• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma

Men attans. Typisltmig att glömma bort att fråga. Då måste jag ringa henne så jag får in alla papper i tid. Hon hade visst varit sjuk i nga veckor, kanske därför hon glömde. Har bestämt att helst senast mån ska jag skicka in papper om graviditetspenning. :) 

Jag mätte aldrig magen, blir nästa gång. Tror jag är i v26 då.

/K   

• vicki 83
    grästuva skrev 2011-12-14 20:22:21 följande:
    Ja Bm mätte magen på mig men tror kurvan som ska följas är v25 och framåt
    aha ok, för min bm kände bara på magen och sa att det kändes bra för den veckan jag var i, jag är i v 21 men då kanske de mäter nästa gång jag ska dit då
  • Liteniapril
    Aaglars skrev 2011-12-14 18:05:19 följande:
    Liteniapril

Jag önskar mig en onepiece av maken i julklapp. Ska bli så skönt med tanke på magen!!!

Ang humör. Ja jag känner att jag blivit grinigare och tjatigare...Är ju så förbenat trött!!! Järndepåerna usla, 20månaders son som stökar på nätterna...Orkar inte vara på topp då.
    Jag köpte en fejk från gina tricot. Lite tunnare än originalet, men jag har den bara hemma så jag bryr mig inte så mkt...men riktigt soft att "lufsa" runt i :)
  • Liteniapril
    Evli skrev 2011-12-14 19:01:14 följande:
    Usch stackars alla er som mår dåligt :(

Jag mår helt okej, får pulsrusningar i mellan åt, men antar att det kan beror på järn brist? började med att ta järntabletten två gånger dagligen i dag, får se om det blir bättre, ska träffa BM nästa vecka!

Sen har jag drabbats av sammandragningar så fort jag får upp min puls, och det är inte så lätt när man är danslärare :( Sitter just nu med min Gravidpennings  papper och hoppas på att få gå hem lite tidigare...
    Gud va mycket det är att fixa när man ska skicka in alla papper :/ Hoppas inte handläggningstiden är allt för lång, kommer nog få in dem precis innan jul... 
    Handläggningstiden ska vara 30 dagar efter att de fått in alla papper. Själv skickar jag in mina imorgon!!
  • TusenTankar

Känner mig hyperstressad av att få iordning papprena som ska in till fk, måste fixa det i dagarna... Känner mig också sen med att skicka in det, men hade det inte varit för ER hade jag inte ens vetat om detta för min bm (som vi bytt nu) har inte ens nämnt fk eller nått intyg.

Humöret - mm, har lättare att "råka" säga vad jag tycker och tänker högt än att knipa igen och vara tyst i vissa situationer. Lättare för att bli arg och har mycket lättare för att bli glad igen... Inte alls lika långsynt utan skakar av mig det fortare än innan.

Fråga... Har ni problem med bh? Själv går jag i sportbh jämt nu, och tycker det är svinsvårt med linnen och finkläder. har INGET att ha på mig på jul och nyår! Tips önskas :)

• Evli

Jag fick mitt moderskapsintyg skickat till mig efter RUL, skickade sedan till försäkringskassan, och fick tillbaka ett papper att fylla i! Men gravidpenning papper hittar man på nätet...

30dagar men det låter bra, då ska det nog hinnan med även om jag skickar det nästa vecka!

Ja wow va svårt och stressande det är med alla papper:/ jag har två anställningar och eget! MYCKET Papper...

• Liteniapril

Idag har jag varit hos BM och allt såg bra ut vilket jag är innerligt tacksam för!!!

Hjärtslagen var ca 145/minut, vilket ju är bra. Men lite komiskt att hon fick hämta ultraljudsmaskinen för att kunna hitta bebis - det är en livlig lite krabat i magen :)

SF-måttet var också bra (minns inte säkert, men tror hon sa att det var 21 cm)...låg precis under "normalstrecket" på kurvan!

Imorgon är det dags för UL igen och ska bli skönt att få se så allt ser bra ut där med!

Fick dessutom en läkartid INNAN min sjukskrivning tar slut - kors i taket :) Skönt med uppföljning av hyperemesisen, samt att kunna lämna besked till jobbet inom rimlig tid med!

Mkt som känns bra idag, och imorgon kommer ju dessutom sambon hem - MYS!!! :)

• Evli

Liteniapril: Härligt :) Ha en fortsatt bra dag! 

• sandraa01
    TusenTankar skrev 2011-12-14 23:13:58 följande:
    Känner mig hyperstressad av att få iordning papprena som ska in till fk, måste fixa det i dagarna... Känner mig också sen med att skicka in det, men hade det inte varit för ER hade jag inte ens vetat om detta för min bm (som vi bytt nu) har inte ens nämnt fk eller nått intyg.

Humöret - mm, har lättare att "råka" säga vad jag tycker och tänker högt än att knipa igen och vara tyst i vissa situationer. Lättare för att bli arg och har mycket lättare för att bli glad igen... Inte alls lika långsynt utan skakar av mig det fortare än innan.

Fråga... Har ni problem med bh? Själv går jag i sportbh jämt nu, och tycker det är svinsvårt med linnen och finkläder. har INGET att ha på mig på jul och nyår! Tips önskas :)

Haha, jag också! Har såna jäkla humörsvängningar, stackars min sambo jag som brukar vara så snäll och mild.. Var inte sån med sonen i magen!

Har du köpt amnings BH? Det är så himla skönt redan nu Ett tips är att köpa sköna tunikor som du kan ha sen också, köpte inga gravidkläder sist, utan bara klänningar som ändå är vida i modellen Det, och strumpbyxor levde jag i de sista månaderna.
Svar på tråden Aprilbebis 2012