• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

Thelma08-klart att det alltid finns de som har det värre, men man får tycka det är jobbigt och "klaga", man behöver inte alltid bita ihop=)

• Omorfia

Maken har sovit ännu sämre än jag i natt. Han har drömt mardröm efter mardröm om att det är dags och bebisen kommer. Stackarn. Jag går in i vecka 37 idag och personligen har jag ställt in mig på att gå två veckor över tiden den här gången också. Maken är bara orolig över att vi inte ska hinna in till förlossningen den här gången och jag fattar inte varför, det tog tre dagar, typ, att få ut första ungen.

Lite skadeglad blir jag faktiskt eftersom han alltid sover som ett barn medan jag vrider och vänder mig, är täppt, väcker mig själv av snarkningarna och inte kan somna om när jag varit uppe och kissat. ^^

• Vronki

Omorfia, känner igen mig där.. haha sambon sover medans man själv ligger vaken. han brukar iof va den som sover minst av oss annars..

tror iof att denna ggn kan det gå väldans fort, för jag åker inte in innan det verkl gör ONT, o då kan det kanske vara lite sent..tar ju ändå 45 min minst o komma in plus att vi ska hinna lämna sonen innan oxå...
    Jag har bara inte ställt mig in på o föda än...kanske borde göra det så man inte får panikbråttom om den skulle vilja komma tidigare...typ packa en väska iaf.. är ju bara i v34+3..men det känns mkt mer nu.

• Floff

BM-besök idag och allt var så bra så. Järnet låg på 127 trots att jag varken äter annorlunda eller tar tillskott, känns skönt. Bebis fixerad och långt ner. Men det mest intressanta med besöket var att vi tillsammans tittade igenom förlossningsjournalen från förra gången. Det gav lite aha-känsla. Och var lite förvånande. Bland annat fick jag se att jag fick EDAn när jag var såpass öppen som 8cm, vilket jag inte alls var medveten om under förlossningen. Efter EDAn slöades förloppet ner avsevärt, och BM spekulerade om att om jag inte hade tagit EDAn eller om jag till och med hade stannat hemma längre så hade jag fött typ runt den punkten då jag fick EDAn. Snacka om miss i kommunikationen mellan mig och förlossningspersonalen.. Så denna gång kommer jag verkligen försöka undvika EDA om jag kan och klara mig med lustgas...

• Floff

Ska tillägga också att jag var 6cm öppen när jag kom in och bad om EDA på en gång, men tydligen dröjde det så länge som till 8cm innan jag fick den..

• emeilee
    emeilee skrev 2012-03-16 10:12:51 följande:
    Hur har det gått???? Skrattande
    Ingen som hört något från Trollet83????
  • juskus

Emeilee-har också undrat hur det gått.... Verkar vara så att jag får slumra lite varannan natt, somnade 22:30och vaknade klockan tolv, har inte kunnat somna om och äldsta vaknade klockan 05, mannen jobbar natt då det är ju bara att le och kliva upp men detta knäcker mig....

• juskus

Natten till igår "sov" jag iaf och vaknade varje 1 1/2 timme, men det va en bra natt:)

• meghan26

Är inte så aktiv här inne men jag är inne och läser några gånger i veckan!

Är inne i vecka 36 nu. Har foglossning, igår kom ryggvärken i svanken(kan inte gå långa sträckor), det stramar i ljumsken, trycker mpot blygdbenet, känner mig fasligt stor och tung! Och humöret och tålamodet är hemskt. Känner mig riktigt dålig mamma till dottern just nu. Orkar ju ingenting.

Mina sammandragningar känns iaf annorlunda nu. Är sedan i januari heltidssjukskriven för just sammandragningar.  Förr blev magen stenhård och tung. Nu däremot, sedan i helgen, känns de mer som mensvärk. Det molar till i några minuter längst ner i magen. Verkligen som när mensen är på gång. 

Säger man fortfarande i detta stadium att de är sammandragningar eller är det förvärkar?
    Vad är skillnaden mellan sammandragningar och förvärkar?

Nån som har koll`?        

• Poppee

5000 inlägg haha! Idag gick jag in i vecka 36+0 och nätterna blir bara värre, ingen sömn alls typ, behöver ju den nu innan bebisen kommer

Svar på tråden Aprilbebis 2012