• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milou88

Stort grattis till pojken!
    Håller tummarna att de ska se bra ut så bi får åka hem igen!

• No ordinary love

har ni packat väskan till förlossning/BB ännu?

jag går in i v 38 i morgon och har bara packat ner kläder till bebben... 

• Floff

Nope, har inte ens tagit fram väskan (gick in i v 38 igår). Det enda jag gjort är att ta fram en mapp att ha pappren i som man ska ha med till förlossningen. Heja mig Beviskläderna ligger kvar i källaren, prydligt förpackade i en låda som ligger lägst in, längst ner, längst bak. Ska skicka ner maken på utgrävning i helgen...

• Thelma08

Våra väskor har varit packade sen 2-3 veckor sen. Då jag ju varit inlagd, men nu behöver min väska packas om för jag har ju redan använt grejorna

Spännande att vi börjar närma oss april nu.

• emeilee
    No ordinary love skrev 2012-03-23 19:41:37 följande:
    har ni packat väskan till förlossning/BB ännu?

jag går in i v 38 i morgon och har bara packat ner kläder till bebben... 
    Samma vecka som du och endast bebissakerna klara. Ska se om jag kan kolla under helgen vad som ska med.
  • Omorfia

Vi har tagit fram bebisgrejerna nu men har flera kassar med kläder som måste sorteras och tvättas om. Maken och jag säger varje dag att vi måste komma ihåg att packa väskan men än har det inte hänt. Ska nog fixa det i helgen...

Var hos bm igår och gjorde bl a en sammanfattning av graviditeten och så skulle jag svara på frågan om jag hade några speciella önskemål inför förlossningen. Jag vet ju varför man frågar, men spontansvaret är ju bara "att allt går bra"

• Miss Giggle

Oj vad jag har haft sammandragningar igår och lite idag. Antingen vill hon ut lite i förtid eller så har min kropp träningsläger deluxe!

För min del, så får hon gärna komma när som helst, är redo.
    Igår köpte vi syskonvagn. Inte ngn spec sort direkt, en som de sålde ut. Men den kommer duga fint till det som jag ska ha den till, dvs när jag ensam ska på uppdrag m två små monster

• lima76

jag är nog rätt så klar med bebiskläderna men har inte packat väska ännu, varken till bebis eller mig...

Just nu hoppas jag att det dröjer till förlossningen... min äldsta dotter är sjuk och jag vill se henne frisk och mig själv utvilad innan det tar fart.. Hon har fått övre urinvägsinfektion och efter två besök på barnakuten fick vi komma hem igår med starkare pencillin och stränga förhållningsregler att komma in igen om hon inte blev bättre, doktorn sa att hon var ett gränsfall för om hon skulle bli inlagd och det som tippade vågen var att avdelningen var full och hon ville gärna undvika att smitta ner K med något annat också. Hon är lite piggare idag men jag vågar inte ropa hej ännu... febern var jättehög igår och hon har den där riktigt gråa ansiktsfärgen som jag lärt mig att hon får när hon är riktigt dålig..  och jag är verkligen ingen cool mamma när mina ungar är sjuka...

• emeilee

Nu kommer jag med en väldigt privat fråga. Hur har ni det i era underliv just nu? Mitt e svullet och allmänt fruktansvärt enligt mig. Är det bara jag som känner såhär eller tillhör det en förberedelse inför förlossningen? Har aldrig haft svamp eller liknande, bör jag kolla upp det eller vad tror ni?
    Sedan undrar jag även hur ni tänkt göra med friseringen nertill? Struntar ni i vilket och kör på ludet eller rakar/klipper ni? Hoppas ni inte tycker jag är knepig men det är mycket tankar som far omkring i huvudet...

• Floff

emeliee: Svullet - japp! Fullt normalt. Frisering kör jag ansat men inte rakat.

Svar på tråden Aprilbebis 2012