• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Carolajnah: Haha, nästan samma känningar skrev vi om nästan samtidigt

• Carolajnah
    Floff skrev 2012-03-18 11:35:43 följande:
    Carolajnah: Haha, nästan samma känningar skrev vi om nästan samtidigt
    Hahaha telepati!! :P
  • Carolajnah
    Carolajnah skrev 2012-03-18 11:43:56 följande:
    Hahaha telepati!! :P
    I vilken vecka är du? Jag går in i 35 imorrn...är inte heller helt redo ännu, skulle behöva 2-3 veckor för att fixa/dona, vila å plugga klart min kurs först... Man kan ju försöka styra lite iaf! ;)
  • Floff

Jag är i 36+3 så egentligen är det väl ingen fara om den skulle komma nu, men jag behöver mer tiiiiiiid!

• Carolajnah
    Floff skrev 2012-03-18 12:02:55 följande:
    Jag är i 36+3 så egentligen är det väl ingen fara om den skulle komma nu, men jag behöver mer tiiiiiiid!
    :P :D Förstår det!!
  • juskus

Jag känner också sådär som ni beskriver, haft konstant stenhård mage idag, jag är så trött på att ha ont...

• Thelma08

Å ikväll har jag haft sån djävulsk mensvärk och det vill inte släppa.
    Ökar i styrka för att sedan lätta lite sen kommer det igen, men känns inte som jag har Förvärkar samtidigt. har ju mina brikanyltablettet för Förvärkarna men känns inte som jag behöver ta det för detta .

• Nera85
    Poppee skrev 2012-03-18 09:24:40 följande:
    Gud vilken kväll jag hade igår! Skulle egentligen på middag/spelkväll hos min bror och hans fru. Men när jag kom dit fick jag mig en STOR chock! De var en massa folk där som var där för min skull, de hade ordnat en BABYSHOWER! De var helt underbart och mysigt! Fick en massa fina saker och ett minne för livet! Love it!
    Oj vad härligt! Blir lite avis - men det är så härligt att sådant händer "på riktigt"!! Ska ordna för mina nära och kära när de väntar barn. Det måste jag komma ihåg! 
  • Nera85
    Floff skrev 2012-03-18 11:34:09 följande:
    Usch hörrni jag mår lite konstigt jag.. Hela förmiddagen igår borrade sig bebisen ner i bäckenet så det ilade nått helt förskräckligt och var aktiv utav bara tusan.. Sen var jag såååååå trött hela dagen och fick sammandragningar vad jag än gjorde, om jag så bara reste mig och gick på toa liksom. Mot kvällen hade jag som mensvärk som kom och gick lite och Idag när jag vaknade kände jag direkt av samma mensvärk igen. Och sammandragningar som kom var 3-4:e minut trots att jag bara låg och vilade. Gick upp, åt frukost, gick och la mig igen och somnade pladask. Nu är det säkert absolut ingenting, men jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det inte är något på G.. Jag är inte redo ännu! Har inte letat fram bebiskläder eller packat bb-väska eller nånting.. Men framförallt är jag inte redo mentalt ännu
    Precis så! "Bebisen borrar ner sig" var en perfekt beskrivning... fast jag känner mig rätt så redo. Fast så klart jag vill att han ska "mogna" klart men jag har verkligen tröttnat och kan inte förstå att det ska gå 5,5 veckor till (kanske 7,5!) har iof inte packat väskan men skrivit en lista och vet att jag kan packa allt på 30 minuter. 10 minuter om mannen hjälper till. :) Är så svårt att somna nu, när han BÖRKAR hela tiden på kvällarna. 
  • lima76
    Poppee skrev 2012-03-18 09:24:40 följande:
    Gud vilken kväll jag hade igår! Skulle egentligen på middag/spelkväll hos min bror och hans fru. Men när jag kom dit fick jag mig en STOR chock! De var en massa folk där som var där för min skull, de hade ordnat en BABYSHOWER! De var helt underbart och mysigt! Fick en massa fina saker och ett minne för livet! Love it!
    vad roligt!

vet ni, när jag har tänkt att det är 5 veckor kvar har det känts ganska länge men idag "kom jag på" att 5 veckor är bara 35 dagar och då kändes det inte så långt iväg alls... jag har en massa bebiskläder att tvätta upp och stryka, förlossningsbrev att skriva och väskor att packa. ska ni andra skriva brev? jag har gjort det med de andra och tyckt att det var ett bra sätt att förmedla till barnmorskorna hur jag vill ha det, speciellt om de har mycket att göra eller om jag har för ont för att prata..
    en sak jag tänkt skriva den här gången gäller sen avnavling, jag har läst på lite här på familjeliv och det känns som något som inte borde vara så svårt att få till stånd, det verkar ju inte finnas några dåliga sidor till att låta navelsträngen pulsera färdigt innan man klipper den.. någon annan som funderat på det?
Svar på tråden Aprilbebis 2012