• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

jag har inte gått upp ett gram sedan inskrivningen... undra vad dom säger om det hos bm...

jag är 167  och väger 69kg..

Är det konstigt att inte gå upp något till v 21?

• Längtan efter 3
    Thelma08 skrev 2011-12-13 12:41:04 följande:

jag har inte gått upp ett gram sedan inskrivningen... undra vad dom säger om det hos bm...

jag är 167  och väger 69kg..

Är det konstigt att inte gå upp något till v 21?

Har du kanske mått illa å kräkts en del?!
  • Thelma08
    Längtan efter 3 skrev 2011-12-13 12:44:06 följande:
    Har du kanske mått illa å kräkts en del?!

Nej kräkts har jag inte gjort, och lite illamående haar jag ju haft men har ändå fått i mig den mängd mat som jag brukat... ibland kanske till och med lite mer.

• grästuva

din våg kanske inte visar detsamma som hos BM thelma?
    Har du vägt dig regelbundet, annars kanske du gått ner till en början och sen upp till din inskrivningsvikt

Förra veckan hade jag gått upp 4 kg sen v.11 

• Thelma08

Nej vågen hemma och vågen hos bm visade inte samma det slig nog på typ 0,3 men om jag går efer vågen hemma så har den stått på samma hela tiden...
    Men bara barnet i magen växer som det ska så e jag nöjd. det e ju skönt att slippa gå upp något... sen kommer det väl senare säkert.
    Men känns lite märkligt att itne ha gått upp nångting.

• hemmakatten

Min våg är inte så pålitlig men verkar som att jag gått upp 1,4 kg sedan inskrivning, kanske 2,4 kg sammanlagt. Är i v. 21+1 nu. Har mått illa bara men inte haft så mycket matlust, gör så gott jag kan i alla fall och äter det som går!

• Liteniapril

Ni behöver nog inte oroa er för att ni inte gått upp tillräckligt. Här har ni en som gått ner 13 kg och fortfarande inte går uppåt...

• Thelma08

Oj -13 kg det va en hel del.
    Nej så långe allt annat ser bra ut så får
    Man va nöjd!

• emeilee

v 24 för min del med och hittills har jag gått upp ca 5kg sedan inskrivningen, kan variera lite pga dagsform men det känns helt okej. Känner inte att jag fläskat på mig jättemycket utan det är mest magen som växer. Äter lika som tidigare men med ett extra mellanmål /dag.

• Karisma
    grästuva skrev 2011-12-13 11:17:35 följande:
    Har du lämnat blodprov från armen så har även BM kollat dina depåer. Om du är osäker så fråga henne

Hoppas det går bra hos BM idag karisma {#emotions_dlg.flower} 

Frågade bm idag och hon sa att hon inte kollar det om det inte är så att blodvärdet är lågt. Jag hade ökat från 113-119 så jag slipper järntabletter. :)

Idag tog hon mer blod från armen på mig och karln skulle åxå vara tvungen att lämna blod då jag är 0rh-.Har jag aldrig varit med om förut, men kanske hittade de ngt konstigt på första blodprovet. Bm hade eg ingen aning, hon fick som ingen info varför bara att min karl skulle kolla sitt blod.

Hjärtljuden låg på 144 och nästa besök hos bm är 17Jan. :)   Viktuppgång 5kg, börja med att gå ner 5kg men har gått upp dem nu.  Hoppas på att stanna på max 12kg+

/K   
Svar på tråden Aprilbebis 2012