• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Jag känner med mig helt svullen och lite öm.
    Jag rakade för en vecka sedan så nu får det va bra inte lätt när man inte ser.

När vi ändå pratar så här så passar jag på att fråga om det är fler än jag som har jätte mycket flytningar!?
    Mina är slemmiga vit/genomskinliga och kommer i massor... Ursäkta äcklet.

• Längtan efter 3

Ha ha ha... Förlåt att jag skrattar ;) Vi e nog ganska lika vi tjejer!! Tankarna far rundor om allt möjligt.
    Jag är oxå väldigt svullen nertill, både fram å bak. Bullig liksom. Har även jag funderat på om jag ska kolla upp det, men inte gjort d. Mannen har fått hjälpa till med lite frisering, men absolut ingen mer än vi själva som bryr sej om d!! Men man vill känna sej fräsch. Flytningar har jag inte jättemycket, men d som kommer är mer vattnigt.

• hemmakatten

Jag är också lite svullen. Ser inte mycket ner men rakar mig ändå så gott jag kan, tycker det sticks så mycket annars och så känner jag mig lite fräsch mitt i allt:) har också fått mycket mer flytningar nu senaste veckan bara. V. 36+0 imorrn.

• Ninnenanne
    Hej tjejer!

Följer tråden, men skriver inte så ofta. Jag är nu i vecka 36+1 och märkte i morse att flytningen var jätteljusbrun. Tänkte att jag inbillade mig, men sen har det sett lika dant ut varje gång jag vart på toa idag. Har de senaste dagarna haft molande "mensvärk" och riktigt ont i ryggen.. Blir lite nervös att det är något på G. Har haft som ilningar och stickningar upp i slidan det senaste också, men barnmorskan sa att det berodde på att bebis kom åt några nerver när hon rörde huvudet (som är fixerat). Frågade även BM om "mensvärken", men hon sa inget speciellt om det. 

Har jag bruna flytningar i morgon också, tänker jag ringa in o kolla läget, men tänkte höra vad ni tror..
    Ang. raknings-disskutionen gjorde jag ett tappert försök att raka både där nere och benen.. men nu får det va.. Sjukt jobbigt! Målade även tånaglarna som tog typ en timma bara det..hahaha.. men känner mig redo för utfläkning..

Kraaam 
    Live, love, laugh 
  • emeilee

Hahaha, visst är vi härliga. Man har så mycket tankar och funderingar men ibland känns det som om man är ensam i världen om problemen vilket för min del känns jätteskönt att även Ni har samma åkommor just nu.

Gällande det här med flytningar så har jag också mycket mer nu än tidigare v 37+3 nu. Väldigt vattniga och för det mesta helt genomskinliga men ibland lite vitaktiga.

Rakning blir det inte för min del. Dels för att jag inte ser ett skit nertill och att sitta med spegel och försöka se något med en stor kula ivägen gör mig så sjukt irriterad. Maken får hjälpa till i veckan men det känns inte så kul när man ser ut som man gör nertill....suck!

Ninnenanne, jag tycker du ska ringa in. Bara att flytningen fått en annan färg innebär ju att något är på G och det kan ju vara skönt att veta vad det är.Jag har också lite stickningar och andra konstiga känningar nertill. Jag tror inte att jag kan tänka mig hur ont det kommer att göra att få fram den här underbara lill* varelsen.
    Spännande att bli en erfarenhet rikare :)

• Majsan242

Jag gjorde misstaget att gå o vaxa mig där nere för nån månad sen, det gjorde sjukt mkt mer ont än normalt o jag blödde mycket mer - är lite känsligare där nu i grav visade det sig ... får nog avvakta med det där tills sådär 2 månader efter förlossningen tror jag.. :)

Varje gång det ilar till i mitt bäcken tänker jag "ja, kom igen nu bäbis, ut med dig!" ;) 

• Miss Giggle

Åh vad precis vad ni menar! Fast jag är ju bara i v36 så jag tror att om hon försöker ta sig ut nu försöker de väl stoppa det
    Varje dag har jag sammandragningar eller känningar. Och jag kan riktigt känna hur trångt det är där inne nu. Ibland kan hon böka runt i timmar! På gott och ont!

• juskus

Jag har också känningar dagligen, börjar bli duktigt less, ber om att vattnet ska gå varje dag:) va roligt att ni tar upp det där med att vara svullen därnere, har undrat om det ska va så, och jag va ju tydligen inte ensamen, försökte raka mig igår, herregud vilket projekt, snart är det ju iaf april tjejer

• Karisma

Det här med rakning är ju ett helt projekt, nu i veckan gav jag upp och ropa  Joooooooooooohan i ilska då magen bara är i vägen. Han fick hjälpa och får göra det hädanefter. :) Benen MÅSTE jag ta i veckan, hatar håriga ben men är än värre att raka dem då allt är så jobbigt. :P Min kommentar varje gång jag duschar är hur i friden kan man välja att vara så här tjock, är ju ett helt projekt att bara torka sig efter en dusch, armarna är som för kort. :P Men snart är ju magen borta så då är det problemet löst. :)

Mkt flytningar har jag som de flesta andra har, så trosskydd är ett måste. Och svullen och tryck neråt har jag trots att min bebis inte ens är fixerad eller i läge utan ligger väldigt högt uppe. :) Bara att kämpa nu sista tiden.

Ikväll blir det att plocka fram spjälsängen samt ta fram alla kläder som redan är tvättade och lägga ner i byrån. När det är klart så kan jag slappna av en stund igen runt bebisen. Sen har vi ju en massa renoveringsprojekt som man bara vill få gjorda innan bebisen kmr. Återstår att se om de blir det. :P

/K

• grästuva

Hej tjejer! Hoppas ni alla mår bra. Här har det varit mycket och tufft det senaste och tyvärr gick min mamma bort den 17 Mars, efter en tids sjukdom. Vi trodde hon var på bättringsvägen men det vände hastigt och en oväntad komplikation tillstötte.. Så jag har inte orkat skriva på ett tag men läser och följer er. Den 3 April ska jag på bedömning för igångsättning och är kroppen någorlunda mogen sätter dom igång mig, annars får jag vänta en vecka till. Var på sista TUL i Måndags där allt såg bra ut, lillkillen vägde ca 2500 gram då i v. 35+2. Han är aktiv och sparkar och knör på bra.

Svar på tråden Aprilbebis 2012