Poppee skrev 2012-03-18 09:24:40 följande:
Gud vilken kväll jag hade igår! Skulle egentligen på middag/spelkväll hos min bror och hans fru. Men när jag kom dit fick jag mig en STOR chock! De var en massa folk där som var där för min skull, de hade ordnat en BABYSHOWER! De var helt underbart och mysigt! Fick en massa fina saker och ett minne för livet! Love it!
vad roligt!
vet ni, när jag har tänkt att det är 5 veckor kvar har det känts ganska länge men idag "kom jag på" att 5 veckor är bara 35 dagar och då kändes det inte så långt iväg alls... jag har en massa bebiskläder att tvätta upp och stryka, förlossningsbrev att skriva och väskor att packa. ska ni andra skriva brev? jag har gjort det med de andra och tyckt att det var ett bra sätt att förmedla till barnmorskorna hur jag vill ha det, speciellt om de har mycket att göra eller om jag har för ont för att prata..
en sak jag tänkt skriva den här gången gäller sen avnavling, jag har läst på lite här på familjeliv och det känns som något som inte borde vara så svårt att få till stånd, det verkar ju inte finnas några dåliga sidor till att låta navelsträngen pulsera färdigt innan man klipper den.. någon annan som funderat på det?