• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

Meghan 26-jag har också mycket mensvärk, det kanske är förvärkar, vet inte skillnaden egentligen... Poppee-ja visst behöver vi all sömn vi kan få, det är inte logiskt nånstans, jag tycker sömnlösheten är vidrig:( glöm inte att vi är grymma tjejer:)

• Poppee
    juskus skrev 2012-03-22 12:59:14 följande:
    Meghan 26-jag har också mycket mensvärk, det kanske är förvärkar, vet inte skillnaden egentligen... Poppee-ja visst behöver vi all sömn vi kan få, det är inte logiskt nånstans, jag tycker sömnlösheten är vidrig:( glöm inte att vi är grymma tjejer:)

Precis ! Vi e grymma... Vi behöver verkligen sömnen nu, för sedan har vi våra mirakel som behöver oss och energi till förlossningen är ett stort plus med
  • trollet83

Hej alla till er som undrat så födde jag en underbar pojke för en vecka sedan..han heter Pontus och vägde 4180 gram och var 52 cm lång. Så viktskattningen stämde väl!Undrar hur mkt han vägt om han fått ligga kvar..vi har nyss kommit hem efter att legat inlagda på barn/neo dels pga att han hade lite för mkt röda blodkroppar vid födelsen, (hb), dels pga något prematur (36+2), samt också pga min diabetes så i början tillmatades han med sond med bröstmjölk och blodsockerkontroller men han mår bra och jag kom igång med amningen bra så i måndags drog dem bort sonden. Det som hållit oss kvar är att han bilirubin (gulsot) stigit o han har fått ligga under sollampa tills idag på fm då värdet äntligen var så bra så vi fick åka hem över dagen, så ikväll ska vi tillbaka för nytt blodprov och om det är tillräckligt bra och ej ökar igen så får vi nog bli utskrivna hoppas verkligen på det. Jag har haft sådan hemlängtan efter min resterande familj de senaste dagarna då vi har en timmes resväg till sjukhuset så helt underbart att äntligen få komma hem!

Ska lägga ut bild i bildtråden snart;=)

• Omorfia
    trollet83 skrev 2012-03-22 15:21:53 följande:
    Hej alla till er som undrat så födde jag en underbar pojke för en vecka sedan..han heter Pontus och vägde 4180 gram och var 52 cm lång. Så viktskattningen stämde väl!Undrar hur mkt han vägt om han fått ligga kvar..vi har nyss kommit hem efter att legat inlagda på barn/neo dels pga att han hade lite för mkt röda blodkroppar vid födelsen, (hb), dels pga något prematur (36+2), samt också pga min diabetes så i början tillmatades han med sond med bröstmjölk och blodsockerkontroller men han mår bra och jag kom igång med amningen bra så i måndags drog dem bort sonden. Det som hållit oss kvar är att han bilirubin (gulsot) stigit o han har fått ligga under sollampa tills idag på fm då värdet äntligen var så bra så vi fick åka hem över dagen, så ikväll ska vi tillbaka för nytt blodprov och om det är tillräckligt bra och ej ökar igen så får vi nog bli utskrivna hoppas verkligen på det. Jag har haft sådan hemlängtan efter min resterande familj de senaste dagarna då vi har en timmes resväg till sjukhuset så helt underbart att äntligen få komma hem!

Ska lägga ut bild i bildtråden snart;=)
    Åh grattis! {#emotions_dlg.flower} Hoppas allt är bra med dig!

Jag har sett fram emot att det ska börja ploppa ut bebisar och förlossningsberättelser i den här tråden.
  • sandraa01
    Poppee skrev 2012-03-22 12:44:11 följande:
    5000 inlägg haha! Idag gick jag in i vecka 36+0 och nätterna blir bara värre, ingen sömn alls typ, behöver ju den nu innan bebisen kommer

Och sidan 500 av 500 betyder nog tur!
  • trollet83
    Omorfia skrev 2012-03-22 15:27:13 följande:
    Åh grattis! {#emotions_dlg.flower} Hoppas allt är bra med dig!

Jag har sett fram emot att det ska börja ploppa ut bebisar och förlossningsberättelser i den här tråden.
    Tack!
    sandraa01 skrev 2012-03-22 15:37:25 följande:
    Grattis till lilla pojken!!
    Tack!
  • No ordinary love

Gratulerar så mkt trollet83 och vad härligt att allt gått bra :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012