• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milou88

Jag går in i vecka 35 nu. Har i princip fixat klart allt. Bebisens väska är packad, så nu har jag bara våran kvar. Skulle vilja hinna fylla upp frysen med massa matlådor, gå och klippa mig och få fixat i tvättstugan där skötbänken ska vara..
    Men sen efter det vill jag att tiden ska gå fort! Längtar så!
    Fick graviditetsledighet i 2mån så jag känner att jag hunnit fixat och förberett länge.

Http://fridahelaveckan.blogg.se

• Evli3

Hej på  er tjejer!

Ja nu börjar det närma sig med storm steg, jag är 37+1 i dag, läskigt läskigt....

Såg att ni skrev om sen avnavling, här i Mölndal/Göteborg, låter dem alltid blodet cirkulera klart innan de klipper, det är rutin, om inte något skulle hända då vill säga!
    Berättade även att alla håller det omtalade greppet under utdrivningsskedet, så tror inte att det är något man behöver skriva med i förlossningsbrevet!

Ha en skön Måndag!

//Evelina 

• lima76
    Evli3 skrev 2012-03-19 11:47:10 följande:
    Hej på  er tjejer!

Ja nu börjar det närma sig med storm steg, jag är 37+1 i dag, läskigt läskigt....

Såg att ni skrev om sen avnavling, här i Mölndal/Göteborg, låter dem alltid blodet cirkulera klart innan de klipper, det är rutin, om inte något skulle hända då vill säga!
    Berättade även att alla håller det omtalade greppet under utdrivningsskedet, så tror inte att det är något man behöver skriva med i förlossningsbrevet!

Ha en skön Måndag!

//Evelina 
    jag skrev om att jag ville ha coachning förra gången, för att slippa gå sönder, men både jag och barnmorskan blev helt överrumplade av den första krystvärken och sen kom hon ut på den andra så det blev inte så mkt coachat men som tur var gick jag inte sönder alls ändå... vet inte om det delvis berodde på att jag använt förberedelseolja eller inte men för säkerhets skull har jag köpt en den här gången också.... jag hade en slemhinna som gick sönder vid första förlossningen men behövde inte sys men jisses vilken skillnad när jag inte gick isönder alls, det sved lite första gången jag kissade och sen var jag helt som vanligt. efter första var jag rätt öm i ett par veckor..
  • emeilee

Lima, vad är det för salva som du pratar om? :)

• lima76
    emeilee skrev 2012-03-19 13:01:45 följande:
    Lima, vad är det för salva som du pratar om? :)
    weledas förberedelseolja, finns att köpa i hälsokostaffärer och jag tror på vissa apotek också.. en olja för underlivet, man kan börja använda den från vecka 34.
  • juskus

Jag är i v 36+5 idag, någon i samma vecka som har fått ökat illamående....den senaste veckan mår jag så illa och är yrslig, nån som känner igen sig?

• No ordinary love

Var på mitt sista tul idag, är i vecka 36+2.
    Bebben vägde runt 3 kg och beräknas komma ut lite över 4 kg om han växer som han gjort hittills :)

Nu LÄNGTAR jag som bara den :)

• No ordinary love
    juskus skrev 2012-03-19 17:35:13 följande:
    Jag är i v 36+5 idag, någon i samma vecka som har fått ökat illamående....den senaste veckan mår jag så illa och är yrslig, nån som känner igen sig?
    Jag känner igen mig i yrsel kombinerat med huvudvärk, har mått illa väldigt mkt för ngn vecka sedan, men det har avtagit. Har dock tappat aptiten, nu äter jag verkligen bara för att jag måste.
  • Evli3
    lima76 skrev 2012-03-19 12:05:52 följande:
    jag skrev om att jag ville ha coachning förra gången, för att slippa gå sönder, men både jag och barnmorskan blev helt överrumplade av den första krystvärken och sen kom hon ut på den andra så det blev inte så mkt coachat men som tur var gick jag inte sönder alls ändå... vet inte om det delvis berodde på att jag använt förberedelseolja eller inte men för säkerhets skull har jag köpt en den här gången också.... jag hade en slemhinna som gick sönder vid första förlossningen men behövde inte sys men jisses vilken skillnad när jag inte gick isönder alls, det sved lite första gången jag kissade och sen var jag helt som vanligt. efter första var jag rätt öm i ett par veckor..
    jag har hört talas om den där oljan men inte testat själv dock... Har hört att den inte ska vara så bra, men du bevisar kanske motsatsen!

Jag hoppas jag slipper spricka det verkar som du skriver betydligt lindrigare... Hoppas du får en sådan upplevelse igen :D 
  • lima76
    Evli3 skrev 2012-03-19 22:31:40 följande:
    jag har hört talas om den där oljan men inte testat själv dock... Har hört att den inte ska vara så bra, men du bevisar kanske motsatsen!

Jag hoppas jag slipper spricka det verkar som du skriver betydligt lindrigare... Hoppas du får en sådan upplevelse igen :D 
    jag tror att det egentligen går bra med vilken olja som helst, typ olivolja eller ngt... det viktiga är nog bara att man smörjer in..
    stor skillnad att få börja livet med bebis utan att ha ont varje gång man sätter sig på toa ;) jag hoppas vi alla slipper spricka!

jag har kommit till det stadiet nu att jag börjat längta fram till förlossningen, det börjar bli tungt nu.. jag har fortfarande rätt ont i bäckenet, speciellt om jag varit extra i farten.. och svårt att hitta sovställning som funkar riktigt bra.. men jag kan iaf sova lite mer än 2 timmar i sträck nu så pencillin-kuren mot uvi gjorde nog susen.. nu är det mest halsbrännan som är jobbig fram emot kvällen... fast jag är iaf inte täppt i näsan den här gången, med de andra två hade jag nezerilen nära till hands hela tiden.
Svar på tråden Aprilbebis 2012