träffa BM nästa vecka!

Sen har jag drabbats av sammandragningar så fort jag får upp min puls, och det är inte så lätt när man är danslärare :( Sitter just nu med min Gravidpennings  papper och hoppas på att få gå hem lite tidigare...
    Gud va mycket det är att fixa när man ska skicka in alla papper :/ Hoppas inte handläggningstiden är allt för lång, kommer nog få in dem precis innan jul... 

Men nej, jag glömde be bm om mitt moderskapsintyg. :O Lr skickas det in automatiskt till Fk?

/K
  • vicki 83

var på första besöket hos bm idag efter det första inskrivningssamtalet! är i v 21 nu, ni som vart på det, mätte de magen på er?

• grästuva

Karisma moderskapsintyget ska du själv skicka in till FK, om BM glömde ge det till dig så ring henne och be henne skicka det till dig om du inte har fler besök inbokade hos henne snart.

Svar på tråden Aprilbebis 2012